V prvom rade by to zhizdilo mesto, v druhom rade musíš mať na to pozemky, v treťom okolo by vzniklo ochranné pásmo, kde by boli zakázané určité činnosti.
uz len trate do smaorina a stupavy by boli vhodne na nakladnu dopravu. a co by sa tam vozilo? vagon rozkov kazde rano? tebe sa zda kamionova doprava nakladnejsia ako zeleznicna? a okrem toho cez bratislavu ide hlavne tranzit. a na vyriesenie tohto problemu staci postavit dialnicu okolo BA...
Re #131018 MiroBA: treba si uvedomit ze uzemia pozdlz dostojevskeho a karadzicky budu cochvila uplne zastavane takze neviem kade by si tam viedol nadzemku...
Re #131019 24Tr: moj subjektivny pocit je ze ten podjazd nie je nizsi ako ine kade chodia tbusy...
"L901 by mohol Dr. Richard prevádzkovať už len preto, že je to Rakúsky dopravca a Rakúšanom by sa tým pádom viac táto linka aj viac pozdávala" - dobru si zadrel..
-Určite nemuselo.
Ja osobne by som aj privítal keby niektoré linky aj regionálne, napr. 901 prevádzkoval Dr. Richard a mesto by objednávalo výkony. Nevýhodou by bolo, že by to finančne vyšlo drahšie než ako to teraz robí DPB vo vlastnej režií.
L901 by mohol Dr. Richard prevádzkovať už len preto, že je to Rakúsky dopravca a Rakúšanom by sa tým pádom viac táto linka aj viac pozdávala.
Nahodou, viac dopravcov by nemuselo byt na skodu. Samozrejme ak by sa to robilo tak ako v civilizovanom svete a nie podla toho kto je kamrat, pripadne na sposob divokeho stredu (Banska Bystrica).
Ake genialne riesenie ? Tak ludia sa snazia vybudovat tam prestupny uzol a ty tu zastavku pekne presunies inde ?
Ale je to nezmysel - jednak tam je menej miesta na zastavku (kolaj, priechod pre auta) a jednak by to bolo absolutne zbytocne - Teraz je Jurigovo namestie idealne dane (blizko polikliniky, posty). Presuvat (Resp zrusit) by bolo uplne od veci. Molecku by som nechal tak ako je.
Jedine co by som urobil by bolo, ze Molecku (pre trolejbusy) by som dal ku Shelke (pred krizovatku - smer DD zo Starych Gruntov) a druhu zastavku (smer centrum) by som dal na kopec z DD (pokial by urobili tie 3 jazdne pruhy z toho 1 bus pruh - pred krizovatku) - ale dalej vymyslat nebudem, lebo nechcem schytat "soto" nalepku ?
"....lebo trolejbus by musel ísť cez podjazd, kde by bola výška ukotvenia trolejového vedenia nižšie...."
myslí sa tým podjazd popod dialnicu v Mlynskej doline pri portáli tunela Sitina?
Však sa to stavalo nedávno -Tu je tiež vidno tuposť projektantov, keď s tým nepočítali. Mali navrnúť hĺbku podjazdu tak aby tade trolejbusová trať bez problémov prešla. V dobe výstavby museli budúce úvahy pre vedenie trolejbusovej trate tadiaľ známe.
Ale zase nevidím veľmi problém dodatočne vozovku zapusiť hlbšie dobágrovaním -len práca navyše.
Rovnako nezmyselné ako odstránenie masívnych stožiarov verejného osvetlenia pri zastávke Molecova a ich znovu postavenie pre uchytenie trolejí.
Ktosi tu však spomínal, že trocha zaujímavý bude problém ako vyriešiť trať v smer Patrónka - Mlynská dolina lebo trolejbus by musel ísť cez podjazd, kde by bola výška ukotvenia trolejového vedenia nižšie ako je štandard o dosť, neviem však koľko by to robilo...
Mňa napadajú tieto varianty :
1) DD - Molecova - Slávičie údolie -
a) - Mlynská dolina - Kramáre - ...
b) - Tichá - Palisády - ...
2) DD - Molecova - Botanická - Mlynská dolina - Kramáre - ... (tu si niesom istý či je potrebné spojenie zastávky Botanická záhrada s Mlynskou dolinou.
Mne by sa najviac pozdávala varianta 1b) pomohlo by to možno aj tomu, že by mohlo menej spojov premávať medzi Valašskou a Tichou ulicou. Čo by si povedal keby trolejbusová trať kopírovala presne starú trasu 33? Cez Baníkovu a Karloveskú by šla, ľudia by mohli prestupovať na Segnerovej už na električky a trolejbusy by netrčali v rannej zápche na Molecovej, nemuseli by sa zbytočne točiť na Riviére. V rámci Molecovej by som navrhoval úpravu a síce v tom, že by sa zastávky Molecova posunuli k Jurigovmu námestiu a to by sa zrušilo (viem, že je tam nadchod ale ten by nemal byť argumentom pre zastávku). Ľudia by tak od električkových zastávok prechádzali len cez jeden prechod k Molecovej.
Inak v súvislosti s tými fotkami z Hamburgu.
Napadlo ma či by nebola výhodnejšia alternatíva, hlavne lacnejšia, namiesto plánovaného tunelového variantu na trase Petžalka - Dojstojevského Rad - žel. st. Filiálka vybudovať trať nejakým takýmto spôsobom?
Nevýhodou by bol možno hluk ale keby sa kvalitne spravili kolajniec a premávali moderné súpravy tak možno ani to nie.
Samozrejme tunel je komfortnejší ale na rovinu treba povedať, či je ochota, možné a reálne vynaložiť na to potrebné finančné prostieedky.
Neviem to určite, ale z laického pohľadu sa mi zdá byť lacnejsie a rýchlejšie vybudovanie "nadzemky" ako raziť dlhočizný tunel.
Znalejší do problematiky, vyjadrite sa.
Je možné, že Slávičie údolie a Tichá sa robiť ani nebudú. Čiže ak bude trolejbusová trať cez Staré grunty, jej pokračovanie bude cez Mlynskú dolinu s napojením na sieť pred Patrónkou. Tento variant spomínal aj Kadnár.
Rátal som približnú jazdnú dobu linky 32.
Tá bola bez zachádzky na Baníkovu 23 min., súčasná je 27 min.
Úsek "Molecova - ZOO" som porovnal s úsekom "Hodžovo nám. - Horský park", ktorý je približne rovnako dlhý s podobným prevýšením a podmienkami a vyšlo mi, že ak by 32 jazdila hoci aj cez Staré grunty (po Molecovu však ako 33, bez zachádzky na Baníkovu, tá by sa mala dať riešiť aj ináč) jazdná doba by bola 26-28 min., teda bola by prakticky totožná so súčasnou.
I keď, aby som pravdu povedal, som proti zastavaniu Starých gruntov z viacerých dôvodov.
Ani mne nie je hej pri pohľade na stav trate, ale fakt, je, že to nie je jediná trať, ktorá už svoje najlepšie roky prežila. Fakt je, že to bol riadny moták, veľké okluky pred dedinami a navyše pracovné možnosti a presúvanie sa obyvateľov značne pokleslo tak, že vlak tam bohužiaľ nemal zmysel (najlepšie to vidíš aj na tom, že už v 80-tych rokoch prestala na danej trati doprava nákladných vlakov). Takisto aj Lužianky - Kozárovce sú bez vlakovej dopravy, síce nákladné vlaky tadiaľ chodia ale dopyt cestujúcich je tak slabý, že autobusy to pokryjú ešte aj s rezervou.
Po prečítaní tejto správy konštatujem, že na Slovensku sú dobrí tupci vo vedení ŽSR, namiesto aby sa sieť tratí rozširovala sa postupne ruší ? . Takisto aj trať do Šamorína a Stupavy ked už je na tom nerentabilná osobná, nič nebránilo tomu to využívať aspoň pre nákladnú dopravu -aspoň čiastočne odbremenili cesty od kamiónov hlavne v okolí BA.
Takto sa drahý majtok vyhadzuje do vzduchu lebo dnes vystavať novú trať je omnoho nákladnejšie ako kedysi, len veselo ďalej rušme žel. trate. ?
odbočenie zo Šancovej na Radlinského je pravouhlé a odbočenie na Mýtnu je v menšom uhle, pre Mýtnu hovorí však to, že je to jednosmerka, čo dovoľuje busu ísť v širšom oblúku, na Radlinského by to mal zvládnuť, lebo má k dispozícii aj jazdný pruh pre električku, do ktorého by zachádzal a z ktorého by potom prešiel do súbežného pruhu pre autá,
No veď ja rozbieham jeden projekt no nakoľko tam budem používať dosť vecí, na ktoré nie je preklad do SK tak ma to zdržiava. A takže si oťuknem aj túto tému. Tá dolná hrdza vzniká z dvoch vecí: vlhkosť v okolí zeme (nepomáha betónové uzemnenie) a potom pôsobenie kyseliny močovej (viď. stvorenie čo má 4 nohy...)
podľa dostupných informácií o priebehu VZO dňa 20.5. prítomní z KV-DD sa vyjadrili jasne proti zachádzaniu L32 k LIDLu, zástancovia zámeru sa nedostavili, možno existujú, ale potom nemajú chuť alebo odvahu verejne prezentovať svoje názory, skôr to vyzerá na to, že sú iba virtuálni a niekto si ich vymyslel, aby sa položil základ pre doteraz nezverejnený zámer dopravného riešenia v súvislosti s výstavbou v Líščom údolí a na Starých gruntoch,
podľa mňa v pomerne krátkom čase to bude témou dňa, len sa ešte nevie, ako to budú manažovať, aby verejnosť, hlavne v KV-DD, nebola proti tomu, čo niekto pripraví niekde v zákulisí,
Hej, suhlasim. Ale v tomto pripade ide o nieco ine. Dnes som bol obzriet zopar desiatok stlpov, a nenasiel som jeden, ktory by nemal do vysky aspon 20cm od zeme opraskanu farbu a pod nou hrdzu. Potencialne je vaecsina z tych stlpov zrela na spadnutie a pokial som si vsimol, tak "udrzba" od zodpovednej firmy spocivala iba v nafarbeni hrdzavych miest a osadeni novych svietidiel aj s gulatymi "vrchnakmi".
Myslim, ze by niekto zodpovedny mal preverit, ci tie peniaze, ktore sa platia zodpovednej firme za servis a udrzbu, nie su uplne jalovo vyhodene.
a mozno si mobil neplati z vlastneho vrecka vsak...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MiroBA
"....lebo trolejbus by musel ísť cez podjazd, kde by bola výška ukotvenia trolejového vedenia nižšie...."
myslí sa tým podjazd popod dialnicu v Mlynskej doline pri portáli tunela Sitina?
Však sa to stavalo nedávno -Tu je tiež vidno tuposť projektantov, keď s tým nepočítali. Mali navrnúť hĺbku podjazdu tak aby tade trolejbusová trať bez problémov prešla. V dobe výstavby museli budúce úvahy pre vedenie trolejbusovej trate tadiaľ známe.
Ale zase nevidím veľmi problém dodatočne vozovku zapusiť hlbšie dobágrovaním -len práca navyše.
Rovnako nezmyselné ako odstránenie masívnych stožiarov verejného osvetlenia pri zastávke Molecova a ich znovu postavenie pre uchytenie trolejí.