Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Max #109280:
Ojojoj, tak to by v prvom rade musel fungovat nerozdielne vo vsetkych prostriedkoch MHD dopytovy system otvarania dveri. Dalej by museli byt namontovane (zvlast do Karos) silnejsie bzuciaky a/alebo blikace, ktore by vodica dokazali 100%-ne upozornit (tak aby sa zaroven nezblaznili ako v pripade starych soriek) ze vystupuje cestujuci.

A - teraz trochu z jinyho soudku - niektore zastavky v Petrzalke (napriklad taka Mlynarovičova na L84 smer mesto alebo dalsi horuci kandidat Ľubovnianska na L98 smer slimak) by mali bez pardonu zrusit, pretoze to je uplny vysmech do tvare normality. Potom si niektore linky (a nie je ich az tak malo) vysluhuju oznacenia tak od vodicov ako aj od cestujucich ze "Stoji to v kazdej riti..." A maju pravdu. Dokaz miesto slubov - stal som na Lubovnianskej, nakladal ludi, chalan co isiel z domu ma zbadal, videl ze to uz nestiha tak behom prisiel k dalsej zastavke uplne bez problemov a tam nastupil.
Reakcia na: kecho #109291:
mal som na mysli odstavnú plochu ?
Reakcia na: milannco #109289:
prečo by si neotočil? čo takto zastávky Zochova-Aupark, potom sa otočiť pod nadjazdom a ďalej Aupark-Zochova?
Reakcia na: milannco #109286:
pardón, to s tou Zochovou som si nevšimol..
Reakcia na: hoppusmark01 #109287:
no žiaľ pri Auparku 83 neotočíš, ale to je zas na inú debatu.
trochu OT, ale neviete náhodou, akých bolo tých zvyšných 7 návrhov "rekonštrukcie" Starého mosta? "T. Fabor prezradil, že pôvodných návrhov bolo desať a tri, o ktorých sa hlasovalo, sú tie najlepšie."
http://reality.etrend.sk/realitny-biznis/stary-most-caka-akoze-obnova/140565.html
Reakcia na: hoppusmark01 #109285:
okrem toho by prestalo existovať spojenie Dúbravka-Aupark, ktoré je dosť vyťažené. Okrem toho aj Aupark je prakticky súčasťou centra mesta. Bohužiaľ Dunaj a mosty sú dosť veľká psychologická bariéra, takže niekto môže povedať, že za Dunajom cetrum mesta končí. Podľa mňa to tak nie je, a preto ukončenie 83 napr. pri Auparku, alebo na Dostihovej dráhe považujem za ukončnie v centre mesta.
Reakcia na: hoppusmark01 #109285:
a kde píšem, že má byť ukončená na Zochovej alebo Hodžovom námestí? Pozri si aj príspevok 109274.
Reakcia na: milannco #109279:
no keby niektorí Petržalčania neprotestovali a L83 zostala konečná na Dostihovej dráhe, tak by bola konečná 83 prakticky v centre mesta.. Myslím, že začiatok Petržalky sa ešte dá považovať za relatívne centrum mesta, takže prakticky 83 by bola nezávislá od zvyšku Petržalky.. Nechápem, prečo každá linka, ktorá má končiť v centre, musí končiť na Zochovej alebo na Hodžovom..
Za prvé, nie je tam kde otáčať autobusy, a za druhé keby to tam malo končiť takto viac liniek, tak bude celá Zochova zapchatí autobusmi.
Reakcia na: Majo #109282:
netvrdím, že cestujúci majú vymýšľať. ALe mali by sa spolupodieľať... Menežment zdola funguje v japonsku bežne a kde sú oni pred nami??? Prečo by o tom, ako budem cestovať z DNV do Dúbravky (príklad) mal rozhodovať sám človek, ktorý jazdi na Superbe a je z Vajnor? Podľa mňa by sa mali občania a cestujúci spoluopdieľať pripomienkami na ktoré sa bude pri plánovaní a zostavovaní trasy brať vrámci možností ohľad.

Keď je dopyt po linke z jedného konca na druhý, nevidím dôvod prečo ju nevytvoriť, pokiaľ by bola rentabilná...
Reakcia na: milannco #109278:
Mike navrhol zaujímavú vec a to linku 92 cez Dúbravku, čo by spojilo Petržalku s Dúbravkou bez potreby prejazdu cez centrum.
Reakcia na: Ike #109265:
MHD má slúžiť ľuďom, ale názory bežnej verejnosti by sa pri tvorbe linkového vedenia nemali brať veľmi do úvahy. A to preto, lebo každý bežný človek je v tomto smere egoista a záleží mu len na tom, aby mal priame spojenie tam, kam on potrebuje a na to, kam sa potrebuju dostať ostatní, zvysoka kašle... Okrem toho, ani lekárovi nehovoria pacienti do toho, ako má operovať, lebo sa v tom nevyznajú, tak prečo by mali do linkového vedenia hovoriť bežní cestujúci (tým nemyslím ľudí odtaiľto z fóra), ktorí tiež nemajú o tom, aké sú zásady tvorby linkového vedenia, ani poňatia? O politikoch ani nehovoriac...
Reakcia na: Valec #109277:
pardón, namiesto Jasovskej mala byť Vyšehradská.. myslel som všetky domy v pešej dostupnosti k L95..
Reakcia na: Mike #109267:
ale prosim ta, expresna, neexpresna, keby boli radsej vsetky zastavky celodenne na znamenie, cela MHD by bola viac expresna. Len by to nasi velavazeni vlcaci museli najprv dokazat pochopit!
Reakcia na: hoppusmark01 #109276:
Petržalský úsek ex83 (nech už je to 84 alebo 81 alebo hocičo) by bol nezávislý na dopravnej situácii od centra do Dúbravky a takisto 34 nezávislá od situácie v Petržalke a na moste. Takisto, ak by sa pokazil voz na 34, nezastihlo by to reláciu centrum-Petržalka a naopak.
Reakcia na: hoppusmark01 #109275:

Z konca jednej strany mesta na druhý sa ti zdajú dva prestupy veľa?
Existuje aj spojenie 95+12.
A je taký silný dopyt po spojení Dúbravka-Petržalka? Neviem, pýtam sa. Mne sa zdá, že v 83 sa strieda veľký počet cestujúcich práve v úseku SAV-Zochova.
Reakcia na: hoppusmark01 #109275:
Alebo 95+12, príp. 93+34 a počet prestupov mu zostane. ? Síce ani 93, ani 95 nejde z Jasovskej, ale začal si s tým už ty. ?
Reakcia na: milannco #109271:
čiže vlastne prestupný systém v prípade L83 už existuje, a je to práve prestup z 83 na 95 / a opačne. Akurát, že prestupný bod je v Petržalke, a nie v Starom meste..
Pridaním jedného zbytočného prestupu navyše súčasný prestupný systém nezlepšíme (tým, že bude ešte viac prestupnejší), ale práve naopak, pokazíme..
Reakcia na: milannco #109271:
Prestupný systém je dobrá vec. Ale s tým prestupovaním to netreba ani prehánať. Samozrejme, že nemôžeme mať spojenie odvšadiaľ všade, ale ani odnikadiaľ nikam..
Sú to pritom dve protichodné veci: prestupný systém je dobrý a potrebný, ale na druhej strane treba eliminovať zbytočné prestupy. Ak je veľký dopyt po spojení Petržalka-Dúbravka, tak predsa nebudeme rušiť priamu linku a nútiť veľký počet ľudí prestupovať. Čiže prestupný systém je práve o tom: pre veľké počty ľudí treba spraviť priame linky, a tie menšie počty ľudí, cestujúce do iných častí mesta, kde nie je tak veľký dopyt, si musia prestúpiť..

Ešte taký príklad. L83 má síce v Petržalke iba tých 5 zastávok, ale práve na to je tam linka 95, aby priviezla ľudí zo zvyšklu Petržalky k L83. Čiže ak ide niekto z Jasovskej do Dúbravky, ide 95+83. Čiže jeden prestup. Ak zrušíš 83, tak bude musieť dotyčný ísť 95+81+34. To sú spolu dva prestupy, čiže jeden zbytočný prestup navyše..
Reakcia na: milannco #109271:
druhou vecou je potreba prestupného terminálu. Zochova sa neráta. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement