ked uz taku linku chcu, mohli by nejaku okruznu zvazit, nechapem preco Tesco Lamac!!! vsak aspon keby to na patronku islo, idealne okruk KV - Polianky - Patronka - Mlynska Dolina - KV
Na L81 zriedili interval na 8min a autobusy chodili narvané a to sa dopravnému podniku páčilo lebo autobus, ktorý nepraská vo švíkoch nie je využitý (s)proste. Spomínam si na to živo ako sa ľudia ledva dostali do autobusu na Kremnickej a na Einsteinovej ľudia museli použiť 180 alebo 90. Teraz vraj situácia v Solarisoch na L88 nie je lepšia, ráno by to potrebovalo tých 6minút, aspoň od 6:45 do 7:45
Blbé výmysly? Myslím, že viem lepšie posúdiť stav na tých linkách keď som nimi jazdil uplynulých 6 rokov do školy, na brigádu a za športom v rôznom čase.
Bezprostredne po zrušení 181 bol ráno (cca medzi 7.00 a 7.20) interval na L81 6 min... avšak podľa viacerých nezávislých zdrojov ráno autobusy chodili poloprázdne (resp. ani zďaleka nie také plné ako iné petržalské linky), tak ho zriedili na 8 min..
A ak chceme porovnávať LV spred a po 5.9.2005 môžme sumarizovať kapacity na mostoch: Lafranconi, Nový most (ten bol do 2005 najkritickejší čo sa týka obsadenosti vozov), Starý, Prístavný a pribudol Apollo čo ubral časť Starému a väčšiu časť Prístavnému.. a aj tak to nebude celkom objektívne lebo pribudla L99 ktorá rozváža iba Petržku,, teda môžme porovnávať profilové kapacity z jednotlivých zastávok
napr bolo to aj v jednom dávnom update.. koľko liniek stálo do 4.9.2005. na Hrobákovej a koľko tam stálo po 5.9. 2005 (a dnes aj 83..)
Lenže pri tejto intenzite dopravy ako v Ba máme temer nie je možné garantovať presnosť autobusovej dopravy v centre mesta na minútu presne. Oficiálna tolerancia je +1 -3, ale vozy sa zgrupujú už pri dvoch minútach.. a to som neraz zažil aj vláčik 2 ks 93 tesne zasebou na auparku smer Petržka, nie to 93 a 94... (Btw. poobede pri intervale 5 min logicky môže byť preklad iba 2/3 alebo 3/2, ale nie presne 2,5 ? To je súhra faktorov: tech. stav vozidiel, technika jazdy vodiča, nastavenie CSS, zápchy, alebo zle nastavenej chronometráže...
...a to je bus-pruh v polke trasy 93 a v dvoch tretinách trasy 94.. ale tu vidno že bus pruh nie je všeliek ani keď je ako súvislý ťah...
68: problémy ako vyššie aj keď sa jedná o jednu linku a redši interval, ale stále sa bavíme o tých istých faktoroch, zmenené je iba číslo linky: tech. stav vozidiel, technika jazdy vodiča, nastavenie CSS, zápchy, zle nastavená chronometráž... navyše po trase 68 tušim nikde nie je žiaden buspruh.. aha v Petržke pri saleziánoch asi 20m a navyše je to linka s priebežnou konečnou.. teda ju treba brať ako linku s jazdnou dobou 48 minút...
A keď sa tak z mesta nakopí klasická trojička, tak prvý voz býva zvyčajne natrieskaný, druhý prázdnejší a tretí úplne prázdny... vymení sa to jedine že by sa po ceste predbehli.. čo ale zasa nie je moc najvhodnejšie lebo na Holíčskej nemajú možnosť opätovného predbehnutia podľa grf..( 1 pruh 68 druhý 94)
80, 95: je pravda že oproti ránu alebo klasickej naplnenosti 31/39 chodia v poobednej špičke o niečo prázdnejšie.. avšak nedával by som iniciatívne podnet na zrieďovanie,, buďme radi že je tam ponúknuté cestovanie na relatívne európskej úrovni aj keď sa nejedná o DD... nemyslím si že by sa tam ľudia mali za každú cenu tlačiť po dvere... a u L80 je už aj tak nepomer medzi ránom a poobedňajškom čo do intervalu a výpravy.. keby sa ešte zväčšil vzniklo by pre vodičov ešte viac atypických služieb (iba ranná špička, výkon cca 4 hod...)
A neviem či dokonca nebol ranný interval na 81 aj 181 po 10 minut
No a bolo by na zváženie zaviesť zas linky typu 181, 193 nakoľko čo sledujem výpravy tak v rannej špičke:
1. niečo ako preklad 93 a 94 neexistuje v ani jednom smere, (často už na Jiráskovej smer mesto idu za sebou 93 a 94).
2. 93/94 chodia ráno z mesta poloprázdne
3. 68 prázdne trojičky prichádzajúce z mesta sú naozaj zbytočné
4. málo vyťažené spoje L 80, 95 z mesta do Petržalky
ešte si tam zabudol zarátať aj 28, neskôr 88, ktorá tiež išla časť trasy cez most (Bosákova-Šafko) zároveň so 45(95), 37(78) a 113(85?)
Re #135936 Valec: a ako bonus by si po zaplatení poplatku mohol napísať do toho certfikátu aj dátum ?
To by bol originálny nápad, niekde majú ako atrakciu prejazd myčkou, u nás by to bola ukážka kompletného čistenia a dezifikovania (čítaj ako nalepenia nálepky).
Na L 81 bol interval 12 minút, ale ešte v dobe keï premávala aj L 181 ->(12 minút) , takže v preklade mali interval 6 minút. Potom DPB spravil krok že ich zlúèia s tým že posilnia interval L 81 na 8 minút.
- ad interval, nemám rád ak tu niekto spomína že dnešný 4 min. interval je lepší ako 8 min predtým (rétorika DPB), lebo ako tu niekde už dunèo spomínal tak ak dáme dokopy interval ex 78, 85, 95 tak tie linky mali ( Romanova - šafko/mala scena) lepší interval ako dnešná 95 - to je fakt.
Na druhej strane nedá sa to porovnávať, lebo dnes si s 95 rýchlejšie na šafku ako predtým, obsluhuje iné územie (menšie = niekde zlepšenie, niekde zhoršenie) atï. , + treba povedať ,že kvoli nedostatku vozov a vodièov by sa v prípade ,že by nedošlo k prelinkovaniu tie intervali na ex linkách zhoršovali.
Ja proti zmenám niè nemám ale nepáèi sa mi ako je to vždy prezentované.
V 1. prípade sa ve¾mi dobre pamätám ako písali že ako kompenzácia za zrušenie L 181 bude lepší interval na 81 (tých 8 min) èo je pravda, avšak 81/181 bol 6 min = zhoršenie.
V 2. prípade platí to isté ,všade len písali ako vynikajúci 3-4 min. interval nahradí ten zlý, otrasný 8 -10 -12 min. , ale ranná špièka 95 s 3 min intervalom = 20 spojov vs. 78 (8min)+ 95 (8) + 85 (12) = 20 spojov za hodinu.
http://bratislava.sme.sk/c/5008949/obrie-autobusy-pre-mhd-doda-mercedes.html
"Nové vozidlá nasadia na nosné linky. Sú to napríklad tie, ktoré spájajú mesto s Petržalkou. Zahradník zatiaľ nechcel povedať, ktoré to presne budú. „V januári môže byť situácia iná, ako by sme ju modelovali teraz," tvrdí" takže nenápadne spraví z 68/95-ky krátke linky s takým intervalom, že sa budú vozy dobiehať na zastávke? ?
Re #13591 Dunčo: Ok, možno sa mýlim. Ale 8 minút v rannej špičke je furt o polovicu horší interval ako 4 minúty na nosných linkách, čo máme teraz.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho
"Nové vozidlá nasadia na nosné linky. Sú to napríklad tie, ktoré spájajú mesto s Petržalkou. Zahradník zatiaľ nechcel povedať, ktoré to presne budú. „V januári môže byť situácia iná, ako by sme ju modelovali teraz," tvrdí" takže nenápadne spraví z 68/95-ky krátke linky s takým intervalom, že sa budú vozy dobiehať na zastávke? ?