Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 2xT3SUCS #132983:
vypínač 🙂 pozri, klíma je všade okolo nás, okrem vozidiel VHD, tak až také adaptovanie by to nebolo... veď nemuseli by tam hneď nastaviť 15°C ?
Reakcia na: Ike #132982:
súhlasím, je to geniálne. ešte tak dosiahnuť, aby ju nevypínali a bude dokonalá... ?
Reakcia na: Ike #132980:
čoho by som sa dožiť chcel (a nemusí to byť úplne nereálne), je použitie klimatizovaných vozidiel a následné rozhorčené reakcie alergikov a pod. verím, že budú aj "postihnutí" cestovaním v klimatizovaných vozoch, ktorí preukázateľne ochorejú v dôsledku takejto dopravy a vysúdia na beuse ťažké prachy za poškodenie zdravia, ušlý zisk a sťažené spoločenské uplatnenie ?
chcel som povedať najmä, že je NEMOŽNÉ vyhovieť všetkým (a obávam sa, že keby aj hneď začal klesať počet nespokojných /odôvodnene alebo nie- nie je podstatné/ o to hlasnejšie budú kričať...
PS: keď mi pred pár dňami parťák priviezol voz so zapnutou klímou, hádaj, čo som hľadal skôr než zatváranie dverí, zvonček alebo čokoľvek iné...
Reakcia na: 2xT3SUCS #132981:
Ale kráľ svetelných križovatiek je Kuklovská... Štyri semafory za sebou... Keď ide električka a nejdú autá, tak má stopgule, keď idú autá a nejde električka, tak je červená... či idem autom, alebo električkou, ani raz som cez tu križovatku neprešiel bez minútového státia.... raz o tom natočím reportáž, alebo poprosím Marzyho ?
Reakcia na: intony #132979:
obzvlášť bezpečné sú aj semafory rožňavská-vajnorská-stará vajnorská-studená (tesco zlaté piesky.
bezpečne si náhodný okoloidúci postojí minútku, aby sa ubezpečil, že v okruhu niekoľkých kilometrov niet iného vozidla.
mráz mi behá pri predstave, že by boli vypnuté, náhodný okoloidúci by zistil neexistenciu iného vozidla počas jazdy(!!!) a plynule by pokračoval bez zdržania. brrr. no horrrrrrorrr... ?
Reakcia na: 2xT3SUCS #132978:
akože nie? Chcieť klimatizované vozdilá znamená chcieť veľa?
alebo inak...
zdá sa ti DPB schopný dopravca, keď nevie zabezpečiť nákup kĺbových vozidiel a je striktne proti klimatizácii? zdá sa ti Slovak Lines schopný dopravca, keď nakúpi neklimatizované vozidlá a v špičke necháva vodičov na Bajkalskej vypínať motor, čím vzniká luxusná pojadzná sauna? alebo keď tá úžasná prímestká doprava funguje do 22:00???
A vlakom? mám cestovať vlakom, keď v mojej relácii má každý vlak prestoj na HLST, ktorý trvá toľko čo polovica až celá cesta autom? na hlavu padnutý nie som 🙂
Regionálne vlaky a infraštruktúru na regionálnu vlakovú dopravu žial nemáme (zastávky).
Tu nikto nežiada aby mi pred dverami stál vlak a vyhodil ma pred dverami destinácie... Chce to len určitý štandard, ktorý sa u nás považuje za luxus...
Reakcia na: kecho #132974:
Samozrejme, je to tak bezpečné. Aj Kamenné alebo Floriánske námestie cez víkend je kvôli bezpečnosti. Skús navrhnúť vypnutie, podlož to argumentami o vzduchoprázdne a z magistrátu ti na oplátku príde odpoveď totožná s dopravnou políciou - "z dôvodu bezpečnosti cestnej premávky nesúhlasíme".
Reakcia na: Ike #132946:

Lenivý ísť vlakom? Poviem ti jedno... moja takmer každodenná relácia trvá autom 35-45 minút, autobusom 1,5h a vlakom by trvala 2h s množstvom pešej chôdze... k tomu mám momentálne kožné ochorenie, kedy sa nesmiem spotiť... takže áno, vyvážam sa sám autom... pretože v okolí BA nemáme jedného schopného dopravcu...

obávam sa, že pri počte obyvateľov a ich rozmiestnení v priestore a požadovanom novom rozmiestnení (škola, práca, zábava) by bolo potrebných niekoľko desiatok tisíc "schopných dopravcov". inak vždy budú nespokojenci, ktorým sa niečo nepáči (vozidlo nie je pristavené v požadovaný čas na požadované miesto v požadovanej kvalite - klimatizácia, nízka podlaha, miesto na sedenie, malý počet spolucestujúcich, málo zastávok/ ideál = žiadne/ po ceste, priamy smer k môjmu cieľu bez "zbytočného" zachádzania hocikam, preferencia na križovatkách /čo takto majáky?/, nebolo by od veci občerstvenie, keď cesta trvá hádam aj hrôzostrašných 20-25 minút, atďatď)...
o čo stávka, že sa nedožiješ äani ja ani nikto iný) "schopného dopravcu"?
môj tip: kúp si vrtuľník ?
Reakcia na: kecho #132975:
Im sa to Jurigovo tiez opakuje, pred par rokmi sa im zrazili historicke PCCcka, ludia to nastastie rozchodili, PCCcka nie.
Reakcia na: toldo #132969:
su tu naozaj fungujuce zelene vlny, z vlastnych skusenosti viem ze su robene prave na 50 km/h. Ak som siel 45, uz som nestihal. Ked este prvy semafor, tak druhy urcite nie. To je na napr. Roznavskej.
Ine smery poznam len z osobaku kde nie ja taky presny tachac. Na Pristavnej nemozem ist menej ako 60, usek Zilinska - Karpatska menej ako 80 (aj tak stojim na Racku, ale aspon usetrim jeden cyklus).
Reakcia na: toldo #132958:
poviem ti, že zbytočne pustený semafor je napr. o 6-tej ráno za zastávkou Šustekova, ďalší zbytočný je nový na nám. Hraničiarov a ešte zbytočnejší bude ten na Lachovej...
Reakcia na: Martin Fundárek #132972:
plne súhlasím s týmto textom ? ? ?
Reakcia na: drink #132971:
Áno, myslím to všeobecne. Jedni sa vysťahovali do Rajky a sťažujú sa, že nemajú hromadnú dopravu, druhí sa dnes sťahujú do Senca či ďalej a zajtra budú frfľať na zápchy na diaľnici a na starej ceste. Tretí možno kupujú domy v Kuchyni a budú požadovať zrušenie letiska...
Reakcia na: Martin Fundárek #132964:
"syndróm Rajka" je myslím trochu odlišný od popisovaných poblémov s prehustenou individuálnou dopravou. Tam práve s IAD až taký problém nie je, ale oni chcú verejnú dopravu, čo je v podstate pozitívne (otázka je, či ju aj v hojnom počte budú využívať). Spojenie BA -> Rajka, Moson, Gyor je podľa mňa na európske pomery na hlboko podpriemernej úrovni, a budem rád, ak sa to zmení. Na dotovaní by sa mali samozrejme dohodnúť SK a HU (prípadne EU), ale nebude mi vadiť, keď tam pár € pôjde z mojich daní.
Ak myslíš "syndróm Rajka" všeobecne, že vopred nedomysleli podmienky, tak máš samozrejme pravdu.
nemá niekto z vás linkové cestovné poriadky ???
Reakcia na: hoppusmark01 #132967:
ked uz chces reagovat tak prosim nevytrhaj vety z kontextu... pisal si o plnom buse a na to som ti odpisal. ja keby som videl napraskany bus a mam ist jednu zastavku idem pesi. to ze ty mas pravo ist plnym busom je tvoja vec ale stazovat sa potom ze ake to bolo hrozne cestovanie je scestne...
tvrdit ze semafory nie su nastavene nijak je silna kava. pre plynulost sluzia tzv. "zelene vlny" a s vlastnych skusenosti mozem povedat ze pri rychlosti do 50 km/h funguju... a je jedno ci ide o auto alebo bus...
preferencia - ja nikde netvrdim ze tu nejaka je. samozrejme ze je potrebna. ale vzrusovat sa kvoli jednemu semaforu no neviem...
Reakcia na: hoppusmark01 #132967:
ešte Ťa doplním, že niektoré "zelené" vlny sú nastavené na 50kmh a niektoré na 60kmh.... niektoré nijak
Reakcia na: toldo #132958:
"vzdialenost medzi zastavkami bola taka neprekonatelne dlha ze si nemohol ist pesi?"

toto mi pripomina vetu "ak sa vam nepaci MHD, mozete pouzit inu formu dopravy"... Takze mne pride hlupy skor Tvoj prispevok.. Proste som sa rozhodol ist MHD, riadne som si za to zaplatil, a nikto mi nema pravo prikazat ist peso..

"na semafore skocila cervena zrovna ked siel autobus? co si to ten semafor dovolil... kludne napis kde je ten zbytocny semafor..."

lenze problem je ten, ze v BA nie su nastavene semafory nijak, proste nejak funguju a uz nikoho nezaujima, ci su spravne dlhe jednotlive fazy, tak aby bola doprava plynula.. Preco semafor zastavi auta z jedneho smeru, ktore musia potom dlho cakat, ked z ineho smeru nic nejde? Preco na Hodzovom namesti naskoci cervena akurat, ked autobus vychadza zo zastavky? Pricom by to malo byt prave naopak, prave vtedy ma naskocit zelena.. toto mi nevyvratis, mam vzdelanie v oblasti dopravy a mozem ti povedat, ze semafory v BA su nastavene katastrofalne, preferencia MHD ziadna, preferencia chodcov takisto ziadna... Za svojim prispevkom si stojim a mozes si hovorit co chces..
Reakcia na: Solider #132963:
Jedine že by ruka v ruke s inováciami išli aj reštrikcie proti IAD, ako napríklad congestion charge v Londýne alebo vyhradené ulice pre MHD v Osle (a tuším aj tam je nejaký poplatok za vjazd do centra, ale nie som si celkom istý). Ale kým sa niečo také začne robiť, musí byť najprv verejná doprava na poriadne vysokej úrovni - preferencia, nízkopodlažnosť, klimatizácia, hustejšie intervaly, náväznosti, prestupy na hrane - a nie že sa kúpi mizerných desať súprav...

Re #132960 Amos: Práve o tom hovorím, že keď má zamestnanec auto aj na súkromné použitie, musí sa na ňom voziť až do firmy, nemôže ho nechať na polceste a prestúpiť na vlak. Iba ak by si chcel firmám nariaďovať, že svojim zamestnancom služobné autá "na domov" poskytovať nemajú, aby sa zvýšila využívanosť MHD. V takom prípade by ťa firmy zrejme poslali niekam...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.