Igorko: problem je, ze to nie je lacnejsie. Najlacnejsia cesta je kombinacia Junior Pas CD + ZZ ZSR. Od zeleznice chcem len jedno: aby ma s minimalnym poctom prestupov a za minimalnu cenu dopravila z Prahy do Presova. Pocet prestupov i cena rok od roku stupa. Cena by mi ani tak nevadila, ale ked medzi Prahou a Kosicami ide 4-5 vlakov denne a iduc z/do Presova mozes pouzit len dva (inak sa vystavujes 1-3 hodiman cakania v Kysaku), tak je to cele naprd.
J: neberiem ti tvoje nazory, dokonca s tebou suhlasim v otazke stavby dialnic okolo BA. Lenze ako vychodniar sa musim ozvat.
Je pravda, ze nejeden ustavny cinitel je z vychodu. Lenze oni su uz vychodniari len povodom (s vynimkou Schustera, ktory na sebou pokazene Kosice neda dopustit.) Vychod nenadava, ze im BA ublizuje. Je sice pravda, ze BA zo svojich dani vychod zivi, ale:
1) do bratislavskych dani sa vykazuje i Slovnaft, Orange, Eurotel, elektrarne, plynarne..... to jest i to, co spotrebuvaju a platia aj vychodniari, lenze sa to vykazuje v BA. Je to normalny stav (velke firmy maju spravidla sidlo v hlavnom meste) a za rovnako normalne povazujem, ze sa nejake peniaze preleju naspat na vychod.
2) mame tu spustu neprisposobivych obyvatelov (nech ma nikto nenazyva rasistom, nenapisem, o ktoru skupinu ide) a zakony, ktore im umoznuju vysosat statny rozpocet, bez toho, aby museli nieco robit, sa tiez schvaluju v BA (aj ked poslanci su z celeho Slovenska). My na vychode ich nenutime mnozit sa. Keby ste nam dali nejake realne riesenie, co s nimi, vychod by az tolko penazi netahal. Keby sa vsetci prestahovali do okolia BA, tento problem by ste si lepsie uvedomili. Viac by ste ich videli.
3) dlhorocna neexistencia poriadnych pravnych uprav vymedzujucich vstup zahranicnych podnikov tiez nie je vinou vychodu. Naopak, vychod trpi tym, ze tam nie su vybudovane priemyselne zony, ako je to bezne napriklad na Morave alebo v Madarsku. Nezamestnanost by tam klesla a tolko by sme od Vas nemuseli tahat.
4) konkretne v Presove (nehovorim teraz o inych mestach) plati zasada, ze co je mestske, funguje bezchybne (alebo skoro bezchybne) a co je statne, v tom je bordel. Vychodniari (aspon niekde) dokazu spravovat prostriedky tak, ze napriklad presovska MHD funguje a vyzera neporovnatelne lepsie, ako bratislavska. Pritom na hlavu Presovcana uvolni stat 1/2 ciastky, ktoru uvolni na 1 Bratislavcana. Vzhlad mesta, financna situacia mesta a servis obcanom detto. Pritom v PO nie je skoro ziadny priemysel!
5) Tvoje argumenty, aj ked o ich pravdivosti nemozno pochybovat, sa este pred 10 rokmi dali pouzit v Cechach. Ku koncu socializmu (a spolocneho statu) Slovensko zralo (podla neoverenych udajov) az 70% celoceskoslovenskeho HDP, pricom samo produkovalo neporovnatelne menej. Napriek tomu to bol narod cesky (a nie my), ktory sa vtedy silne hlasil k federacii. Dnes je situacia obdobna, akurat nejde o spor Cesko vs. Slovensko, ale hlavne mesto Bratislava a okolie na jednej strane a zaostaly vychod na strane druhej. Budte preto trosku tolerantni, tak ako boli kedysi Cesi. Vychod SR je silne federalny dodnes, s heslom "Praha by si na nas nikdy nedovolila srat tak, ako na nas teraz sere Blava." Naviac strasne velke mnozstvo vychodniarov pracuje (a ako vidis, i studuje) v CR, pretoze doma miesta nemaju zabezpecene.
Takze J, dufam ze som ti priblizil i pohlad takreceno "z druheho brehu", aby si si nemyslel, ze na vychode su len darmozraci, valajuci sa za podporu z Bratislavy. U nas sa casto ludia fakt snazia, ale za istu hranicu sa neda. Hlavne sa v BA snazte neprehlbovat dalej rozdiel medzi bohatym zapadom a chudobnym vychodom, pretoze na to moze doplatit cele Slovensko. A pod pojmom Slovensko nemyslim uzemie "od Tatier k Dunaju", ale skutocne cele Slovensko.
Sorry za dlhy offtopic, ocakavam spustu kritickych ohlasov, ale mne uz sa do tejto debaty nechce. Len kazdemu odporucam si na ten vychod zacestovat a mesiac tam pobudnut, tak lahsie pochopi. Aj tu totiz funguje prislovie Syty hladnemu neveri.
Prosím Ťa, k veciam, ktorým nerozumieš, sa vyjadruj opatrnejšie. U ZSSK a ŽSR by sa dlao vyhodiť asi tak 30% ľudí. Ona je totiž v Japonsku trošku na vyššej úrovni technika. A s lístkami si buď istý, že by lacnejšie neboli. Akurát by sa znížila dotácia štátu.
I.
Igorko:
Matra nerozezná cizí předmět v kolejišti? Já jsem slyšel z DP, že ano? Staré ARS mělo navíc ještě jednu výhodu. Pokud řidič překročil povolenou 80km/hod, ARS vlak zbrzdil na osmdesátku. Matra vlak zastaví úplně.
Viedeň že je rovnako veľká ako Praha? Spamätaj sa, človeče! O Martinovi je síce všeobedne známe, že kritiku Prahy nepripustí ale my už sme na to zvyknutí a na tomto fóre píše veľmi triezvo a pravdivo. To, že máš pocit, že v Bratioslave sú čisté vozidlá je evidentne dané tým, že nemáš možnosť porovnania. UmyŤ vozidlo zvonka nie je problém ale vozidlo čisté aj vnútri v Bratislave neexistuje. To bola len kedysi súprava 7610/09 ale nemôžeš od každého vodiča chcieť aby suploval drahú upratovaciu firmu a dielňu. A prepojenie MHD Viedne a Ba? Na mysli a vo sne. Vieš si predstaviť takú dobre špinavú Karosu či T3 vo Viedni? Alebo ULF-a v Bratislave? Myslím, že by vykoľajil tak 5 m za hraničnou čiarou...
I.
Andrej:
ANo Ostrava podle mého názoru využívá finance nejefektivněji z celé ČR. Nemají jich mnoho, ale dokáží je využít na 100%. Nadruhou stranu musím říct, že oni dostávájí i státní dotace. Praha ne.
Ale je pravda, že by jsi měla Praha vzít z pár věcí v Ostravě příklad.
Linka 200 je zrovna nejvytíženější linka v Praze s intervalem 2 minuty v ranní špičce. Tato situace se zlepší na jaře roku 2004, kdy se do Kobylis protáhne metro.
V Praze jezdí spoustu linek plných, ale v posledních letech se situace stále lepší a dnes se ti nestane, že by jsi se do vozu nevešel. Přiznávám, že Citybus se na vytížené linky tolik nehodí. Zvláště standardní, ty kloubové se mi zdají ještě dobré, díky čtyřem širokým dveřím, prostornému kloubu a dvoum velkým plošinám pro kočárek. Do vašeho provozu bych nejvíce uvítal Solarisy.
Tím, že jsou Agory staré jsem myslel technicky. Začly se vyrábět v roce 1995 a je pravda, že spoustu mladších autobusů (MB Citaro, Solaris, Man, Scania) Citybus prostě předběhlo. Je to tak se vším. Každý rok se inovují automobily, počítače, domácí spotřebiče... Prostě technicky je Citybus starý a je čas ho inovovat. Tím však nechci psát o nespolehlivosti vozů. Jsou neporuchové a vůbec nerezaví.
ufo: Fakt mají Slovinci Pendolina? To jsem nevěděl, ikdyž je také pravda, že Jugoslávie měla i za komunistů jiné podmínky.
dex: lokalky sice zvycajne elektrifikovane nie su, ale efektivita zuzitkovania pohonnych hmot je na zeleznici vyssia ako pri cestnej doprave (ak uvazujem plne vozidla a spotrebu prepocitavam na osobokilometre). Staci ti to takto ? :-))
Ja osobne dalsie dialnice v Bratislave nepotrebujem. Pocet obyvatelov BA sa vyrazne nemeni, len pocet aut a (castokrat zbytocnych) ciest nimi rastie. Preto sa mi zda byt neekonomicke vrazat peniaze do takychto stavieb.
Je sice pekne, ze dialnice by vychodnemu ci strednemu Slovensku pomohli, ale dialnica sa bude (v dohladnej dobe) stavat aj tak len trasou BA - Zilina - Kosice a NR - BB. Takze regiony, ktore by ju najviac potrebovali na ozivanie ekonomiky ju aj tak nedostanu a este ich uplne pochovaju zrusenim zeleznicnej dopravy (a skor ci neskor aj obmedzenim busovej) ...
teraz ked si to vymakal takto, ze sa otvori nove okienko na pisanie prispevku (ma to vyhody, aj nevyhody), NEDA sa pisat prispevok z terminalu, cize priamo z linuxu/unixu... atd. cez lynx ! Da sa s tym daco spravit ?
Dik.
dex, dusoft, romanca: neviem ako vy, ale ja nemam zaujem dozit tento zivot s plynovou maskou na xichte, takze ekologicka stranka dopravy ma dost trapi. Tie lokalne zeleznice som pouzil mozno 5x za zivot a urcite sa bez nich zaobidem, ale nepovazuje za spravne ich rusit. Cesta ze zrusme zeleznice a potom zredukujme aj tych darmozracov niekde na ustredi, zbavme sa dlhov a potom mozme zeleznice obnovit je niekolkonasobne drahsia a ma horsi vysledok ako vyhodit darmozracov a zeleznice nechat (pretoze udrzba v prevadzkyschopnom stave je lacnejsia ako teren opustit, nechat rozkradnut a potom nanovo vybudovat...).
PS: pri sucasnej spotrebe ropy sa zasoby minu tak asi za 30 rokov (nie daleko, dozijeme sa toho, ak to s ekologiou nezbabreme skorej), co sa stane potom ? elektrinu vyrobis (ci uz vo vodnych, atomovych, veternych a inych elektrarnach), benzin/naftu uz nie. (a z ropy sa nevyrabaju len pohonne hmoty, ale plasty a kopa inych veci bez ktorych si dnes uz zivot nevieme predstavit) Ropna lobby sa sice snazi zarabat co sa da, ale na ich chamtivost doplatime vsetcia....
dex: ja nie som sebecky to že sa tento rok zacnu stavat je fakt a to že to BA potrebuje je tiež fakt. BA je hlavne mesto a cey ne tie dialnice proste idu ak tu vodič strávi v yápchach dve - tir hodiny tak to nie je dobre ani pre východ, lebo už mohol byť pri Ziline. To len východniari majú stále komplex že im BA ubližuje až na to že ich živý, no je to normálne a v podtsate v súčasnosti nutné aby BA živila ostatok SR hlavne východ.
No, občas si ho chytím v meste keď má záložák alebo sa niekedy náhodou stretneme na Hroboňke.. On dokáže naraz robiť výpravcu, záložák, sedaciu zálohu a ešte aj vedúceho prevádzky trolejbusov. 4 in 1
Len mierna korektúra - Matra cudzí predmet v koľajisku samozrejme nerozozná a práve preto tam sedí ten fíra. Matra je pomerne primitívny systém, ktorý nedokáže energeticky optimalizovať jazdu vlaku a PRED Matrou tam bol omnoho dokonalejší systém ACB od AŽD Praha. Podobný, ale zdokonalený systém sa bude teraz robiť na "A".
I.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Igorko
I.