Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A mám otázku, ktorú som chcel položiť už dlho nakoľko sú už dosť veľké horká. Využíva sa v CapaCity normálne klíma alebo sa vyhovárajú na: 1.)Náplň do nej je príliš nákladná. 2.) V Bratislave je pre časté zástavky neučinná aj keď to vyvracajú MANy... Vie niekto teda? ?
Cablecar & Co.: Takže aby sme do zmätku okolo električky, železnice a vlečky vniesli trochu jasno:

"Električka" do Viedne bola normálnerozchodná železnica. Napájanie bolo trojaké: vo Viedni 600 V, v Bratislave (až po stanicu Kopčany) 550 V a v úseku Gross Schwechat-Kopčany 15 kV 16 2/3Hz. V stykových staniciach sa prepriahali rušne. Zo stanice Kopčany viedla koľaj do stanice Petržalka.
Trať bola otvorená 1.2.1914.
V r. 1924 sa zmenili napájanie na úseku Kopčany-hranica na 550 V a vozne boli zo staníc Kopčany a Berg na hranicu vytláčané.
V r. 1935-36 bola trať z centra po hranicu prestavaná na úzky rozchod, na hranici sa zriadila výhybňa a tam sa prestupovalo z vlaku na bratislavské električky. Spojovacia koľaj do ŽST Petržalka bola zrušená.
7.10.1939 (iné pramene uvádzajú 9.10.) bola zastavená doprava na úzkom rozchode. Nemci prestavali časť trate späť na normálny rozchod a zaústili ho do južného zhlavia Petržalky (1941). Zvyšok (od kopčianskej stanice po most) bol údajne rozobraný.
3.4.1945 bola zastavená doprava z Bergu do Petržalky, trať bola opustená a doprava sa už neobnovila (to isté platí o trati z Kittsee).
V r. 1951 bola obnovená premávka na úseku Šafárikovo nám.-Petržalka sad.

Trasa viedla cez cestnú časť mosta, ďalej približne po dnešnej Viedenskej ceste, Rusovskej ceste a Kopčianskej ul., potom zahla súbežne s dnešnou Bratskou do stanice Kopčany (bola hneď za zákrutou) a ďalej pokračovala smerom k hranici.

Popri "električke" viedla cez Petržalku aj železnica. Viedla zo stanice Nové Mesto (neskôr Nivy - stála tam, kde je dnes VÚB) popri Dostojevského rade, cez železničnú časť mosta, esovitým oblúkom pomedzi dva petržalské štadióny a popri Krasovského ulici do stanice Petržalka. Ďalej sa odkláňala doľava (severnejšie než dnes, už v mieste zhlavia, tam, kde odbočuje vlečka do Matadorky) a pokračovala do Rusoviec. (Dnešné vedenie trate pochádza z obdobia výstavby sídlisk v Petržalke.) Otvorená bola v r. 1891. Po zrušení stanice Nivy niekoľko rokov bola trať napojená popri Prístavnej ulici na stanicu ÚNS a po dokončení Mostu hrdinov Dukly (Prístavný) bol úsek od Košickej po Krasovského zrušený.
Z Petržalky pokračovala priamo trať do Kittsee, otvorená bola v r. 1897.

Dnešná vlečka je nepochybne pozostatkom trate po nemeckej prestavbe - samozrejme, koľajisko bolo prestavané a rozšírené.
Reakcia na: Petto #130266:
Z Nastúpte prosím. Som cez net pozeral LIVE nakoľko neviem kedy bude v archíve. A redaktorka povedala, že do 30. júna sľúbia nové CP... A taktiež neskôr posilnenie kapacity asi 15m alebo fakt 18m vozidlami?
Reakcia na: Petto #130268:
No môžem ti povedať, že rok čo rok to je horšie, dva roky nazad keď tadiaľ prešiel autobus, tak mierne sa naklonil a teraz tam zapadne ako kľúč do zámku pomaly.
Reakcia na: 21Tr #130269:
Klbove TAMBUSY po dobe zivotnosti prevadzkovat na najvytazenejsich linkach je hovadina , ved by sa kazili o "106" . Zober si taky DEN BRATISLAVY ked boli na L83 asi vsetky LBC TAMY a aj sa skoro vsetky pokazili. Ale asi tebe islo o to , ze su tam kapacitne najvhodnejsie - tak v tom mas pravdu a suhlasim ?
Reakcia na: AAA #130267:
Nepochopila 😉 pre mna za mna ..mne je to jedno, ja ze to zas vyzerá ako diskriminacná podmienka hehe...a zas bude nejaky vyrobca ktorý sa bude sudit..bude sa to tahat ako zuvacka.....a nove kĺbáky si pekne pockáme..potom budu volby...zas nic...
Reakcia na: credo #130264:
Čoby predpis, prd predpis ? DPB má roky nie počet osôb na meter štvorcový ale počet sardiniek na meter štvorcový ? A ako vidíš je v tom mrdník ako sa patrí. Nerobia si s ničím hlavu. Také dačo ako systematickosť vo vypravovaní vozidiel vôbec neexistuje. Najkapacitnejšie čo máme - TAMbusy premávajú kade tade, dva na 21, dva na 83, jeden na 34, niečo na 31,39,87,78,75,... To len ako príklad. Čiže niežeby sa pristúpilo na nejaké racionálne kroky aby napríklad TAM-BUSy boli výlučne na 21 a 83, alebo na 39. By som kľudne TAM-bus oželel v Petržalke, keby to malo pomôcť inde. Viď teraz bordel, že na 133 jazdí aj Solaris aj Tedom, alebo na 32 detto. A aj iné skvosty vo výprave dokazujú, že osobné záujmy alebo lenivosť prevládajú nad vôľou zaviesť nejaký systém. ?
Reakcia na: 21Tr #130257:
Je asi lahsie vyrovnat "bus kolaje " alebo zaliat vytlky ako robit daco so zlym sklonom vozovky . Aj taka Tomankova na DD je v oboch smeroch nakrivo ale vtom horsom sklone - t.j. naklapa sa vozidlo na opacnu stranu.
Reakcia na: credo #130263:
Nepochopil si. DPB má právo obstarať vozidlo s kapacitou 185 miest a pokiaľ by vozidlo s kapacitou napr. nad 170 vyrábal len 1 výrobca, a ten splní podmienku, tak ho DPB kúpiť od neho môže.
Reakcia na: luky133 #130261:
Odkial mas taku internu info ? A co caka DD nove ??? ?
Reakcia na: credo #130263:
SOR ma uvadzanu kapacitu 161 na web stranke,ale priamo v testovanom vozidle v BA je len 151 ( 107 stojacich a 44 sediacich )
Reakcia na: 21Tr #130262:
ale figu...a na to nie je nejaká norma, alebo predpis že koľko osob na kolko m2 ? je to uz smiesne, aj tak z toho nic zas nebude ?
Reakcia na: AAA #130260:
no ja som tvrdila iba to, čo aj predbežné oznámenie o tendri...že vozdilo s min kapacitou preprav. osob 185 ... a keďže štandardné kĺbáky do 18 to jednoducho nespĺňajú, tak sotáva iba capacity a ten Man Lions GLX či ako sa to menuje. prećo, podľa teba či ináč vychádza logicky? a prečo by sor spĺňala túto podmienku, to už ako keď majú na stránke udané že max. 161 os? necháááápem....
Reakcia na: credo #130187:
Všetko sa dá keď sa chce ? 161 cestujúcich je ale pri koľko osôb na meter štvorcový? Donedávna som videl v K2S na kabíne šoféra počty 44+177 pre kapacitu a minulý víkend som si v 7128 všimol už počet 44+136 a tu na stránke čítam 44+108 (tak ako v Brne majú stanovené, tam je to 157 myslím). Jedna vec je čo dakto z vedenia DPB alebo magioriátu povie a druhá je čo sa naozaj spraví, lebo už to ako ten tender na klbáky smeruje sa poriadne vzďaluje tomu čo nadrístali, Ďur(k)ovský, Záhradník a Kadnár a ostatná zberba okolo nich. Hlavne drb, že finančná kríza nezabráni tomu aby bol tender aj na druhý pokus vyhlásený na rovnaký počet vozidiel bol pekný pokus.
Do 30. júna majú byť nové grafikony pre DD... Načo posilnia dopravu cez prázdniny? ? A neskôr majú byť kapacitnejšie autobusy... To sem fakt chcú dať CapaCity? ?
Reakcia na: credo #130187:
Samozrejme, že môže byť. Totiž pri tom čo trvrdíš, by sa jednoducho vozidlo sa danou kapacitou nedalo vôbec kúpiť.
Reakcia na: Petto #130211:
Však na tých našich cestách by nový 18 NB od SOR skončil veľmi rýchlo. Hlavne by ma zaujímalo, či tú zastávku na Duláku ktorá umožňuje kneeling aj Karosám a Ikarusom by ten SOR prešiel bez ujmy, lebo keď tade niekedy idem 50 alebo 68, tak veru sa ten autobus už riadne nakláňa, ale nikoho nenapadne to dať rýchlo spraviť. Namiesto toho sa nedávno trtkali na Švábinského. Keď už chceli byť veľmi iniciatívni v Petržalke, mohli spraviť Nám. hraničiarov...
To neviem. S takým CP už nedisponujem. #130253 Do Parndorfu sa jazdilo cez Kitsee, aspoň myslím. Mapku nemám, takže neviem naisto ako to vtedy vypadalo...
V roku 1929/30 boli tieto automobilové (autobusové) trate:
2296a Bratislava - Devín
2296b Bratislava - Eberhart - Illésháza - Jelka
2296c Bratislava - Verekne - Fél - Veľký Mager
2296d Bratislava - Lamač - Marianka
2296e Bratislava, Nám. Republiky - Záhorská Bystrica - Stupava

Ešte dodám, že tieto trate boli v soukromém provozu a za dodržení jízdního řádu soukromých automobilních tratí se neručí.
A ešte jedna zaujímavosť: Na Slovensku není dosud pravidelná doprava osob poštovními jízdami zavedena.
?
Cablecar: Iba tento CP. Veru viac o nej neviem. A miestnu trať bohužiaľ nemám...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.