Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mimochodom, trat 181 Kralovany-Trstena je jedinou zeleznicou na Orave. Tam ked pojdu autobusy.... dufam, ze aspon nakladna doprava zostane zachovana.

Alebo: jedneho, mozno nie tak vzdialeneho dna vstupime do EU a mozno sa aj podla vzoru sucasnych clenskych statov zacneme hrat na ekologiu. Nebolo by vhodne mat za Stakcinom RO-RO terminal kamionovej dopravy? Prisiel by kamion z Ukrajiny (blizko je prechod Ubla), nalozil by sa na vlak a mars s nim do Viedne, Prahy, Drazdan... Lenze aj trat Humenne-Stakcin sa ma rusit. To vlastne plati i o stanici Trstena - nedaleko je prechod do Polska (Chyzne). Odtial by sa zase pohodlne za nocny prud dali vozit oklukou cez Leopoldov kamiony do Budapesti... Energeticke naklady by boli nizke, tj. by sa dala dat nizka cena za prepravu a kamionisti by to asi vyuzili radsej nez cestu horskymi priechodmi okolo Bystrice...

Elektricka Tr.Tepla-Tr.Teplice je podla mna to iste ako TEZ: "zrusenim os. prevadzky" sa mysli len to, ze trat bude prevazdkovat iny prevadzkovatel ako ZSSK. Preco inak by, preboha, boli rok-dva pred zrusenim trate kupovane na tento rozchod a napatie nove vozidla 425! Len ma napada, kolko asi ZSR a ZSSK stratia tym, ze tie supravy kupili a teraz len tak odstupia pravo prepravovat cestujucich niekomu inemu...

Zato taka trat Vranov n.T.-Trebisov medzi zrusenymi nie je. Pozdlz nej skutocne paralelne cesta vedie. Nakladna doprava nulova, osobna velmi problematicka a priserne stratova. Ale tato trat sa nerusi.

A trat Presov-Bardejov...? Je to sice typicka "motoracikova" trat, ale v spicke tam taha 754-ka 6 vagonov Bix (slusne obsadenych). Takze, ako, 8-9 klbakov miesto kazdeho zruseneho vlaku?

Trate v okoli Lucenca a Rimavskej Soboty: to teda pomozeme svojmu najchudobnejsiemu a najmenej rozvinutemu regionu, ked im zrusime zeleznicu!!! Tam sa snad kazdy po otvoreni hranic odstahuje do Madarska.

Cadca-Makov: nostalgia, ale tych 26 km to ide hodinu desat. Teda pri vsetkej ucte, chodte s takymi sluzbami niekam.

Dufam, ze aspon nad zostvajucimi tratami sa ZSSK zamysli a vytvori taky casovy rozvrh jazd vlakov, aby sa v niektorych staniciach konecne dalo prestupovat. Napriklad, skusili ste uz ist niekam z Komarna s prestupom v Novych Zamkoch a nedajboze este aj v Suranoch? Skusili ste prestupovat v Kosiciach, ked idete od Presova na Trebisov alebo Zvolen? Skusali ste prestupovat v Leopoldove v relacii Zilina-Nitra? A to su prosim hlavne rychlikove trate, vedlajsie (napriklad Vranov-Trebisov) maju cestovny poriadok, ktory ani na jednom konci nenadvazuje vacsinou na ziadny vlak!
Poznamky k ruseniu osobnej prevadzky na tratiach:
1. Cestovne doby, ale aj prepravne vzdialenosti su na niektorych lokalnych zel.tratiach oproti SAD (ktory sice nemam rad) neludsky dlhe (Napr.Komarno-Kolarovo -dlha vzdialenost aj cas).
2. Niektore tzv. neefektivne trate budu dalej aj tak len hynut, a kym uplne nezakapu, tak pozeru financie, ktore sa mohli vyuzit na perspektivne trate (BA-Nitra a pod).
3. Vela trati je zial z historickych dovodov blbo smerovanych. Namiesto na Blavu idu po udoliach riek tecucich do Dunaja, Ipla, na Budapest a pod. co predlzuje vzdialenost aj cas.
4. ZSR maju velky problem (raz to ktosi vysvetloval)vypravovat osobne vlaky na dlhe trate iduce po viacerych tratiach. Cize ist osobakom na dlhu vzdialenost (okrem 120, 180 a pod.) je to nula bodov.
5. Stanice su casto daleko od centra obce (extrem napriklad Pernek) a to je tazko riesitelny problem. Pritom obce casto potrebuju mat nie jednu, ale viac zastavok.
6. Lokalne trate su motorove, to na margo argumentu zivotne prostredie.
7. Som fanusik zeleznic a pri svojej ceste ich uprednostnim kde sa da (casto na svoju skodu),ale ako realista musim konstatovat, ze zeleznica ukazala svoje rychlostne prednosti oproti SAD len pri rychlikoch a ICckach.
8. Pre vlak je viac neefektivne caste zastavovanie a rozbiehanie, ako pre elektricku alebo autobus.
9. Pri ruseni osobnej prevadzky treba predsa len brat ohlad aj na miestnu symboliku a povolit niektore vynimky z tvrdo ekonomickeho posudzovania.
tr3mp: X54 jazdi tak, ako je napisane. 514 chodi popri trati, ako si pisal, ale z neviem akeho dovodu tam ostatnym busom jazdit nepovolili. Neviem, ci magistrat, alebo MC...
Trat Zilina - Rajec je moja srdcovka - v Ziline som bol na vojne a trat tam ide rovno popred kasino. V Ziline su inak na tejto trati dost neprehladne priecestia s vela nehodami a preto sa vlaku vravelo Krvava Anca. Tradovalo sa, ze viac ludi zrazil, ako previezol ;-)))
A ked pocujem slovo SAD, tam mi je na grc!
este raz zopakujem svoju otazku: kade zachadza 514 na Vychodne, ked X54 musi ist dookola po Rybnicnej? Viete mi odpovedat? A ako je to vobec s X54 - na dpb.sk o nej nie je ani zmienka ...
CHORE MOZGY CO CHCU RUSIT TIE TRATE!!! Napiklad Kralovany-trstena pokial viem, vlakov tam za de ide cca 10-15, autobusy asi 2 za den. Ved to je chore rusit to! Alebo napriklad Zilina - Rajec ved tam v zivote autobusom nesiel.. PRECO TI DEBILI NEZRUSIA AUTOBUSY?
Zle som sa vyjadril - myslel som zrusit osobnu prevadzku na tratiach.
D3ko: Egyed nastastie ziadnu trat nemoze zrusit. Nejde o rusenie trati ale o zastavenie osobnej dopravy. Trate patria ZSR a ta nic nerusi. (teda zatial)
Nechce sa mi verit, ze keby sa chcelo, tak sa unikatna elektricka Trencianska Tepla - Teplice neuzivi... Ved nakoniec pride na psa mraz a mozno sa este dockame otvorenia tych trati. Blizky vychod je casovana bomba a som zvedavy, kedy nebude ropa... Zaujimalo by ma, co na to zelezniciar Mikulas... A Egyed - ten zmenkovy expert nevie vymysliet nic lepsie len rusenie trati. Radsej keby zrusil sam seba... 😞 '( 😢 :-C
TURBO: To sa neboj, TEZku urcite nie, ta bude urcite sukromna a to by bolo najlepsie.
Vcera na TA3 bola reportaz o privatizacii SADiek a cely cas tam bezali zabery z petrzalskej vozovne. Kamera sa prehanala v TAMe 4404. Nabuduce ked budu davat nieco o telekomunikaciach, tak tam daju zaber z predajne Orange. Kua to je telka.
Pochybujem ze zrusia TEZ-ku, vsak iba nedavno obnovili vozovy park (sice ten sa da predat...). Podla mna nezrusia ani Tr-T, to je tiez blbost. Teda dufam...
tr3mp: Ved pisem, aka je u nas idiotska dopravna politika. Radsej dame smradlavym SaDkam, ako na zeleznicu.
MArtin Fundarek: Neboj sa k tomu nepride. Cele je to len spinava politika, na vytlcenie par miliard od statu a jednak pan Egyed sa chysta na privatizaciu TEZ, tak mu tato situacia k tomu pekne prospeje. Co myslis preco sa kupovali nove vozidla priamo tam?
Juro: ved prave to je to, ze paralelne s vlakmi chodia busy - a to dokonca vlada uvadza ako dovod rusenia trati - ze su nevyuzite, ked paralelne premavaju busy. Rozum mi nad tym zostav stat. Ved sa to nadherne da riesit licenciami ... A naco potom robime rekonstrukciu zeleznicnych trati? Ved vsade premavaju paralelne busy. Co takto zrusit trate 120 a 180? Ved tam je dokonca dialnica. Ale to radsej nestavajme 4 prudovu ale osemprudovu aby potom stacila ;-[[[
#11037> #11038> TrT-TrT by ma síce mrzela, ale rušiť TEŽku a zubačku je už vyložene zločin proti prírode. Viete si predstaviť, čo to s Tatrami urobí, keď sa tam bude do kopcov šplhať namiesto jednej súpravy 2x420 šesť autobusov?
Juro: podobne ako na trati Kvetoslavov - Samorin je zastavena osobna prevadzka aj na trati Devinske Jazero - Stupava (obe mam prejdene - peso 🙂
Pevne dufam, ze situacia nebude az taka zla, ako sa hovori ale ako vysledok, ktoreho sa obavam je osud lesnych zeleznic ... uz len poriadna ropna kriza by mohla zvratit tento stav 😉
Turbo: Aj mna to stve., najma ked subezne sa prehana kopec autobusov. Ide o to ze tento stat nema ziadne zasady dopravnej politiky.
Vo Svajciarsku by subezny linka bud vobec nedostala licenciu, alebo dotaciu.
tr3mp: V novinach pisu novinari blbosti. Nejde o zrusenie trati, ale o zastavenie prevadzky osobnych vlakov. Na niektorych tratiach sa teda zastavi veskera doprava. Standa je, ze je tam uvedena aj trat Kvetoslavov - Samorin, ktora je uz zrusena.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.