Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Bioraver: len maly detail: elektrifikacia zacina nie v Banovciach n.O., ale uz vo V. Kapusanoch. Samozrejme, ze najvhodnejsia by bola Cierna, len tam jaxi chyba cestny prechod (cesta tam fyzicky je, ale prehradena.)
Si: bohuzial, tie naklady sa nedaju oddelit. ZSSK musia platit za trate ZSR a ZSR okrem "dialnic" platia zrejme udrzbu trati zo svojho. Staci si pozriet kolko investicnej dotacie dostava DPMK a kolko ine DP. Kosice maju viac ako ostane DP (mimo BA) dokopy, kym bezna dotacia je proporcna k objemu dopravy.
Kolajova doprava je narocnejsia na investicie, a lacnejsia v prevadzke ale do nakladov to ide vsetko.
Je v zaujme VUC (ak budu mat peniaze) aby udrzali dopravnu obsluznost.
POZOR!!! Precitajte si volebny program Anderja Durkovskeho, velmi sa mi paci, budem ho volit! Najdete ho na www.durkovsky.sk 🙂
si, turbo: A viac by mali investovat do IT a automatizacie niektorych veci - tam maju velku slabinu.

Zakonnik prace: - podla tohoto clanku som pochopil, ze obmedzenie v nadcasoch vyplyva (aspon nepriamo) z obmedzeni EU. Pochopili ste to aj vy tak?
si:
Podla mna ma zeleznica prilis vela zamestnancov, ktrori nic (alebo velmi malo) robia. Mali by skor setrit na administrative, tam je strasne vela zbytocnych ludi...
Kami: naklady na kolajovu dopravu: su vyssie v zriadovacom stadiu a rovnako pri vymene vozidiel, okrem toho sa zeleznice musia starat aj o svoje trate, pricom SADky sa o cesty starat nemusia (to robi niekto iny), prevadzkove naklady su vsak (hlavne v pripade elektrifikovanych trati) na prepravenie jedneho cloveka nizsie (v zmysle opotrebenia vozidiel a spotrebovanych energii) Hlavnou chybou zeleznic je ze maju v sucasnosti uz prilis vysoke ceny a tak mnoho ludi ciste z ekonomickych dovodov pouzije radsej bus, pricom pridanim viacero busov na linku naklady vzrastu priblizne linearne (kupim autobus, zozeniem vodica, natankujem a obcas ho poslem do dielni na udrzbu), kdezto zrusenim vlakov sa prevadzkove naklady zelezniciam linearne neznizia (pretoze personal na staniciach a udrzba trati tam byt musi aj ked tade prejde co i len jeden vlak za den a v pripade elektrifikovanych trati je treba udrziavat aj napatie v troleji)
Treba kopat do politikov....
SufuS:
Hmm, u nas visi tabulka "V" aj pred vzdusnymi krizovatkami elektricka - trolejbus. Teda zrejme znamena "Vzdusna krizovatka". "Z" bud zrejme "Vzdusna krizovatka na ktorej je povoleny prejazd so zapnutou jazdou". Inak si to neviem vysvetlit. Inac tie tabulky "V" nemae az tak dlho. Mozeme sa podakovat Bigmacovi, ktory robil vrbustom zle. Zevraj na vzdusnej krizovatke elektricka - trolejbus je max rychlost pre elektricku 20 km/h. Bigmac lietal cez vzdusne krizovatky aj 50 km/h. Potom este vynadal vrbustom, ze su [nadavka]. Spytal sa ich: "Dobre, musi vodic vediet ako vzdusna krizovatka vyzera? Nie, na to patricne navestidlo." Od vtedy vrbusti vsade zavesili znacky "V" a "Z" ("Z" sa objavuje spravidla na trolejbusovych vyhybkach - proti hrotu, po hrote aj na kizoch, aj s elektrickou). Btw., okrem toho do nich rypal aj na temu usekov s obmedzenou rychlsotou. Napriklad mali sme useky, kde bola obmedzena rychlost na 20 km/h. Na konci useku bola patricna tabula. Co vsak je zaujimave, najblizsia tabula (za nejakych 50 metrov) oznacovala o5 koniec useku s obmedzenou rychlstou. "To znamena ze mozem dupat co to da?" spytal sa Bigmac Vrbustov. Strasne im vynadal, ake je to vedenie na [nadavka], ze furt odskakuje pantograf, na mnohych miestach "zvara" trolej a aj im vynadal ze tie oznacenia. Takze odvtedy je to v lepsom stave (teda to oznacenie, vedenie mame stale na [nadavka]). Hmm, inak si to neviem vysvetlit. 🙂
Ad písmena Z a V. Nevím, jak je to u bratislavských trolejbusů, ale u pražských tramvají se podobné tabulky shodou okolností s písmeny Z a V také vyskytují, a znamenají zajišťovací a manipulační výhybku - viz odkaz nahoře.
papyr #11069->nad tym predlzenim z velkyx kapusian sa to zda ajmne rozumnejsie,lebo z velkyx kapusian to je na skok do banoviec nad ondavou,kde zacina elektrifikacia smerom na trebisov a kosice.a a nemuseli by sme prerabat trat stakcin-humenne-presov.avsak najsxodnejsiu cestu vidim predsa v v ciernej nad tisou.je tam priame prepojenie na cop a zahony v madarsku a okrem toho je to hlavny vlakovy tah,kym uzhorod(a nasledne prepojenie na velke kapusany) lezi troxu bokom.uz keby sme isli do extremu,tak mozeme potiahnut trat zo stakcina cez ublu do velikeho berezneho na ukrajine a to uz je teda v riadnej pazi:-D ja osobne som za ciernu nad tisou,lebo trat do kosic patri k najryxlejsim u nas(isty cas sa tam na useku medzi slovnskym novym mestom a ciernou testovali lokomotivy a dosahovali dost velke ryxlosti),trat bola nedavno na niektroyx usekox(mixalany,slovenske nove mesto) prerobena a je to hlavny tah.
bdw:nikde som nevidel zrusenie trate moldava nad bodvou-medzev.to zeby sa nas veriaci komunista za to zarucil,aby mal cim svoje navsetvy do medzeva privazat,aby si mohli ryle ukut,alebo co ?:-D
-v-
Ak sa dobre pamatam, hovorilo sa ze sa len uvazuje o skonceni osobnej dopravy ZSSK. Na zeleznici kazdorocne klesa pocet prepravenych cestujucich (ako vsade) a ZSSK najlepsie vedia, ktore trate su neefektivne. Tak ako magistrat aj stat si objednava urcity objem verejnych vykonov. Kolajova doprava je podstatne drahsia ako cestna. Staci sa pozriet na uhradu vykonov zeleznici a SADkam. Zeleznice pozaduju 7 mld, kym SADky dostavaju okolo 1 mld. Nekryta strata u SADiek sa pohybuje v stovkach milionov (na zabezpecenie jednoduchej reprodukcie je to uz niekolko mld) rocne. Takze bohuzial.
Bioraver: vidis, predsa som obmedzeny miestom trvaleho bydliska. Vzhladom k tomu, ze som Presovcan, nikdy ma nenapadlo, ze vlastne aj v Presove su blbo riesene pripoje... a nejde len o relaciu Kysak-Plavec, ale aj Kysak-Vranov a Kysak-Bardejov...

A k tej kamionovej doprave: povodne som mal predstavu predlzenia jednokolajnej normalnerozchodnej trate elektrifikovanej systemom 3kV js v useku Velke Kapusany - Matovce - Lekarovce - Vysne Nemecke, kde by bol RO-RO terminal pre kamiony z UA a aj osobna zeleznicna stanica hned pri hranici (pretoze tesne za hranicou sa rozklada 100-tisicovy Uzhorod, mohli by tamojsi ludia prist pesi alebo pomocou MHD k hranici, ktoru by pesi presli a na druhej strane by nasadli do vlaku, ktory by mal v KE pripoj na BA, Wien alebo Prahu)... elegantne riesenie dialkovej dopravy so statom s inym rezimom a inym rozchodom ako my... Na colnici neziaduce osoby vytriedia a ziaduce budu hned na druhej strane nastupovat do dialkovych vlakov, bez toho, aby museli platit tarifu CIV... Kamiony by sa takisto nakladali na vlaky... a cela tato trat je elektrifikovana az po tu Blavu, Vieden alebo Prahu...

Lenze taky odstavec, ako bol predosly, snad moze napadnut len cloveka, ktory zije v Prahe a huli tam zakazane bylinky...
Teda, nie som dopravny odbornik, ale vsade je doprava stratova, dotuje ju stat. Len u nas si nasi europolitici zobrali do svojich makovic, ze musi byt ziskova. Nemam prehlad, ktore trate urcili na zrusenie, z toho, co tu citam, je ich viac nez dost.Aj keby mala ostat len jedna, Cierna nad Tisou - Bratislava, nebude ziskova. Ale nech. Nech sa zrusia a potom, po rokoch, sa pride na to, aka to bola blbost.
Vsimli ste si, ze na zrusenie navrhli tie trate, ktore sa daju dobre predat (prenajat), alebo tie, ktore su v dezolatnom stave a ich oprava by bola fin. narocna? Co dodat-bordel!!!
nejak som si nick skomolil...:-D
papyr #11061-> mas rext kamo s tymi pripojmi.podobna situacia je aj na trati kosice-plavec.ked prides z blavy,tak v kysaku treba za kazdym ryxlikom cakat no minimalne 20-30 minut.necaka sa jedine ked prides iceckami alebo expresom gerlax.tam si pripoje hned.ale aku to ma logiku,ked napr.idem ryxlik na kosice o 13.50,19.47 je v kysaku,20.10 ide vlak na presov,v presove je 20.35 a tak skapal pes,lebo vlak na plavec odisiel 20.10... potom treba cakat na posledny vlak o 22.40 alebo ist na bus co je dalsix-pre mna-zbytocne vyhodenyx 40 korun.a to este ide bude z kosic napraty robotnikmi z vsz a tak si cuxove bunky pridu na svoje... za tie roky co cestujem z blavy domov na vyxod som si vsimol,ze podobne haluzne pripoje su aj inde po ceste(kralovany->trstena,poprad->plavec[tam sa caka minimlane 30-40 minut] a pod).
po-bj -> ide to tyx 46 km nejaku hodinu dvadsat,je to pekna vyhliadkova trat,ale ked som videl v presove,ze kolko ludi sa toho zazraku vykotilo,tak mi jej bude luto:-(
he-stakcin -> ako tam preboha xces prepravovat kamiony.sak tu trat neze treba prerobit.ju treba komplet vymenit ! a zrekonstruovat stanice.hlavne tu v humennom,lebo to v hajzlox pod trnavskym krajsie vonia... napad to neni zly,ale ziada si to prerobit cestu z uble do sniny,aby ked tam zacnu xodit kamiony nedopadlo ako vo vysnom komarniku,kde je taky husty provoz a tak zanedbana cesta,ze havarky su tam na dennom poriadku,obcania pisu peticie o stavbe obxvatu,ale zial vysny komarnik je prilis daleko nielen od bratislavy,ale aj od kosic...
Teda, ale ked vedia, ze idu rusit trat, preco do nich stale investuju: V Staskove (Cadca makov) menili vyhybku, v Stupave vysypali nakladaci priestor novym strkom atd atd je mnoho prikladov, hlavne ze mame petrzalsku stanicu za miliardu, to bola podla mna najzbytocnejsia stavba desatrocia.
Ale aj tak si myslim, ze by sa trate nemali rusit.A ked uz hej, mali by sa "zakonzervovat" aby boli pouzitelne v buducnosti a obcas ich aj prejst MUVkou, ktora by ic pokosila. Napr. do Samorina sa uz toto leto ani na niektorych miestach nedalo prejst po kolajach.
A najviac ma serie, ked dnes napr. Malcharek hovoril, ze sa to odrazi v kvalite cestovania- klamar- nic sa nezlepsi, stale nas budu vozit ako dobytok. Co je to za zeleznicu, ked 7 rokov nekupila cestujucim ziaden novy vozen. Naposledy len tie WLABmee aj to len preto ze ich Rusi neodobrali.
Cadca Makov: no ale v pracovnych dnoch je na klasikach aj tych 5 voznov dost napraskanych
Na trati Lucenec-Poltar chodia uz teraz autobusy (teda aspon podla zeleznicneho CP).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.