Andy008: heh... neni problem. Sak so mnou uz robili rozhovory Riko, J, hroch a dalsi... Riko konkretne kazdy bozi piatok. ;))) Sak dojdi piatok do Plzenskej a pokecame ak chces.
KLF: ozaj - hmm s colorom pracujeme na takej hovadine - takom spestreni imhd. Ze zbierame interview s vodicmi MHD a s D3K0 je to dohodnute (snad), ze ked to bdue stat za to, tak to tu vyjde postupne v clankoch. Nechcel by si sa zucastnit? . Bol by si druhy v poradi. Prvy bol vodic Citara.
Vlado, martiner: jo, sak s farbami s auz experimentovat da - ale ponechal by som tie dve farby. A suhlasm s martinerom - mala by byt unifikacia farieb.
Vlado: inak ja som asi uchyl - bo ja nevezmem ani raz za sluzbu metlu do ruky ;))) Ale niekedy tam ani nie je metla... vo vacsine pripadov. Ael aj ked je, zatial som nevzal.. Nuz co.. nikto nie je dokonaly.
O.K., je pravda, že sú to v podstate bratislavské farby. Mimochodom, dnes ich ešte stále používa Praha (ponechala si starý náter vozidiel).
Otázka je, či musí zostať aj pôvodný vzor. S kombináciou červená-biela sa dajú vymyslieť kadejaké, veď tieto farby majú v mestskom znaku, a teda aj na vozidlách MHD aj Banská Bystrica a Prešov.
IMHO nater samozrejme nemusi byt heraldicky spravny, ale fakt by sa ho patrilo mat unifikovany. Proste stretnes niekde (hocikde) voz a vies, ze je z BA. (Aj povodny zmysel heraldiky bol rozlisit jednotlive konzervy na turnaji len podla karoserie).
A mas pravdu, niektori ludia to s bonzovanim fakt prehanaju. Je pekne zaujimat sa o MHD, vediet o nej aj nieco viac... ale hrat sa na velkeho pana. Pripomina mi to IT managerov ktori citaju CHIP a hned idu vsetko implementovat do praxe
No neboloby to zle. Napr. v Ostrave maju skoro vsetky T3 a ine eliny modernizovane v roznych stupnoch. No a tie v "najnizsom" maju hore v predu maly ciselny buse transparent.
No keby som si to neoveril u karosy, tak to sem nenapisem - minimalne nie takymto sposobom - to mi ver. Vzdy ked nieco pisem, sa snazim odlisit, co je moj osobny, subjektivny nazor, ci si iba myslim, ze to tak je.
Andy008, Vlado: No ja viem, ze to mali vsetky mesta, ale reagoval som na martinera ohladom farieb mesta a pre BA sa to vazne hodi !
K2S Kotas farby.. bleeeeh
Obávam sa, že náter, na ktorý spomínaš nie je ani tak bratislavský ako unifikovaný česko-slovenský - v každom meste boli také farby. Ale, že sa hodia pre BA, to sa s Tebou nehádam.
Re #14078 Andrej: I vzal som do ruky prospekty z Karosy k zmieňovaným vozidlám, aby som si overil Tvoje údaje. Tie sedia, čiže Ti dávam zapravdu. Sama Karosa informuje, že B961 je kapacitnejšia.
Hmm, bratislavske farby. KLF - neviem - tie farby co popisujes mali donedavna vsetky mesta, kde chodila MHD vybavena busmi z vychodneho bloku.
Osobne si stale myslim, ze best farebny nater, ktory by som rad videl aplikovany aj na busoch a tbusoch maju K2s - nic lepsie som v BA, ani inych mestach v CR s SR nevidel. Je to velmi napadite - vkusne, moderne a elegantne zaroven. A najma ta strieborna v kombinacii s tmavomodrou a cerveno-oranzovou.
Neopl@n: Si myslim, ze jeden z mala dobrych a logickych krokov (sice nedotiahnutych,a ko obvykle) v DPB je pouzivanie BUSE transparentov. Konecne sa nevymysla nieco a nekupuje sa podla "srdca, co je slovenske a podobne zvasty", ale podla toho, ze inde to funguje a dobre. Tou nedotiahnutou vecou je, ze sa za celu dobu nenasiel niekto, kto by tomu poriadne rozumel a snazil sa sa to rozchodit perfektne a tak vyuzil vsetky moznosti, co system buse poskytuje.
Hmm,to je pekne, co pises o tom vodicovi, ale ma to par chyb.
1. nie je to systemove riesenie - neexistuje tolko vodicov, aby si vytvorili takyto (az pomaly uchylny) vztah k vozidlu.
2. system by mal fungovat tak, ze kazdemu vozidlu je zabezpecovana rovnaka, co najlepsia udrzba - nezavisla na vodicovi (ale to asi vies :D)
Ked tu diskutujete o paneloch a nateroch tak sa pripojim aj ja Mne sa pacia tie farby ktore maju zmodernizovane K2 , modernizovane 14Tr ,15Tr a samozrejme T6:) Myslim ze dnes nema zmysel menit BUSE na iny druh ked je tak zavedeny ako je. Mimochodom neviem ci som minule dobre videl ale zbadal som T3 a jej linkove cislo (1) v tom nacvakonom priestore hore na cele bolo ako keby nejaky klon BUSE.Ale potom by bola odsudena len na linku 1 nakolko to nevyzeralo na klasicky alfanumericky BUSE. Inac mohli by sa zadne transparenty BUSE instalovat do predu na celo T3 tam kde su tie umele tabulky z cislom ,bolo by to sice len znacenie linky ale vecer by to bolo lepsie vidiet ako klasicke podsvietene cislo
Ja si myslim, ze i435 a 415, co u nas jazdia boli aj v prvej a druhej serii ovela krajsie, ako stare karosy. Ved tie dodnes (aj m@rtinom tolko ospevovane B961) nemaju lepene skla v porovnani s ikacom 4x vyzeraju (designovo) ako 20rokof stare busy.
A prosim ta nezavadzaj ludi. Tvoj vyrok, ze citybus klbovy ma viac miesta na statie ako "klasicka" karosa je nepravdivy - aspon opodla udajov vyrobcu. Tak isto sa do nej nezmesti celkovo viacej ludi (jedine, ze by ste v prahe mali specialne verzie - to sa potom ospravedlnujem dopredu).
Podla udajov vyrobcu:
Karosa B961: 45 + 122 = 167 pasazierov (sedenie+statie)
CityBus 18m: 40 + 116 = 156 pasazierov
Nie je to zavratny rozdiel, ale ide o princip.
Ked nieco nevies presne, napis len, ze si to myslis alebo si to over, alebo vynechaj.
No je pravda, ze som siel tym klbovym citybusom len do bohnic a spat na linke 200. Ale osobne mi to stacilo. Nepoterbujem sa v tom vozit 100x aby som vedel povedat, ci sa mi to paci, alebo nie. Som hovoril o subjektivynch dojmoch a to na to staci. A ten bus bol riadne napchaty a sklamal ma riadne. NP bol iba po druhe dvere a tam to koncilo (samo, nie je vzdy ucelom mat 100%NP). Mas pravdu, ze v NP sa vzdy clovek citi stiesnenenjsi, ale v tom klbaku som sa citil najhorsie so vsetkych - ako v kobke. Tiez by som tomu vycital, ze v klbe sa zmesti malo ludi - aspon opticky. Proste sa mi nepaci a to kaslat na design. V kratkej verzii som sa viezol viac krat a tiez sa mi nepacila - napr. konkretne v porovnani s i412. Neviem ich ohodnotit po stranke spolahlivosti - ale subjektivny pocit mi hovori, ze v tom ikaci je mi prijemnejsie.
Jedine busy, ktore boli NP a kde som sa necitil stiesnene a "ritou na zemi" boli solaris a citaro. Este stale rozmyslam, cim to je, ale neprisiel som na to. A ked to zoberiem, tak to mozem uplne v klude porovnavat, lebo som v nich stravil porovnatelne mnozstvo casu, ako v citybuse.
Mozno prave preto, ze citybusmi jazdis 2x denne, si si uz zvykol a nepride ti to take o nicom. To je normalne .
Podla mna dnesne ikace4x v BA su to najlepsie, co kedy BA mala a nemyslim, ze to bola zla kupa. Designovo su velmi pekne (co nie je sice podstatne), ale su prijemne aj z hladiska cestujich. Sa staci spytat obycajnych cestujucich na ich najoblubenejsi bus -t ak je to s prehladom ikac 4x. A ani nevedia, ze je to ikarus - pod tym pojmom maju zafixovane hnusne, cervene, studene opachy i28x. A kupovat stare k9xx je podla uz zbytocnost pre Ba, sorry.
A este mi prosim vysvetli, co mas stale s tymi karosami a hlavne proti nazvu vrakosa? Je to oznacnie BA karos, podla ich stavu. Zvacsa to nie je utok na vyrobcu - tak sa to snaz pochopit. Niekedy mam pocit, ze vlastnis karosu a je ti luto, ze sa tu nekupuje.
Asi nie som sam co tak uvazuje teda myslim tym to Brno:) Turbo ked tu budes tak povedz viac
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej (Anndy008)
1. nie je to systemove riesenie - neexistuje tolko vodicov, aby si vytvorili takyto (az pomaly uchylny) vztah k vozidlu.
2. system by mal fungovat tak, ze kazdemu vozidlu je zabezpecovana rovnaka, co najlepsia udrzba - nezavisla na vodicovi (ale to asi vies :D)