Toto už bolo na všetkých fórach riešené x-krát a všeobecne sa dospelo k tomu, že fotografuješ verejný dopravný prostriedok na verejnom priestranstve, takže žiadne povolenie nepotrebuješ a každého, kto by ti tvrdil opak môžeš slušne poslať niekam... Keby si si chcel odfotiť napríklad budovu VÚBčky, tiež si tam nepôjdeš pýtať povolenie.
To ako Ťa napadla taká sprostosť? Samozrejme, že môže. Na verejnom priestranstve môžeš fotiť všetko a nemusíš si pýtať nijaké povolenie. Nehovoriac o tom, že DPB je organizácia platená z peňazí daňových poplatníkov, takže oni naozaj nemajú právo čokoľvek pred verejnosťou utajovať. A to s tým ev. č. si dúfam nemyslel vážne...
tak to fakt neviem.... Robil som teraz záverečnú prácu a použil som tam podkladovú mapu od človeka, čo pravdepodobne už nežije, resp. je veľmi starý a nemám na ňho žiadny kontakt... napriek tomu, to nie je plagiátorstvo, ak ho uvediem ako autora bez skontaktovania
Kacírska otázka: Môže niekto len tak fotiť električku, autobus alebo trolejbus, ktorý nevlastní bez povolenia majiteľa - DPB?
Prípadne, ak áno, tak nemusí aspoň zakryť evidenčné číslo? ?
Nie, nestačilo. Treba sa najprv spýtať autora fotky, či ju môže použiť, inak ich môže zažalovať. Akurát, že dosť veľa ľudí si autorské práva vysvetľuje úplne inak a aj ja sa nestačím čudovať, aké všeliaké skupiny o MHD vznikajú na Facebooku s (nielen) mojimi fotkami v profile - napr. Skupina proti zrušeniu linky 14 a podobné nezmysly. ?
10 do odbočky na zaklinovanej výhybke je čistokrvný alibizmus. Výbehom sa to ani nedá realizovať a ja osobne z konkrétnych bezpečnostných dôvodov uprednostňujem malé prekročenie rýchlosti a jazdu výbehom pred jazdou predpísanou rýchlosťou a výkonom.
No ak teda bude platiť to čo sa hovorí, že po vybudovaní trate do Petržalky sa má linkovanie električiek upraviť a intervaly zhustiť, tak pripadá do úvahy okrem toho 6min aj kratší interval. Aj keď pochybujem, že tí čo budú mať po ruke stále linku 93 a električku k Hlavnej stanici, si vyberú električku nakoľko cesta medzi Šafkom a stanicou trvá 14minút čo sú dve tretiny jazdého času linky 93. Jedine ak by dakomu došlo v gebuli, že Štefánikovu ulicu nenafúkne a jediná možnosť ako zvýšiť na nej kapacitu je električkou tak potom by sa dalo uvažovať o tom, že by ľudia uprednostnili 13 pred 93.
-pravdepodobne isla moc rychlo, urcite nepodhodilo, lebo vyhybka bola zaistena drevenymi kolikmi
-kolko si nezajazi vodic neviem, prvy vozen supravy mal vyskoceny len zadny podvozok do strku, takze nepredpokladam poskodenie...na prednom vozni bol len jeden plech od spriahadla ohnuty trocha, zadny vozen by podla mna nebol problem do tyzdna spravit - aj ked neviem ako su na tom podvozky a hlavne zadny, lebo ten vyzeral asi najhorsie...
-prace na vyslobodeni trvali asi do 23:15 teda ak si dobre pamatam...v tom case uz bola nakolajena
-s tou kolajnicou nakoniec nebude az taky problem, ked nadvihli elektricku a kolajnicu uz netlacil sprieceny podvozok, tak sa ako-tak vratila sama na povodnemiesto...bude ju vsak treba upevnit, ale to stihnu urcite za chvilu a urcite do ukoncenia vyluky krasnany
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo