Dostala sa ku mne zaujímava informácia týkajúca sa spôsobu akým boli kúpené nové Citelisy. Tu je:
"Úrad pre verejné obstarávanie obdržal dňa 06.07.2009 oznámenie o začatí rokovacieho konania bez zverejnenia, avšak z dôvodu pochybnosti ohľadom splnenia podmienky pre použitie rokovacieho konania bez zverejnenia bolo predmetné oznámenie postúpené na odbor kontroly úradu. Kontrola úradu dňa 18.08.2009 nariadila kontrolovanému (Dopravný podnik Bratislava,a.s.) zrušiť použitý postup zadávania zákazky, t.j. rokovacie konanie bez zverejnenia."
"Úrad pre verejné obstarávanie obdržal dňa 06.07.2009 oznámenie o začatí rokovacieho konania bez zverejnenia, avšak z dôvodu pochybnosti ohľadom splnenia podmienky pre použitie rokovacieho konania bez zverejnenia bolo predmetné oznámenie postúpené na odbor kontroly úradu. Kontrola úradu dňa 18.08.2009 nariadila kontrolovanému (Dopravný podnik Bratislava,a.s.) zrušiť použitý postup zadávania zákazky, t.j. rokovacie konanie bez zverejnenia."
Preßburg.Germane
Podľa mňa dobrý návrh so snahou čo najmenej meniť súčasné trasy. Len by som predsa to troška upravil. Aspoň moje laické úvahy -konečné slovo ochotne nechám na dopravne vyštudovaných ľudí.
Tak aspoň z mojho pohľadu:
Na Petržalskej radiále by som vymenil L8 za L4. -Priame spojenie Petržalky s Ružinovom existuje aj súčasnou L96 a myslím, že cez Prístavný most v konečnom hľadisku kratšie. A kto by chcel ísť električkou tak ten prestup na Šaf. nám. to nie je až také zlé.
Naopak, skôr sa zíde Priamy spoj Petržalka - Dúbravka. Tiež síce existuje aj autobusová L83 ale tá nepokrýva vôbec Karlovu ves. A Karlova Ves + Dúbravka má väčší počet obyvateľov než Ružinov tak pravdepodobnosť cestovania medzi Petržalkou Dúbravkou je vyššia.
Potom na Hl. Stanicu by som nechal premávať predsa len L8 z Ružinova namiesto L2 zo Zlatých pieskov. Ružinov nemá žel. stanicu a má viac obyvateľov od Trnávky - Vajnorská ulica je od Kuchajdy takmer neobývaná. Možno je to výhodný spoj pre robotníkov napr. Istrochemu čo dochádzajú zo Záhoria ale to by možno stačil ranný a poobedný špičkový spoj - niečo na spôsob Košických liniek R.
Ešte Linku 9 by bolo aj vhodné potiahnuť z Ružinova až do Dúbravky na úkor Liniek 6 a 7 ktoré by nepremávali až do Karlovej vsi ale len po Šaf. Nám. Karlova ves by potom nemala ani zbytočne veľa liniek.
Čiže zhrniem linkovanie so mojimi úpravami:
L č. 1 Petržalka - Hl. Stanica
L č. 2 Zlaté piesky - Šaf. Nám. (upravené)
L č. 3 Rača - Petržalka
L č. 4 Dúbravka - Petržalka (upravené)
L č. 5 Dúbravka - Rača
L č. 6 Nové Mesto - Karlova Ves alebo príp. skrátenie po Šaf. nám.
L č. 7 Vinohrady - Karlova Ves alebo príp. skrátenie po Šaf. nám.
L č. 8 Ružinov - Hl. Slanica (upravené)
L č. 9 Ružinov - Šaf. Nám. alebo aj prípadné potiahnutie až do Dúbravky
V prípade potreby špičková Linka R alebo 10. Hl. Stanica - Zlaté Piesky