Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nevykolajilo sa už v Bratistave nejak vela električiek... Neodhodlá sa DP na kupu nizkopodlažnych električiek T3R.PLF, Tramvaj Škoda 14 T, RT6N2, a nejaka novinka (aspoň to tak na stranke píšu)Škoda 15T ForCity je celkom pekna...
Prečo sa na Slovensku neobnovuje vozový park autobusov , trolejbusov ,električiek priebežne ale až vtedy, ked je ich málo a nemaju čo dať na linku....

V zahraničí nam iba závidia... bežne sa prepravovať v Histrorických vozoch to nema pomaly ani jeden štát

(aj tak newem načo som to sem napisal, nič to nezmeni na tom ,že vozový park skoro vo všetkých mestach na Slovensku je zlí a že polovica z vas mi tu kantroluje chyby) ?
Reakcia na: zakaznik #108969:
jasne ze je to logicke, a tak to aj ma byt, ze o MHD sa ma starat mesto..
ale napr. v ramci decentralizacie boli prevedene aj (stredne?)skoly do kompetencii samospravnych krajov, ale peniaze na to potrebne uz prevedene neboli.. aspon tak to povedal Martin Kuruc v Besede o piatej na TV BA, ked sa hovorilo o rekonstrukcii gymnazia Grosllingova..
Cize mozno rovnako to bolo aj v otazke MHD.. dotacia sa zrusila, ale zvysil sa o tuto sumu prijem mesta z dani? Ak ano, tak je to ok.. Ak nie, tak prave tam bude ten problem..
http://www.bratislavskenoviny.sk/91218/doprava/o-zvyseni-cestovneho-v-mhd-rozhodne-primator
Re #108919 NN: aj mne sa to zdá dosť divné, ale dajme tomu, že lístky mali byť 50, 60 a 70 centov, ako už niekoľkokrát prezentovali. po novom + 20 pct, budú 60, 70 a 80/85?
samozrejme PCL automaticky zo 6000 na 7200 (239 E) prvé pásmo - tipujem, že nakoniec bude 230 alebo 240...

Re #108933 NN: máj 2004 - nafta 33,20 Sk
http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_media/tlacove_spravy/2004/svetove_ceny_benzinu_na_rekordnej_urovni/
apríl 2004 - nafta 32,20 Sk
http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_media/tlacove_spravy/2004/slovnaft_op___zni_uje_ceny_motorovej_nafty/
marec 2004 - nafta 32,60 Sk a predtým ešte 32,30 Sk
http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_media/tlacove_spravy/2004/zv__enie_cien_motorov_ch_paliv/
http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_media/tlacove_spravy/2004/slovnaft_zni_uje_cenu_motorovej_nafty/
plus rátaj s tým, že kedy posunuli Gyurkovszkemu papiere na schválenie - dajme tomu mínus dva mesiace...
Re #108933 NN: v tom čase sa ceny tuším väčšinou menili k 1.5. ...ale či to bol aj tento prípad v 2004, neviem...
ale bol - trafil som ?
http://www.bratislavskenoviny.sk/1892/doprava/cestovne-v-mhd-sa-od-1-maja-opat-zvysi
+
http://www.bratislavskenoviny.sk/1897/doprava/efekt-zvysovania-cestovneho-je-otazny-sposob-informovania-o-nom-nevhodny

ale pri hľadaní som našiel aj takéto perly - upozorňujem, že ide o rok 2004 ? http://www.bratislavskenoviny.sk/1823/doprava/mesto-uz-chysta-vystavbu-trate-elektricky
http://www.bratislavskenoviny.sk/1856/doprava/v-hre-o-nosny-dopravny-system-mesta-bol-aj-zeleznicny-variant-s-tunelom
http://www.bratislavskenoviny.sk/1836/doprava/na-zaparkovanie-bude-stacit-esemeska
Reakcia na: zakaznik #108969:
Ja osobne napríklad nesúhlasím s takým štátnym dotovaním VHD, ako to bolo do roku 2004. Systém dotovaniatak, že samostatným DP priamo a SADkám prostredníctvom vyčleneného balíka, a to všetko ešte rozdelím podľa toho ako dopadli posledné voľby, to vôbec nie je systematickým riešením.

Keď už "dotácie" od štátu, tak všetkým rozdeliť spravodlivo a podľa rovnakého kľúča. Napr.:
- doplácať rozdiel medzi zľavneným (výšku zľavy možno tiež zjednotiť) a obyčajným cestovným pre žiakov počas povinnej školskej dochádzky (z dôvodu, že je povinná),
- doplácať rozdiel medzi evidenčným a obyčajným cestovným pre vybrané, vopred určené, skupiny cestujúcich (dôchodcovia nad 70 rokov, ZŤP...),
- doplácať rozdiel medzi nákladmi a výnosmi pri zachovaní minimálnej dopravnej obslužnosti (treba stanoviť) oblasti (obce resp. časti mesta).
Ostatné zľavy (študenti SŠ, VŠ, dôchodcovia do 70 rokov, darcovia krvi...) a ich krytie by som ponechal na voľbe jednotlivých miest a krajov. Tak isto aj vykrývanie straty zo spojov nad rámec minimalnej obslužnosti.

K tomuto by som ešte pridal štátnu podporu na nákup nových vozidiel buď návratom DPH z ich ceny, alebo priamou dotáciou podľa nejakého vopred stanoveného kľúča.

Jo, a jedna vec, ktorá by šla spraviť zo dňa na deň je zaradenie mestskej a prímestskej dopravy do 0% (alebo aspoň 10%) DPH.
Reakcia na: hoppusmark01 #108966:
Lebo je to logické, aby sa o veciach, ktoré sa týkajú mesta, rozhodovalo na úrovni mesta. Ak sa vám nepáči, tak podľa mňa by ste mali požadovať zmenu spomínaného vzorca na delenie daní. Ale ako som napísal, s takým starostom...?
Reakcia na: NN #108933:
do taxíka narveš 5 ľudí? a nie sú náhodou tak max. pre štyroch (+vodič)? a vodič by mal asi dosť veľký pruser, keby ho chytili policajti s ďalšími 5-6 ľudmi vo voze, nie?
Re #108946 luky133: nemá to byť v septembri pred voľbami? ?
Reakcia na: hoppusmark01 #108966:
Nielen v BA, v každom slovenskom meste. Kvôli fiškálnej decentralizácii.
vlastne preco boli v r. 2004 uplne zastavene dotacie zo statneho rozpoctu na MHD BA?
Reakcia na: 810zssk #108963:
Čiže by dali z mestského rozpočtu menej a zostalo by viac na rozkrádanie. Čo ich nepoznáme?
Reakcia na: Jezo #108959:
Asi otvoreny. Hlavne dufam ze otvoreny bude na Zahradnickej a gumokolisti sa nebudu moct prehanat po elektrickovej trati aby potom zaparkovali na chodniku.
Reakcia na: zakaznik #108958:
Bavime sa o dotacii ktora by sla priamo na MHD a na nic ine.
Reakcia na: galiyosha #108913:
normalne nie ale ked auto vhodne nasmeruje svetlomety (pri kopceku alebo v zakrute) tak dokaze oslnit viac a neprijemnejsie ako halogeny....
Reakcia na: Jezo #108959:
Pridávam foto, nech sa niekto kompetentný može vyjadriť:
http://www.valec.yw.sk/temp/IMG_9341.JPG
Reakcia na: Jezo #108959:
to by som aj ja rad vedel. mozme sa opat nechat od naseho magistratu prekvapit ?
Vedel by mi niekto prosim povedat ako budu polozene kolajnice na Mileticovej? Vsimol som si, ze od Trnavskeho myta po Salezianov sa kladu betonove podvaly. Tam bude otvoreny zvrsok? A mam pocit ze ide o ine podvaly ako napriklad v Karlovke, a podobne. Zda sa mi to, ci sa rozhodlo o zmene? A v useku Mraziarenska - Jegeho uz boli natiahnute kolajnice a tusim uz aj ciastocne zvarene. Lenze boli polozene na tehlah a pod nimi asi 30 cm hlbsie bol uvalcovany strk. O co ide? Ako sa tu bude postupovat?

A este pripadne mi neviete poradit, kde nast buduce usporiadanie krizovatky Mileticova - Zahradnicka? Kolko a ktorym smerom pojde pruhov?

Vdaka za pripadne odpovede.
Reakcia na: 810zssk #108948:
Vaši mestskí poslanci a váš starosta už odrbali Bratislavu o toľko peňazí pri pozemkových prevodoch, že už im konkuruje len ten **ujo z Brunoviec. Dávať takému mestu navyše peniaze zo štátneho? Lepšie ich šmariť do Dunaja!
Ak by niekoho zaujímali zmeny linkového vedenia počas výstavby Petržalky (obdobie 1976-1982), pofotil som staré mapy z mojej zbierky. Jedna je tu a ďalšie nájdete, keď prepíšete koncové číslo adresy zo 64 na 65 až 70:

http://www.vyprava.estranky.sk/fotoalbum/nezarazene/petrzalka-vo-vystavbe/original/64
Reakcia na: 810zssk #108954:
s tymi na cele statu som ja spokojny..
Reakcia na: 810zssk #108949:
Za málo. Aj nabudúce. Síce som tadiaľ často nechodieval (to boj vždy s rodičmi, keď som sa dožadoval aby sme zo stanice domov šli radšej L53 ako L43) a potom (a to si dodnes pamätám) ma raz spolužiakov otec viezol po Karadžičovej a ja som obdivoval som nové troleje (ešte sa tadiaľ ani nejazdilo). A ak si dobre pamätám, tak aj ten vydláždený zastávkový záliv na Šoltésovej smer Račko vtedy vznikol.

Re #108950 bwd: No neviem, ja som jedných volil, druhých nie a dosť ťažko by som vedel rozhodnúť, ktorí z nich sú tí väčší.
Reakcia na: hoppusmark01 #108951:
Statu. Co nic nemeni na fakte ze aj na cele mesto su tupci.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.