Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
#12140> Dôvody môžu byť dva:
1. neochota,
2. neschopnosť.

V Bratislave sa veľa vecí "nedá", hoci inde s nimi nie je problém. Pokiaľ viem, brožované CP MHD vydáva DP Brno (za skutočne ľudové ceny), ROPID v Prahe (za ceny už menej ľudové a najmä v malom náklade), či DP Ostrava. Na Slovensku sa knižné CP pre mestskú dopravu nezvyknú vydávať (o Prešove som nevedel), ale možno si zakúpiť regionálnu infobrožúrku, kde nájdete CP MHD, zjednodušené CP vlakov a prípadne aj odchody medzimestských autobusov - napríklad v Košiciach, Poprade, Liptove (Ružomberok + LM). Samostatný CP pre MHD vydal pred cca 10 rokmi Zvolen, odvtedy som ho nezháňal. Žilinský DP predáva za 2-3 Sk cesťáky jednotlivých liniek. (Netvrdím, že tento výpočet je úplný.)
#12141> Na vykazovanie výkonov sa používajú vozokilometre (vzkm = každý vozeň v súprave sa počíta extra) a vlakokilometre (vlkm = počíta sa celá súprava iba raz). Takže ak by sme nahradili na jedenástke kačice súpravami 2xT3 alebo 2xT6, vlakokilometre by sa nezmenili, avšak vozokilometre by vzrástli dvojnásobne. Prevádzkové výkazy sa, pochopiteľne, vypĺňajú pre celú súpravu, preto sa volajú VLAKOPIS (u autobusov to znie nezmyselne, ale asi sa to udomácnilo kvôli jednotnosti).

Mimochodom, prepravné výkony vraj mesto objednáva vo vzkm, čo spôsobuje problémy pri prípadnej snahe operatívne nasadiť súpravy namiesto sólo vozňov...
#12131, #12132> Pojem "pantograf" sa na železnici používa aj na slangové označenie elektrických jednotiek (460, 560, v Čechách aj 475 a pod.). (V prípadoch, keď bol jeden z motorových vozňov na koncoch jednotky kvôli poruche nahradený elektrickým rušňom, by sa hodil pojem "polopantograf", ale namiesto toho sa zvyčajne hovorí o "laminátkovom pantografe", či "bobinovom pantografe":-)).
#12093> Nesúhlasím s Tebou vo dvoch bodoch:

1. Zdrojové údaje by neboli KAŽDÉMU nanič - ja by som sa s nimi celkom pekne (a rád) pohral... jednak ako fanúšik MHD, jednak ako programátor:-). Ale uznávam, že väčšine ľudí by nanič boli.

2. Dve zastávky rovnakého mena, bohužiaľ, nájdeš. Názov Technická univerzita nesie zastávka električky na Radlinského (smer Obchodná) i zastávka autobusov na nám.Slobody (smer Hodžovo nám.) (a okrem nich aj zastávka električiek medzi nimi na Karvašovej, ex Starohorskej, smer hlavná stanica). Možno namietať, že ide o prestupový uzol (medzi prvou a treťou menovanou). Ale hneď vedľa je podobný uzol, Kollárovo nám., kde sú zastávky pomenované rôzne - "Kollárovo nám." pre trolejbusy a 180, "Nám.1.mája" pre autobusy a hneď pri námestí je ešte "Vysoká" na Obchodnej. Alebo si vezmime križovatku Košická-Prievozská: zastávka trolejbusov na smerom z mesta sa volá "Košická", ale zastávka smerom do mesta "Marianum".
Neviem si teraz spomenúť na iný príklad nejednoznačnosti názvu zastávky. V minulosti ich, ako píšeš, bolo viac, odstraňované boli v roku 1988.

Mimochodom, nevie niekto, či sa za premenovanie zastávky podľa vzoru Trnavská->IKEA platia nejaké oficiálne poplatky, alebo sa platí len niekomu neoficiálne?
Vladimir:
Ani na karisblok ma nenalakas. Je to sice pohodlnejsie ako prelepovanie, ale zase musim prinutit cestujucu verejnost prinutit aby si sama nejakym sposobom aktualizovala CP. Zase by to robili len fanatici. V dobe PC, internetu a wapu je to trochu zbytocne. Ale to je len moj nazor - nazor cloveka, ktory uz niekolko rokov s CP pracuje.
Samozrejme sa jedna o preklep a pre cestujuceho bola pripravena moznost "zakupit si" jednotlive linky a nie "zalupit". 🙂
Juro: A co tak poprehrnat sa trochu v historii. V roku 1992 bol v Presove (sorry, ze sa ZASA pcham to mesto) pre cestujucu verejnost pripraveny linkovy cestovny poriadok vo forme karisbloku - kazda linka bola na samostatnom liste.
Pri takomto type knizneho CP staci pri zmene linkoveho CP vydat novu sadu listov, resp. cestujuci si moze zalupit len jednotlive linky, ktore sa zmenili - za lacny peniaz stala aktualnost.
Vladimir: Ten knizny CP by asi dlho nezostal aktualny. Mne osobne sa to nechce prelepovat (ako u ZSR), alebo kupvat novy.
Ad:Vladimir

Mna by zaujimali ine absurdity-preco ELEKTRICKA pocita VOZOKILOMETRE a preco VODIC BUSu vypisuje VLAKOPIS 😉
Este sa vratim k informovaniu cestujucej verejnosti v BA o cestovnych poriadkoch. Neziadam zverejnenie databazy, nechcem ani povolenie automatickeho downloadovania...
Pytam sa len jedno: PRECO v Bratislave neexistuje knizny cestovny poriadok pre cestujucich?
(To som ozaj zvedavy, preco to nejde zrealizovat).
Ad:Juro
:o)

Ale parizske metro bolo hnusssssne 😃
TUrbo: ved pisem ze rozne normy. Jednak ako ty pises sirka, ale aj pritlak, iny profil, atd.
Skoda ze tieto veci (ale aj mnohe ine) nie su ujednotene a brani to plynulemu prejazdu vozidiel vramci Europy.
Z: Este vecsi zazitok pre mna bola navsteva stanice Haute-Picardie, kde vacsina TGV len prechadza (smer Lille, GB, B, NL). Zistil som ze vlak iduci rychlostou cca.300 km/h sa fotit neda. Nie ze by bola zavierka pomala, ale mozog a prsty nestihali.
Obdobie socializmu bolo poznacene nestastnymi zasahmi do historickych centier nasich miest. Nebolo to tak len v BA, ale aj v KE, PO a mnohych dalsich (ak nie vsetkych)...

Osobne ani nemam nic proti "socialistickemu realizmu" - bol to vyraz doby - ale ked si prezeram stare fotografie napr. svojho mesta, skoro placem... Nahradenie historickych budov takymi hnusnymi "kockami" je neodpustitelne.

Preto sa mi pozdava myslienka budovania replik. Iste, nikdy to celu ranu nezaceli (ved Staromestsku ul. predsa nikto nezrusi), ale aspon tam, kde to ide, bolo by to prospesne.
doplnok:
Samozrejme sa to tyka iba viacsystemovych masin. 🙂 Neskusajte dvihnut brko na laminake ked ste pod 3000 V js. To iste plati o Bobine ktora sa nahodou ocitne pod 25 000 V 50 Hz. Alebo persing pod 15 000 V 16 2/3 Hz. 🙂
🙂 Jazda s oboma typmi TGV bola pre mna obrovsky zazitok-najväcsiu rychlost na dlhych usekoch dosahoval cca. 270 km/h 🙂 Nasiel sa tam jeden chlapik, ktory sa pri ovela nizsej rychlosti vlaku pokusil otvorit okno-bolo to ako vybuch-obrovsky hukot 🙂 Pritom ked sa minali dve supravy v tej 270 km rychlosti, neboto to takmer ani poznat 🙂 TGV ma vnutorne usporiadanie na sposob kabiny lietadla, je klimatizovany a nastupiste ma presne oznacenie, kde pristanu jednotlive dvere tej-ktorej casti supravy-uzasne :o)
Juro:
Tam uz ide nielen o pantografy ale aj rozne rozmeny vloziek. Viem napriklad ze niektore (tusim Rakuske) masiny nemozu ist do Madarska lebo nesplnaju predpisy MAV. Asi by im miestami vyletel pantograf mimo vrchneho vedenia. Neviem to presne, ale zda sa mi ze Madarske masiny maju sirsie vlozky v dosledku vacsej amplitudy klukatenia vrchneho vedenia.
Z: TGV (teda tie co som videl) - ma polopantografy.
Presne ako pises - u vlakov sa to vola pantograf. Niektore lokomotivy - ktore jazdia vo viacerych statoch mozu mat aj pre kazdy system alebo normu zvlast pantograf.
Hmm...ono u vlakov asi tiez hovorime o pantografe...ano? Matne si spominam, ze francuzsky rychlovlak TGV (oba typy) ma asi polpantograf...musim si vo svojom archive pohladat obrazky 🙂
Z:
Keby tam nebolo tolko preklepov, miestami to vyzera tak ze neviem ani pisat. 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement