si: a este chronometraze - vodici si aj tak robia co chcu... napriklad aj taka 50 by mala na safku navazovat na 88, ale este som nezazil, ze by sa to fakt podarilo... nie, ked som v tej 50 bol ja nokedy sa to asi dari f pohode
ale dnes som zuril z ineho dovodu: isiel som 50 o 21:08 od polusu, s tym, ze na safku budem mat 5 minut na prestup na 88 (prichod 21:29, odchod 21:35)... okrem toho, ze 50 2 minuty meskala, co ale soferovi odpustam , 88 odisla o 4 minuty skor (!!). vysledok? hnil som 15 minut na zastavke a bola mi k...ska zima. neviem, preco este tym cp vobec verim...
joj a ten drinkov napad tiez nie je zly... aj vo viedni si v automate mozete kupit listok, na ktorom je napisane "AUTOMATICKY OZNACENE PRI KUPE" (nie je to presny preklad, to je totiz napoly reklamny blud )
ja vidim riesenie v tom, ze sa (opat znevyhodnenie, aby sa viac oplatilo kupit listok vonku) vo vozidle budu predavat iba niektore listky... uplne idealne by som navrhoval dva: zakladny a zakladny zlavneny. bodka. teraz si cestujuci moze vybrat: bud si vopred kupi lacnejsi listok s platnostou aku chce, alebo obetuje par korun naviac a kupi si v autobuse listok, ktory mu bude platit na tu jednu cestu...
problem patnastich sekund by sa dal vyriesit iba tak, ze by tie automaty pracovali rychlo... napriklad ako tie uplne najstarsie, ktore ti listok vypluju prakticky okamzite... a este raz pripominam, ze by predsa malo ist o DOPLNKOVY predaj, takze by na tie listky snad neboli sooory cize rady
V Praze mají řidiči z prodaného lístku 1 Kč k platu. To znamená, když řidič prodá třeba na lince 100 na letiště 50 lístků, má 50 korun k dobru krát 25 pracovních dní tak má 1250 Kč navíc k platu. Samozřejmě na linkách, které nejezdí na letiště je to výrazně nižší prodej, ale na linku 100 jsou nasazováni také řidiči s částečnou znalostí anglického jazyka.
hroch2: mam radsej ak vodici na linke nestihaju a do takychto chronometrazi by som vobec nesahal, pretoze za meskanie vozidla vodica nezdrbu a ten sa aspon ponahla (zvycajne). Ak do toho budes zbytocne rypat, tak cakaj na danej linke opacny extrem ktory je na pazu, kedze za skore prichody mozu vodica zdrbavat a tak bude musiet chodit ako slimak....
S tym stihanim automatu a 15 sekundami je to dobra pripomienka, mozno ma niekedy napadne nieco rozumne ako to vyriesit, potom napisem :-))
frenky: 29-ka do DNV? A s 20 min. intervalom. Si vies predstavit, ake nehorazne kilometre su to navyse? A okrem toho, bus by sa uz v DNV zaplnil a vznikla by voja mestskych casti: DNV vs. Devin I ked pri nasadeni klbovych vozidiel na linku 29 by som si to aj vedel predstavit. Linka 28 by samozrejme zanikla.
hotovst u vodica: Vodic ma zvacsa hotovost u seba aj dnes a SAD-kari maju hotovost vzdy.
Si > automaty vo vozidle: Tie som videl v Liberci. Vec je to dobra, ale predstav si, ze do elektricky nastupi 10 ludi, ktory chcu jednorazovy CL. Ved tam vznikne hotovy rad cakajucich A kde vlastne vznikne, ked sa casto neda do vozidla ani dostat? A uz nehovoriac o absolutnom nestihani vojst sa do 15 sekundoveho limitu do zablokovania oznacovacov v pripade kontroly.
Vladimir> ja by som asi plakal a to nad nasim starostom Mrazom. A kde som ja hovoril o odbremeneni 21 na ukor 29 ?!?! Ja som spominal 92 ako odbremenovac 21cky...
Ja neviem, ale podla mna to ma daco do seba. I ked by bolo nutne ZAHUSTIT intervaly 29 aspon na 20 min. v sedle. Co je nerealne...
Vladimir> ja by som asi plakal a to nad nasim starostom Mrazom. A kde som ja hovoril o odbremeneni 21 na ukor 29 ?!?! Ja som spominal 92 ako odbremenovac 21cky...
Ja neviem, ale podla mna to ma daco do seba. I ked by bolo nutne ZAHUSTIT intervaly 29 aspon na 20 min. v sedle. Co je nerealne...
Zijem v meste, kde doplnkovy predaj u vodica funguje. Listok nekupuje kazdy, pretoze je oproti CL z predpredaja drahsi o 2-3 Sk. Podmienky boli stanovene nasledovne:
- cestujuci hodlajuci si kupit CL u vodica nastupuje do vozidla prednymi dverami
- cestujuci musi mat presne odpocitane mince v hodnote CL (vodic moze a nie je povinny vydat, a teda ak vydat nema, moze predaj odmietnut)
- vodic tiez moze odmietnut predaj CL, ak sa vo vozidle uz vykonava prepravna kontrola
Zdrzanie nepocitujem, len niekedy sa pobyt na zastavke predlzi ak sa cestujuci dlho s vodicom babre s mincami alebo mu vodic vydava preplatok a pod. To vsak nie je povinny robit, tzn. je to vec vodica. Inak to funguje bezchybne, ide len vlastne o to, ze cestujuci povie vodicovi, aky listok chce, da mu peniaze a vodic mu obratom poda listok. Kolko je to? 7 sekund? 15 sekund?
Tu ide totizto o vychadzanie v ustrety zakaznikovi. Cestujuci ma povinnost zaobstarat si CL pred nastupom do vozidla, ale v BA na mnohych miestach tak nemoze ucinit, ani keby chcel.
si: Ten nápad s automatmi vo vozidle je dobrý, ale nevyrieši sa tým problém pätnástich sekúnd... Kým mi to vyhodí lístok, a pôjde revízor, už budú cvakače zablokované, a mám smolu... To by sa musel zmeniť systém kontroly. Zdržanie by síce bolo, ale aj napr. v Žiline som nevidel, že by to nejako zdržovalo.. To je zanedbateľné.
si: s tym musim nesuhlasit... neviem, ci si niekedy isiel napriklad SAD linkou smer stupava - malacky, ked hovoris o mensom pohybe cestujucich. ale tam tak ci tak k ziadnym dramatickym zdrzaniam nedochadza. mozno to bude tym, ze SAD jednoducho v cp s predajom listkov rata... zato v DPB mam pocit, ze su chronometraze (tak sa to myslim vola ) v niektorych pripadoch brutalne nadhodnotene a v niekedy extremne podcenene - ja som napriklad este za posledny mesiac, co robim v poluse nezazil aby 6 aspon RAZ prisla nacas. vzdy je tam sklz dve-tri minuty, bez ohladu na to, ci je rano, vecer, prave poludnie alebo uprostred vikendu... keby sa trochu roztahali CP (o par minut na celej trase, dame vodicovi povedzme 15s na predaj na kazdej zastavke a kedze urcite nebude predavat na KAZDEJ zastavke, tak to postaci) a rozumne zvolila cena listka (aby bolo pre bezneho lenivca financne nezaujimave kupovat si listok vo vozidle, povedzme +5 Sk), a samozrejme s trochou spoluprace cestujucich (ajaj ) urcite by to fungovalo. ako hovori vladimir, funguje to VSADE. vo viedni som si dokonca vsimol (este za silingu), ze elektrickarka mala oficialny mestek (!) plny desatsilasovych minci a chladnokrvne mi rozmenila dvacku a nemeskala
to, ze by cloveka odpravili kvoli 20 Sk sa uz sice stalo, ale osobne neviem o pripade, kedy sa to stalo vodicovi linkovej dopravy. ten ma totiz na rozdiel od napriklad taxikara vyhodu, ze (skoro) nikdy nie je vo vozidle sam len s jednym cestujucim... a autobus (natoz elektricku) je velmi tazke nenapadne uniest na tmave miesto
inac, celkom sa mi pozdava ten napad s automatom vo voze. niekde som to tusim videl a blbost to byt nemoze... vyriesilo by to aj problem pripadnych prepadov...
Vladimir: ako najrozumnejsie riesenie na predaj cestovnych listkov vo vozidlach by som videl umiestnenie automatu na listky do vozidla. V pripade vybavenia vsetkych vozidiel tymito automatmi by zaroven nemuseli byt automaty na zastavkach a vo vozidle je o nieco mensia sanca aj na vandalizovanie automatov (ak odmyslime druhe vozne elektrickovych suprav).
Vodic pri sebe peniaze mat moze a nemusi, rovnako ako hockto koho stretnes na ulici, ale ak by predaval listky, tak by peniaze mat musel. A ak si obcas precitas noviny tak zistis ze pripady kedy niekoho zavrazdia pre 20 korun sa stavaju, nehovoriac o zdrzani vozidla na zastavkach (ktoych je v BA uz aj tak vela, SADky maju tych zastavok menej a je nizsi pohyb cestujucich vo vozidlach, tam to zdrzanie nie je az tak kriticke)
Andy, presne tak! Ved vodic aj teraz ma bezne pri sebe urcity obnos penazi a nic mu nehrozi.
Neexistencia doplnkoveho predaja CL v BA sa jednoducho neda nicim ospravedlnit. Je to opat len nezaujem nieco zlepsit. Zodpovedni zrejme nechapu, ze tym okradaju samotny DPB.
A vobec uz v celej podstate je tento stav nenormalny. Z akeho dovodu ja ako cestujuci mam byt povinny napr. pri ceste na zastavku dajme tomu Stary kamenolom (zast. na linke c. 29, kde urcite automat nie je) mat pri sebe dva CL. Lebo na tejto zastavke sa neda kupit? Ved takto bezny cestujuci nerozmysla. Jednoducho ked nenajde ziaden sposob ako si kupit CL, ide nacierno (a pri tom by si listok kupit chcel). A v tom je ten unik trzieb.
Linka 29 do DNV: To akoze SOR iduci v 36 min. intervale ma odbremenit 21-ku? Neviem ci sa mam smiat alebo plakat...
K lístkom: Ten doplkový predaj CL je veľmi užitočná vec. Napríklad v Žiline som to využil keď som sa ponáhľal na vlak. Keby som si musel kúpiť lístok asi by som ho zmeškal. Ale zas je pravda, že na rozdiel od Žiliny v Bratislave nechodia skoro žiadni revízori, takže sa tu dá cestovať občas na čierno. A nechápem, prečo by mali vodiča zabiť kvôli sto korunám(ak toľko nazbiera)? Veď v SAD je platba takmer všade v hotovosti.. A v DPB zabudli na to, že vodič v službe má aj za normálnych okolností penize vo vrecku...
ufo: Celoročná prevádzka na ČHŽ? To aj v zime?
frenky: Poznáš nejakého človeka v Bratislave ktorý sa chce dostať pod Nový most? Ja nie. Je to úplne nezyselný prestupný bod. Je to podobná sprostosť ako Hlavná stanica. Byť primátorom DNV by som radšej zaplatil zahustenie linky 21, ktorá vedie pod stanicou a ide na ASMN. Napríklad neviem načo chodia pod most 4 petržalské linky.
Mimochod, keby sa desať rokov nezdražovalo cestovné, mohli by sme použiť už použité lístky spred desať rokov
klf: ano, ideme aj s hrochom, ked uz hroch konecne bude schopny zistit, ako robi ale kym jeho kolegovia budu statnicovat, tak to nezisti, grrr
tr3mp: ale ja sa ani ZS nedivim, ze im vlaky nechcu prenajat... za a) je to typicky slovensky pristup - *ked nemozem ja, nech oni nemozu dvakrat* a za b) oni v podstate nemaju dovod na prenajimanie cohokolvek. je to ich majetok a mozu si s nim nakladat ako chcu... mozno tie motoraciky pouziju niekde inde alebo im zhniju na nejakej malej zapadnutej stanici (skor to druhe)... ale nie je ich povinnostou nic prenajimat. ked chce obec mat vlaciky, nech si ich nakupi, prevadzkuje a necha dotovat regionom. ja viem, prachy, ja sa len snazim naznacit, ze rozumiem sposobu uvazovania v ZS...
ad TA3: cely zavodsky mi uz lezie na nervy. snazi sa byt brutalne americky a tak skace do reci uplne vsetkym a pri tom nie je schopny sformulovat jedinu poriadnu otazku. neviem, ci sa nepripravuje a improvizuje, alebo je len blby a nevie odcitavat z citacky, kde mu idu texty (vsimni si ako casto sa zakokce)... ale vyzera to desne...
Este raz opakujem: Doplnkovy predaj CL vo vozidle u vodica je zavedeny vo VSETKYCH DP na Slovensku okrem DPB, a.s. (teda DPMK, DPMP aj DPMZ)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hroch2
ale dnes som zuril z ineho dovodu: isiel som 50 o 21:08 od polusu, s tym, ze na safku budem mat 5 minut na prestup na 88 (prichod 21:29, odchod 21:35)... okrem toho, ze 50 2 minuty meskala, co ale soferovi odpustam , 88 odisla o 4 minuty skor (!!). vysledok? hnil som 15 minut na zastavke a bola mi k...ska zima. neviem, preco este tym cp vobec verim...