All: heh... ja som len zvedavy, ako sa zmeni pristup magistratu k DPB po volbach. A ak nijak tak sa budem rehotat jak budete nadavat na Durkovskeho, ktoreho sa tu zastavate podaktori.
Juro:
Presne tak, ale trebalo by to naprv volu Magistraru, dalej financie (preferencia nieco stoji - krizovatky a pod), potom volu ludi na DPB - ale ta by sa podla mna velmi rychlo nasla keby nejaka iniciativa vznikla z Magistratu. Teda je jasne kde treba zacat... Potom je jasne kde treba pokracovat a ak ti ludia nebudu ochotny, tak ich vymenit, ale pochybujem ze to bude nutne (vieme o com hovorim, ze )
To je celkom dobry napad - tarifne uprednostnit elektricku trakciu, myslim ze to je (alebo bolo) aj v Prahe. Dalo by sa to preradenim elin do 1.pasma, alebo predlzenim platnosti CL napr. o 5 min. Aj ked sa mi Turbove riesenia pacia, tak tie predchodenia to je uz trosku sila. Zato klasicky zeleznicny grafikon by sa na eliny aplikovat dal ( nielen tam) a dalo by sa zosuladit kopec nepripojov a odstranit zbytocne dlhe intervaly.
Kockac: mne dava zmysel iba jedna vec - skus si dat dokopy - prestupny listok (zavisly od casu) a nutnost travit nedobrovolne vela casu mimo prostriedky MHD pri prestupoch.
Nezit na slovenku - zavrhnem tuto variantu, ale zivotu tu ma presviedca o opaku .
andrej: Tak k tomu sa neda nic dodat, naozaj je to tak :-(( Musim sa priznat, ze mi castokrat unika vyznam toho, ze napriklad na Slavicom udoli (smer PKO) stiham prestupit z linky 30/37 na 31/39, ale nie naopak, pripadne ze na nejakom velkom (rozlohou) prestupnom uzle (Patronka, Racko...) mi ide spoj z opacnej strany (na ktoru sa dostanem za cca 2 minuty, ak sa chcem motat cez auta iduce 60 km/h a viac alebo 5 minut, ak nechcem) za minutu...
BTW v dopravnom kolapse ma obcas auto predsa len vyhodu, da sa odbocit z tej trasy a vymotat nejakymi vedlajsimi ulickami (ak tie nie su plne aut, ktorych vodici si mysleli, ze su chytri...)
Kockac: mne prestupy nevadia, ale vadi mi to cakanie medzi spojmi!!! Lebo v zasade, jednak idu vsetky naraz (v priebehu 2 minut a potom cely priemerny intreval /ktory je len o malo kratsi, ako samotny interval nejakej linky/ nic), alebo ta tvoja je skoro vzdy posledna. Proste by nemali existovat paradoxy. Ja sa autom dostanem do prace za 10min. + 5min. na parkovanie, a ostatne ukony. Ked pouzijem MHD v idelanom pripade je to 28min cista cesta s cakanim (minimalizovanym) na prestup + 8-10 min. dochadzak zo zastavok. No, a ze ked nemam to stastie na spoje, tak idem hodinu nemusim ani hovorit. Takze nepomer je obrvovsky a mhd pouzivam len preto, ze vlastne auto sa mi nechce zivit - aj ked uz si pomaly zacnam zvykat na tu myslienku. A co ma nastve - ked je nejaky dopravny kolaps - tak zase z toho vychadza auto lepsie - ale tu vitazi iba komfortom - sedim si pohodlne, mam radio, CD, atd... a netlacim sa v smrade, ci na jednej nohe medzi cudzimi ludmi, o ktorych jednak nic nechcem vediet a dalsich za ludi ani nepovazujem (ked nedodrzuju ani zaklady osobnej hygieny, o slusnom vychvani ani nehovorim).
Este si neodpustim. To, ze sa dnes vobec pouziva vo vacsej miere MHD v BA, nie je vobec jej zasluhou, ale tym, ze ludia nemaju v takej miere moznost pouzivat auto, ako je to inde. Inak by mhd mohli zrusit, lebo nikto normalny by ju nepouzival. Takze DP/magistrat mali zacat konat - teraz ludia znesu vselico - a urobit s MHD nieco poriadne (stacili by zaklady solidne) a neskor sa im (nam) to vrati. Inak za par rokov MHD nebude nikto pouzivat - iba nadsenci, a somraci.
Color #11418: Vyhnes... napriklad ked ides Dubravka - DNV, co je vsetko 2. pasmo...
Turbo #11427: To by bolo ono! :-))
Anndy008 #11432: Hmm... mne osobne sice prestupy nevadia, ale fakt, ze pri prestupe musim budto sprintovat (napriklad 90 sekund z Trnavskeho 31/39/78 na Racko 21/210 od ASMN), aby som stihol alebo mozem pockat cely interval (v 95% pripadov, co uz je velmi slusna sabotaz), ma vytaca. Ale ak budem moct ist do prace za 20 minut s 10 pohodlnymi prestupmi (t.j. chodzou, nie beh krizom cez celu krizovatku pomedzi auta), rad tu moznost vyuzijem (sucasny rekord je 23 minut s 1 presprintom).
COLOR #11435:
Skor by som expresne riesil prepravu ludi z Race. Napr. Linka 3. Konci v centre, teda rychlo sa vracia do Race. Z Race by zastavovala na zastavkach Komisarky, Pri vinohradoch, Detvianska a Hybesova (obsluha uzemia - nalozenie ludi) Expresne cez zastavky Heckova a Hybesova, zastavenie na Peknej ceste, potom az na ZST Vinohrady, tam by uz cakala linka 7, ktora by isla ihned po linke 3. Linka 3 by dalej zastavovala na Mladaej Garde, Pionierskej a az na Racku. Pri preferencii na krizovaniach sa da usetrit minimalne 5 minut - tolko moznosti tam je, pri vynechani zastavok (expres) sa da skratit jazdna doba zo sucasnych 20 minut (Komisarky - Racko) na povedzme 12 minut, mozno 10. To je ale moc optimisticke). Variany sa daju robit aj s linkou 11, linka 5 nie je na to vhodna, lebo ma prilis dlhu trasu (Dubravka). Moznosi je vela...
Color: no s tym zastavenim som to myslel tak, ze ja osobne chodievam 80% busmi a zvysok Tbus + eilna. A z toho sa mi nepomerne viackrat stane, ze elina mi nezastavi tam, kde chcem vystupit, lebo proste tam nedojde - havaria, zamrznuta vyhybka, nejde prud, atd... Kdezto z busu, ktory je pokazeny, ci nemohol pokracovat dalej v jazde, som musel vystupit asi tak 3x v zivote, to o elinie, ci tbuse mozem povedat, ze 3x za rok minimalne.
Andrej (Anndy008): ved ja nevravim, ze treba pouzivat elinu za kazdu cenu. ale ani neuvadzam priklad, ze aka je elina rychla na trase dubravka novy most (1/12), ved ked ides 83 + 30/37 je to pomalsie (s prestupom).
Aj Turbo uvadza rozne namety ako zatraktivnit prijatelnejsie (z viacerych hladisk). Ci uz tarifne, stavebne ci inak. Diskusia je na to, aby sa hladali riesenia ... a vselijake (a niektore aj podnetne myslienky tu aj zazneli)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juro