No bohužial ťa sklamem. Robil som vo Volkswagen Slovakia takže viem... ? A píšem pomaličky lebo to nie je ohromne ale odkedy je napr. nemecké šrotovné pomohlo to aj na Slovensku pri výrobe vo VW.
"ono tí ľudia by si nekúpili auto, ale niečo iné a dph by zaplatili tak či tak. okrem toho dávať šrotovné na SVK bola totálna somarina už len kvôli tomu, že naši asi nekupovali vozy vyrobené na SVK, takže prd podporili našu ekonomiku, ale Čechov a Rumunov... to, že "dávali aj iní" nepovažujem za rozumný dôvod."
Zdôvodni prosím prečo. ?
A pokiaľ ide o šrotovné na iné druhy, ja si myslím, že nie je dôvod aby nebolo.
"staré autá sa už dosť výrazne minuly" to myslíš vážne? hlavne, že šrotovali vozy aj v perfektnom stave aj tesne nad 10 rokov, pričom tu po cestách lietajú ešte stále aj lady či škody 100?"
suhlasim s tebou - L36 a 135 su uplne zbytocne - to rovno mozem zaklopat branovy na dvere a vyziadat si linku 136 z DD na ŽST Vinohrady, nech nemusim cestou do skoly prestupovat ?
ako nic proti tebe, ale tebe uz fakt sibe. Tak luky je jeden z tych, co to beru s "nadhladom" (nie ako dunco) a ty ho este spi*** za to, ze hovori svoj nazor - pokial mienis na kazdeho drystat a snazit sa o to, aby to bol komunizmus, tak, prosim, odid.
Inak vsimni si, iba ty mas problemy s mnohymi ludmi.
Za svoju hviezdu víkendu vyhlasujem lukyho133. Toľko nezmyslov technických aj ekonomických, od jednoho človeka, na jednom mieste, som dávno nečítal. Prosímťa, koľko máš rokov, keď šestnásťročný Zlošuk má od teba rádovo inteligentnejšie príspevky a chápanie sveta?
Pán je ekonomickým poradcom Smeru, že tu splieta takéto hovädziny, absolútne nepodložené?
Minimálne to, čo píšeš, že v štátoch, ktoré nezaviedli šrotovné, sa nezaznamenal/zaznamenal len nepatrný pokles cien, je LOŽ AKO VRÁTA.
A ty si čítal pravidlá šrotovného (predal tretej osobe a zobral peniaze...).
Šrotovné je socialistická zvrátenosť, Papyr vám to tu dôkladne popísal, takže si už nemusím drať klávesnicu.
Rozprávaš (AKO OBVYKLE) hlúposti, podložené len tvojou závisťou. Šrotovné sa totiž nedalo uplatniť vo firme ale výhradne pre fyzické osoby a firma, ktorá jazdí s autami, na ktoré sa vzťahovalo šrotovné, patrí do konkurzného konania.
na takéto akcie nepotrebuješ šrotovné, ale stačí, ak by TK/EK dávali podľa toho, v akom stave ten voz skutočne je a nie po známosti, že "daj papiere, donesiem vybavené"...
prípadne skúsiť zaviesť nejaký typ "ekologickej dane", napríklad náhradou za EK, na ktorý títo pučpajtáši nepristúpia, pretože by prišli o hlasy. teda, buď za každý rok platíš poplatok v závislosti od roku výroby, prípadne od typu motora, katalyzátora a pod. ale to by bolo asi príliš komplikované...
Re #136291 eripmav: neviem, či ich práve počet klesol až tak výrazne...
napríklad sú na parkoviskách staré škody, lady či citróny, ktoré sú totálne vraky, ale majú EČV, takže ich nikto neodtiahne a keby sa ich majiteľ chcel zbaviť, mal na to výbornú príležitosť, a neurobil to... a to nehovorím o tom, že sú tam aj takéto vozy, ktoré jazdili pred šrotovným a jazdia aj po ňom...
poznám takých čo majú aj dva, jeden už dali opraviť 2x, samozrejme prachy v prdeli a voz im stojí vo dvore, druhý voz sa blíži k osudu toho a tretie na ktorom si veselo jazdia je firemné, ktoré bolo kúpené cez šrotovné.
ja by som dokonca schvalil pokracovanie srotovneho, obmedzeneho na auta ako Skoda120 a stara LADA a starsie... myslim ze treba hladiet na ekologicke hladisko, a mozno to ciastocne okrajovo pomoze proti krize v dopyte po automobiloch...
jediny prinos srotovneho je ten, ze tie stare nebezpecne sroty zmizli z ciest... naozaj odkedy to bolo, minimalne v BA klesom pocet napriklad Skody 120 vyrazne ? to je bezpecnostny a ekologicky prinos... cena skody 120 zrazu stupla z cca.5000korun na 1000-2000euro ci kolko to bolo, myslim ze skoro kazdy, minimalne v BA to vyuzil, ked nie on, tak predal tretej osobe a zobral za to peniaze, aj ked nechcel kupit nove auto...
druha vec je ze take sroty ako skoda120 - ze ako to moze prejst tehcnickou kontrolou... aj ked teda technicke a ekologicke kriteria su pozadovane ako pri vyrobe...
btw, mohol by aj na autobusy a trolejbusy fico nejake srotovne vymysliet ? predstavte si ze by sa zaviedlo srotovne a mohol by tam DPB vyhodit Ikarusy 280 ?
práve tu sú tie problémy: "šrotovné išlo cez predajcov" & "využilo sa vo ve¾kej miere na dovážané autá" takže najsociálnejší zadotovali vybraným skupinám nové vozítka a vybraným skupinám zvýšilo predajnosť (aj) z mojich daní, za čo som skutočne 'vďačný'... a "pokles cien bol možný, ale nebol istý" rovnako môžeš napísať, že aj rast cien bol "možný" keď sa niečo nepredáva a potrebujem sa toho zbaviť (díler), tak proste musím znížiť cenu. lenže ak mi dá niekto (štát) dotáciu na to, aby som ju znížiť nemusel, tak to proste neurobím a niekto (štát) mi zariadil, aby som nemusel ani pohnúť prstom a dopyt u mňa sa dostane na pôvodnú úroveň... čiže výsledok SVK šrotovného = spokojní predajcovia, spokojní noví majitelia = voličské hlasy; podpora domácej produkcie minimálna = pokles výroby = pokles (štátneho) príjmu z daní/odvodov = rast sociálnych výdavkov = rast nezamestnanosti = strata pracovných návykov... = odkázanosť na sociálne dávky = príchod mesiáša, ktorý im ich opäť sľúbi a máme tu voľby 2010...
momochodom, by ma zaujímalo, koľko ľudí si nechalo dotovane zošrotovať voz, pričom malo k dispozícii ešte minimálne jeden ďalší
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav
druha vec je ze take sroty ako skoda120 - ze ako to moze prejst tehcnickou kontrolou... aj ked teda technicke a ekologicke kriteria su pozadovane ako pri vyrobe...
btw, mohol by aj na autobusy a trolejbusy fico nejake srotovne vymysliet ? predstavte si ze by sa zaviedlo srotovne a mohol by tam DPB vyhodit Ikarusy 280 ?