Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #130155:
Tak potom sú tieto fotky nesprávne popissované ako zvyšky viedenskej električky.

Tieto kolaje musia byť zvyškami trate idene lebo sa oriecestím (ktoré je odfotené aj na IMHD je vidno už len podvali z tejto trate äaj tento záber je na forkách IMHD s popisom zvyšky viedenskej električky....). Ak by to bola vlečka do matadoru, určite by nekončila pár metrov od dialnice a nebola by z nej zlikvidovaná iba niekoľkometrová časť, ke´d sa už nepoužíva celá vlečka.
Reakcia na: Ike #130153:
Toto viem z IMHD, rwsp. knohx o histórií električiek v BA. Ale nijkde nie je písané prečo sa zachovala nikam nevedúca časť trate, ktorá sa na bratskej dokoca rozvetvuej až na4 kolaje, ktoré sa znova spájajú na už spomínanom priecestí na ktroom táto trať def. končí a odkiaľ porkačujú už len podvaly, rovnako ako sa nikde nedočítam kto a kedy túto trať zrušil.
Reakcia na: Cablecar #130151:
mas pravdu, sorry...
?
Reakcia na: N/A #130147:


Počas vojny bola obnovená trať Wien - Enegauu äPetržalka) po výhybňu Kopčany o rozchode 1435m
Reakcia na: N/A #130147:

Na tejto fotogfalérií: http://picasaweb.google.com/filo.jaroslav/PoStopachVidenskejElektricky# je vidno, že tá trať nekončí pri Matadorke, ale ide popri bratskej ceste až po žel. priecestie (podobná fotka tohto priecestia ako je v tomto albume je aj na IMHD).

2. Čo sa týka tej trate, tak zabúdate nna to, že BÚS túto bratislavskú časť trate odkúpil a prestaval na 1000m rozchod a začlenil ju do mestskej siete električiek takže budovať by sa na novo určite nemusela.
Reakcia na: N/A #130148:
to fakt? to moc "preferencii" zrejme nepridalo ?
Reakcia na: 21Tr #130135:
Zamyslel si sa niekedy nad tým, že na KV radiále by potom premávali o 2 - 3 linky viac večer ako teraz?
Reakcia na: Cablecar #130145:

Viedenská električka bol de facto vlak premávajúci na rozchode 1435mm. Cez Starý most premával po železničnom "východnom" telese.
Mal iné parametre, iné napájanie a celkovo - odborne sa v týchto veciach nevyznám, bližšie snáď povie nejaký odborník.

Bratislavská električka mala v tej dobe už slušnú sieť, nebola však s traťou do viedne kompatibilná, pretože mala iný rozchod - 1000mm a iné napájanie.
Po Starom moste premávala po cestnom telese...

1) Trať Petržalka Wolfsthal a do Kittsee bola opustená z dôvodu, že v roku 1955 začala týmto priestorom prechádzať železná opona. Začalo sa s výstavbou zátarás, aby sme náhodou do nášho socialistického raja nikoho nepustili... Trať padla zrejme za obeť tak, že jednoducho zavadzala a možno sa nejaké jej komponenty aj použili na výrobu 3m ostnatého plotu...

2) Nie nemohli, pretože skutočná električková trať bola vždy len po Sad Janka Kráľa. T.z. že museli by popri už vtedy opustenej železničnej (viedensko-električkovej trati) stavať električkovú trať.. Vzhľadom na to, že vtedy bola petržalka niečo medzi obcou a záhradkárskou kolóniu a ešte k tomu na hranici politických sústav, tak radšej odtiaľ všetko sťahovali preč ako investovali do nenávratnej (z ich pohľadu neperspektívnej) investície

3) Lebo niektoré nikto nechce a na zvyšok odpovedať neviem

4) Pretože ich pravdepodobne použili inde....
Reakcia na: Ike #130144:

Čo teraz ale myslíš? Ja sa pýtam:

1. prečo vytrhali trať petržalka - Wolfsthal a trať do kitse nechali iba opustenú?

2. V Kopčanoch bol priestor na otáčanie električiek - tak tam mohli premváať aj po vojne (ak mohli premávať po Sad J. kráľa, mohli aj do kopčian).

3. Kedy sa vytrhali kolajnice na tejto trati a prečo časť kolajníc ostala dodnes v petržalke,

4. Prečo sa ytrhali kolajncie aj na rakúskej strane?
Reakcia na: Cablecar #130143:
Lebo nie je elektricka ako elektricka...
Reakcia na: Martin Fundárek #130139:


Ale prečo potom do Kopčian v Petržke nameisto električky premával autobus a električku skrátili len po Sad Janka kráľa?
Reakcia na: N/A #130141:


Ale ako je možné, že časť trate v Petržke ešte ostala?

A prečo ju vlastne vytrhali? Ve´d trať do Kitsee nebola vytrhaná, či áno?
Ináč je vôbec prípustné, že napr. nové autobusy (jeden TEDOM) má také vady ako zle odliate sklo? Sklo kde sú podlhovasté pásy, cez ktoré je mierne rozdvojený obraz asi nie je veľmi normálne. Viem, že v automobilovom priemysle, je to závažná chyba pri ktorej ide auto na repas. Ako je teda možné, že autobus má takéto sklo? Viem ide len o jeden autobus, ale aj to by mal byť dôvod na reklamáciu nie? Vôbec ďalšia otázka: Skúma vôbec DPB stav autobusov pri prebierke?
Tipol by som si, že ju vytrhala armáda po roku 1948. Ale to je skutočne len tip. V CP leto 1950 je ešte zakreslená v mapke na obálke (bez čísla), ale mám aj prílohovú mapu z roku 1948, kde zakreslená nie je (ale ani pokračovanie od Wolfsthalu). Tak si môžeš vybrať.
Pokial viem tak 7729 jazdi so 7726 🙂 a nie 7730 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement