Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Turbo - ked uz nadavas tak aspon riadne - nie hajzlovia, ale hajzli 😃.
tr3mp:
Presne tak by som riesil Stary most! Teda nie uplne, ale na tom istom principe. 😉
Turbo: #12413 Len doplnim, ze podobnym sposobom je rieseny most Sturovo - Ostrihom. Kvoli tomu, aby nezavadzal lodiam plavajucim po zdrzi Nagymaros (ak sa vobec niekedy postavi), si slovenska strana vydobyla jeho zvysenie. Pritom krajne mostove polia zacinaju v povodnej vyske, ale nejdu vodorovne ale stupaju az k stredu a potom zase klesaju. Piliere nadstavovali (obrazok)
si:
Prestavujem si presne to co ty. A so zdvihnutim to nevidim take zle. Vsak z BA strany by isiel normalne, dalej by sa mohol dvihar medzi prvym a druhym pilierom. Potom uz v novej vyske nad cely Dunaj. Nevidim v tom problem. A tie piliere mozno bute treba rozsirovat, ale aj to sa da. A samozrejme by to mala ostat prutovka, ja by som dal na strednu cast oblucik aky bol na povodnom moste. 🙂
Turbo, J: ak uvazujete vacsi rozvoj elektrickovej dopravy, tak sa da predpokladat ze k tomu bude treba aj nove vozidla. (rovnako s postupom casu bude nevyhnutne obmenit aj sucasny vozovy park). V takomto pripade si mozes u vyrobcu stanovit aj neake tie parametre vozidiel (jasne ze v rozumnom rozsahu) ako je napriklad maximalna premavkova rychlost, vykon motorov a pod...
Turbo: neviem co si predstavujes pod pojmom zburat a postavit novy, ja osobne by som bol za nasledujuce riesenie: mostovku (vcetne zeleznicneho pasu) odstranit, zrekonstruovat piliere (pripadne ich rozsirit - optimalne by bolo zmestit na most kolajovy pas nekolidujuci s cestnym pasom) a postavit novu mostovku (opat prutova konstrukcia, ale s inym prejazdovym profilom). Vyska mosta od hladiny by ma velmi netrapila a jeho dvihanie by skor sposobilo problemy s vyustenim hlavne na bratislavskej strane, sak ked je vysoky dunaj lode aj tak maju zakaz plavby a pri normalnej hladine sa pod neho zmestia :-))
Mam doma mapu planovanej vystavby Petrzalky zhruba z pred 30 rokov, ked este nova zastavba neexistovala. Je na nej aj juzna cast centra mesta a Safko je riesena ako mimourovnova krizovatka ... dost divoke 🙂

Inak to, ze sa rata s prestavbou a rozsirenim Stareho mosta vidno aj z umiestnenia nasypu Jantarovej cesty ...
J:
Prepac, zabudol som.
Takze:
Konstrukcna rychlost je 65 km/h. V praxi sa da ist na rovine aj s plne nalozenym vozidlom naozaj okolo 65 km/h. Ak mas dostatocnu medzistanicnu vzdialenost - teda nie tak ako tomu je napr. v Ruzinove, tak vysuntujes aj na 80 az 90 km/h (obsadeny). S prazdnym vozom mozno aj 100 km/h. Ale! Pozor na to!:-p Tie vozidla a obzvalst el. vyzbroj nie su na take rychlosti stavane. Ano, vydrzia to, ale ako dlho? Po pol mesiaci takejto prevadzky sa to urcite odrazi v ich stave. Mozem ti poradit ze by si mal ratat s rychlostou 60 km/h, max. 70 km/h. Aj ked sucasny predpis povoluje max. tratovu rychlost 55 km/h (neviem preco). Zalezi na tom, aku medzistanicnu vzdialenost mas, aku mas preferenciu a pod. Sucasne priemerna tratova rychlost (teda aj so statim v zastavkach) sa pohybuje okolo 22 km/h. Nie som si tym isty, ale je to tak nejak. Pri pouziti nizkopodlaznych vozidiel (rychlejsie nastupovanie a vystupovanie), max. rychlosti premavky okolo 70 km/h, plnej preferencii a medzistanicnej vzdialenosti 1,5 km sa da dostat na priemernu rychlosti nad 30 km/h. To je uz dost na mestsku rychlodrahu.

Inac ja nic o nejakych 4 kusoch 21 Tr neviem. 🙂
Chcete sa pobavit? Pozrite si tento odkaz (treba kliknut na view map), znazornujuci hlavne zeleznicne trate Slovenska 🙂
Ak neviete, kam sa pozriet, skuste Tatry, Roznava, Plavec ...
Turbo: tak sa snim aj ráta, že ho zväčšia a zvýššia ale povodnej konšturkcie. A čo je stymi 4 21Tr sú alebo si robil srandu. A prosím odpovedz mi na to stými elinami, koľko dokážu ísť.
riko:
Suhlasim! Stary most treba zburat a na jeho mieste postavat most novy. Ale kludne moze byt takej istej konstrukcie - tzv. prutovka. Myslim ze technologia by mohla ostat, uz sme si na Stary most zvykli tak ako je. Iba by bol vyssie a vacsi. 🙂
#12404 Turbo:
na TA3 bol Šesták, šéf Doprastavu
-tých dvoch géniov z magistrátu by mali na svitaní obesiť na Primaciálnom námestí a nechať ich tam visieť (teraz je zima ani by nesmrdeli 🙂 )pre výstrahu ostatným úradníkom, aby boli denne konfrontovaní s touto realitou, keby chceli nasledovať ich činy, že by mohli takto dopadnúť!!!
-ako som už pred časom písal, električky na moste Košická sú pasé, preto sa treba sústrediť na presadenie električiek na znovupostavenom Starom moste. Píšem znovupostavenom, pretože tento starý od vojny, nemá zmysel vôbec rekonštruovať, lebo už v čase vzniku bol stavaný ako vojnové provizórium, ktoré má byť nahradené novým mostom. Tento most nespĺňa už žiadne parametre (šírka jazdných pruhov, zaťažitelnosť, plavebný gabarit-výška od vodnej hladiny) dnešnej doby a je nezmysel ho nechávať z nostalgických dôvodov.
Co som pocuval na TA3 o moste Kosicka, tak ten clovek z Doprastavu (meno som zabudol) povedal "Podla mojho nazoru je skoda ze na moste nie je pas pre kolajovu dopravu, lebo metro je hudba buducnosti a po tom moste mohla do Petrzalky ist aspon elektricka." Niesom si isty ci to formuloval presne tak, ale je vidiet ze ma rozum.

KOVALCIK A LUNACEK su hajzlovia!!! Vdaka nim dvom nieje na Moste Kosicka tramvaj. Ja sa iba divim ze nikto nic proti nim neurobi. Teda Kovalcika uz odvolali, ale co je s Lunackom?!?!? Odstrelit ho! Alebo ako navrhoal J, napisat staznosti. Do toho by som isiel.

Inac, KLF, pod pojmom vysoke nastupiste sa mysli nastupna hrana vo vyske 900 mm nad temenom kolajnice. 🙂 Teda boly by nutne nove vozidla, s posuvnymi schodikmi, pripadne by sa dali upravit este T6A5. Na starych kachnach a T3 to vyznam nema, nakolko sa bocnica ohyba k streche oblukom (nemas kam dat dvere, ked ich dvihnes o 60 cm). Keby sa mali tymto sposobom prestavavat trate, tak potom mozeme zmenit aj rozchod a vsetky prestavane trate robit na probil 2.8 metra a napajanie 750 V. Cize elektricka by zanikla a bola by nahradena rychlodrahou s vysokymi nastupistami. To je jediny pripad kde som za zmenu rozchodu, lebo je to aj zmena celeho systemu. Ale ked to ma ostat tramvaj, aj rychlodrazna, tak nevidim nutnost zmeny rozchodu.
Inak Jozef dobre si napisal o MHD.Dnes sa bude tiez dobre cestovat.Ale nevadi,hlavne ze pada sniezik.Hura!!! Aspon bude dobra sankovacka.
Ahojte,som velmi znechuteny z MHD.Vobec nie som spokojny s kulturou cestovania.Vezeme sa ako take prasce.Spina,zima,nema kto prikurit,vynechavanie spojov...Je to proste na zaplakanie.A za tu sumu,ako zadarmo.Tesim sa na dalsiu spolupracu.
Elektricky cez Dunaj: cez most Kosicka definitivne nepojdu. ALE ! Mame tu predsa este jedno riesenie a podla mna IDEALNEJSIE a to je pustit elektricky cez zrekonstruovany STARY MOST ! Idealne napojenie v meste a idealne pokracovanie na Petrzalskej casti !

Vysoke zastavky: ked to spomenul J v prispevku, myslel som si, ze to mysli ako srandu, ale ked na to reagoval tuleniq, asi to sranda nebola. Nizkopodlazne vozy nahradit vysokymi zastavkami ?!?!?!?! Viete v 1. rade NACO sa vyrabaju nizkopodlazne vozy ?!?! PRE POHODLIE CESTUJUCEHO ! A to HLAVNE starsieho ! Im trva dlho vystup po schodikoch, keby boli vozy bez schodikov (NP), boli by vo voze OVELA rychlejsie a zrychlyla by sa tym aj doprava. A co sa vyriesi zvysenymi nastupistami ? Nic. Schodiky do voza ostanu a este mozno pribudnu schody na nastupiste. Treba rozmyslat predtym nez sa nieco napise hosi. 😉

Ceny cestovneho: J - ako mozes porovnavat cenu v Parizi s cenou u nas ? Tam to pre tych ludi nie je tak vela - tych 130 EUR. Zarabaju PRAVE EURO a v prepocte niekolkonasobne viac ako my. (to teraz konkretne parizania).
Inak cestovne pojde od polovice roka hore aj v BA. Sak to DP avizuje. Len nech idu hore aj platy zamestnancov DP...
J: Hmmm... Zmena danoveho systemu. Vela sa uz o tom popisalo (aj na tomto fore). Tak lahko to nepojde, je tam milion nedoriesenych veci...

XxX: A to v celej DNV niet miesta, kde by sa hypoteticka linka c. 122 mohla otocit??? Co ja viem, tipnem si ...Eisnerova - Istrijska - Uhrovecka - Kalistna - Novoveska - Istrijska - Eisnerova...
Uznavam ze vybudovanie vysokych nastupist by bolo mozno o daco lacnejsie a aj zvrsok by to znasal lepsie, akurat si neviem celkom predstavit take nastupiste trebars na Kamennom namesti, ci na namesti SNP... 😞
XxX: Čo 21Tr v Bratislave to si robíš srandu, že?
Vladimir:Podla mňa to vôbec nie je optimistické. Ja to vidím ako nevyhnutnú reáliu. Samozrejme ak vláda splní záväzok o zmene daňového systému. Kde sa čo vyprodukuje tam aj zostane.

XxX: nie je ponej, len sa musí nájst iné riešenie prechodu cez dunaj. Napr. aj tunel pod ním.

Turbo: O.K. a dokážu ísť nae T6 a T3 v pohode po rovine alebo miernom stúpaní napr. 80km/h. Potrebujem to kvôli jednému projektu, čo zrejme budem robiť, až dokončím ten čo robím teraz- nákres nočákov (tak ako sa robí metro) už robím 510 ale je to fuška to ti poviem. Potom to dám Karolovi Kájdimu (tak sa volá? som blbí na mená)

A čo sa Lunáčka týka, treba vyvolávať nejaky tlak aby ho naozaj už niekto prepustil. Napíšme všetci sťažnosť primátorovi, že úradník magistrátu, si dovoluje klamať obyvateľom Bratislavy. Alebo sa zložme a dajme desať tisíc albánskej mafii tá ho už vybaví 🙂

Z: Ty napoznáš legendárne hríbiky. Hanbi sa 🙂 🙂 🙂 🙂

igorko:Ja by som bol tiež za to aby sa nekupovali nízkopodlažné eliny ale vybudovali vysoké zastavky.

Mám info otom, že ceny cestovného pôjdu hore o 40%. Čo na to hovoríte. (ale je to také: mojej kamarátky mama má známu na ...)

Andy- súčasná kvalita zodpovedá cene. Vieš čo stojí električenka v Paríži- 130EURO to je 5500 Sk.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.