Vladimir: ja som sa v lete pohraval s takou myslienkou ako nezastavovanie vsetkych elektriciek na vsetkych zastavkach, ale spekuloval som nad vytvorenim akehosi cestovneho poriadku podobneho ako maju SADky alebo ako mozes vidiet na zeleznici (teda mas napisane vsetky spoje na vsetkych zastavkach a vidis kde kedy ten ktory spoj bude (alebo tam vidis prazdne miesto ked tam nebude) stat, podla dolezitosti zastavok niekde stali vsetky spoje a niekde len niektore, ale bolo to tiez postavene na tom ze linky premavajuce na danej trati mali priblizne rovnaky pocet zastavok (t.j. napriklad linka a stala na 1., 2., 4. a 6tej zastavke a linka B zas na 1., 3., 5. a 6tej zastavke). Okrem toho som sa hral aj s oznacovanim liniek a bolo to asi na principe pismenneho znacenia jednotlivych radial (napriklad ruzinov - B, centrum - A, karlova ves - D, hlavna stanica - C (oznacenie bolo troska prespekulovanejsie:-)) tak v ruzinove by boli cestovne poriadky pre linku "B" pricom na poslednem riadku (pozri zeleznicne cestovne poriadky) by bolo uvedene na akej trase linka dalej pokracuje (takze miesto linky 8 by bola linka B - A - C, miesto linky 9 B - A - D a miesto linky 14 B - A - B. Okrem toho som este spekuloval nad systemom plnej zabezpecovacky, kde by dispeceri mali na starosti aj stavanie trati (podobne ako na zeleznici) a vodici by len jazdili...:-)) vyhodou by bolo relativne slusne dodrziavanie grafikonov, operativne odklananie dopravy v pripade poruch a vyluk, mozne predbiehanie vozov (najma v skorych rannych a v neskorych vecernych hodinach) cez druhu (protismernu) kolaj pri vyjazde/dojazde a pod. Nutny by bol ale o nieco vyssi pocet dispecerov v centralnom dispecerskom stanovisti v 24hodinovej prevadzke, schopnych okamzite reagovat na akukolvek situaciu na trati. O tretej kolaji na radialach ma ani nenapadlo snivat, s tym by sa dali ale uz v takomto systeme robit zazraky... Optimalnym doplnkom by boli kopletne vzdialene ovladane elektronicke informacne systemy tak vo vozoch ako aj na zastavkach (hmm len co s vandalmi), kde by sa dalo taktiez operativne informovat o vylukach (v pripade neprejazdnosti jednej z 2 kolaji na radiale si viem predstavit (s urcitymi nie velkymi zdrzaniami) jednokolajnu prevadzku, ale nedalo by sa zastavovat na zastavkach ani v jednom smere na vylucenom useku).
Este navrhovane signalizacie pre zabezpecovacku:
zelena - volny usek
zlta (oranzova) - v useku je vozidlo (vlak), jazda na dohlad (pripadne + maximalna rychlost 60 km/h)
cervena - stoj - uzavrety usek (ci uz z dovbodu vyluky alebo ze ide vozidlo z opacneho smeru (jednokolajna prevadzka))
mozno by stalo este za uvahu dat aj signal na posun (obojsmerne vozidla, napriklad na otacanie sa na konci trate bez obratiska alebo niekde na trati)
jasne v tejto fantazii uvazujem s kvalitnymi tratami, vyhybkami, vrchnym vedenim a novymi vozmi (hmm maximalna premavkova rychlost cez 110 km/h a pod:-))
Este navrhovane signalizacie pre zabezpecovacku:
zelena - volny usek
zlta (oranzova) - v useku je vozidlo (vlak), jazda na dohlad (pripadne + maximalna rychlost 60 km/h)
cervena - stoj - uzavrety usek (ci uz z dovbodu vyluky alebo ze ide vozidlo z opacneho smeru (jednokolajna prevadzka))
mozno by stalo este za uvahu dat aj signal na posun (obojsmerne vozidla, napriklad na otacanie sa na konci trate bez obratiska alebo niekde na trati)
jasne v tejto fantazii uvazujem s kvalitnymi tratami, vyhybkami, vrchnym vedenim a novymi vozmi (hmm maximalna premavkova rychlost cez 110 km/h a pod:-))
d3k0