Zaujimave, ze za cias RVHP jazdili v Madarsku Ikarusy fialove, v Polsku zlte, v Ceskoslovensku modre alebo bordove... Dokonca Ikarus exportoval aj mimo RVHP, vzdy s naterom podla specifikacie zakaznika.
Ale clovek, narodeny 4 roky po pade RVHP asi vie lepsie, ze sa vtedy nedali vyberat natery.
Na Staré grunty sa už spracúva projekt. Trolejové trasy sú jediná položka, ktorú môžeme čerpať z eurofondov. Na obsluhu Starých gruntov musí byť najprv opravená cesta z Líščieho údolia, resp. Svrčej ulice. To je výhľadovo možné až v roku 2011. Po uskutočnení týchto plánov bude možný aj presun vozovne na Hroboňovej ulici a dá sa uvažovať aj o zrušení autobusovej linky 32 a jej nahradení dvoma novými - trolejbusovými. „Jedna by išla na Hlavnú stanicu a druhá do Lamača:
To si úplne, ale úplne mimo. Ako už niekto uviedol - Po prvé, aj používané trate v Maďarsku sú až na malé výnimky (Veľký Bulvár v Budapešti) v ZÚFALOM stave, po druhé, to tvoje "oranisko" je vo veľmi dobrom stave, akurát je tma vydrvený asfalt, ty oranisko...
Tak to si videl veľmi zle, resp. skôr by som povedal, že nevidel vôbec. Tak rozbité trate, ako sú v Maďarsku (a to nemusia byť ani zrušené) snáď nemá ani Rumunsko. Naša trať na Špitálskej je naopak v slušnom stave, jedinou jej chybou je, že sa použil nie zrovna najkvalitnejší asfalt na jej povrchu a ten by teraz potreboval výmenu. Myslím, že napr. v takom Szegede by boli veľmi vďační, keby mali trate aspoň v takom stave, v akom je naša trať na Špitálskej. Bohužiaľ nemajú. Ale zas na druhej strane, jazda starou električkou Bengáli po absolútne rozbitej trati na Fonogyári út (prehnité drevené pražce uložené snáď v piesku, absolútne zjazdené tenké koľajničky, na miestach, kde sa začali príliš rozchádzať spojené rozchodnicou...) rýchlosťou cez 45 km/h patrí k zážitkom, na ktoré do smrti nezabudnem... Najmä vtedy to bol úžasný pocit, keď sme míňali rýchlostnú tabuľku 15 km/h a vodič to stále držal na 45-ke.
Tak do Kopčian jazdievala predtým 89, ale to s akým intervalom by tam stačil spoj neviem. Myslím, že 12/24/15//24 je akurát. Tak tých pár metrov čo prejde na otočku k Matadorke nerobí náklady pre DPB natoľko ako vypravovanie vozidiel do západnej časti mesta (Dúbravka, Lamač, DNV, Devín, Karlova Ves) kde neni žiadna vozovňa.
Na transport.imhd.sk je o tom celý článok... V Maďarsku však bolo zrušených nielen veľa električkových tratí, ale bohužiaľ aj celých systémov. Napríklad v mestách Szombathely, Sopron, Nyíregyháza, Pécs atď. tiež kedysi jazdili električky. Dnes ostal okrum Budapešti už len Miskolc, Szeged a Debrecen...
Ako si povedal treba vybudovat + vykupit pozemok ak nie je vo vlastnictve mesta. No nie je začo. Radsej ich budu posielat otacat zbytocne do Kopcian a vytvarat jalove km. No nateraz to je este neaktualne.
Asi najlepší pozemok na obratisko priamo pred stanicou zabrala Vienna gate, ktorá vyzerá tým obložením veží skôr ako nemocnica. Jedine prvé dve poschodia a prízemie vyzerajú nejak "pre oko"
Ospravedlňujem sa za príspevok mimo témy, ale Tvoj mail nefunguje (moja forwardová schránka zhodou okolností tiež).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo