"Riesenie by bolo keby bolicajti prisne sankciovali porusovanie" Jediné riešenie problému Štefánikovej ulice by bolo postaviť tam električkovú trať na samostatnom telese, po ktorom by zároveň mohli prechádzať aj autobusy MHD... POdľa mňa postaviť tam tú trať nemôže byť až taká hrozná "pálka" - odhadujem to na 500 mil. Sk.
Na Hodžovom nám. sa zablokovanie križovatky niekedy deje už v súčasnosti... buď kvôli Palisádom (autá od Staromestskej prejdú na zelenú a potom zablokujú smer od Štefánikovej doľava k Tatracentru) alebo opačne, smer od Štefánikovej doľava stojí, niektorí však ostanú trať v zákrute a zablokujú autá od Staromestskej.
Možno sa mýlim, ale nie je povinnosťou dispečerov zavolať políciu, keď im vodič v takejto situácii zavolá? A pokiaľ ide o cestujúcich vo voze - možno by stačilo im len vysvetliť, že je to v záujme ich vlastnej bezpečnosti.
Z vlastnej skusenosti "POVRAZNICKA, NAM.1.MAJA, CSU a.v.i " sa neoplati volat ani DD ani policiu ,nakolko DD Ti odpovie "to je problem dlhodoby,alebo sukromny pozemok,alebo...." a nic sa neriesi
Re #105638 Eripmav: Precitaj si vyssie,resp policia si robi tiez holubnik z predpisov,hlavne na nam.1.maja,zapne vystrazne blikace a ide si nakupovat.
Je to individualne. Niektore spoje su naozaj povinne miestenkove a listok treba kupit v predpredaji. Ale tie spoje ktore su potencialne pouzitelne na cestu do prace / skoly su vacsinou "volne".
To je samozrejme kec a spôsobuje to problémy iba vodičom so zníženou sociálnou inteligenciou. Ono to je cítiť aj na spôsobe jazdy tej kolony,že kedysaasi zastaví. V Praha napr. stále stoja vozy na magistrále krížom cez križovatku na I. P. Pavlova, čím blokujú električky v priečnom smere. Keď vidím, že to drhne, tak proste zastavím na stopčiare pred križovatkou a hrubokrčec za mnou sa môže aj utrúbiť a ublikať.
no pri jazde za kamiónom alebo autobusom sa VÝNIMOČNE môže stať, že si nevšimneš, že nemôžeš pokračovať za križovatkou. Ale vzhľadom na to, čo si popísal, odpoveď je jasná. Vráť prosím vodičák, nie si schopný viesť motorové vozidlo.
alebo riesenie by bolo ze etapa kedy maju vsetky auta cervenu by trvala dovtedy,kym sa nevyprazdni krizovatka...
a neviem ake su problemy s pouzivoanim toho zakona, ja to tak robim vzdy ze ked mam zelenu a predomnou je kolona, tak tam zostanem stat... nie vzdy sa stretnem s pochopenim, ale zakony su na to, aby sa dodrziavali
to je pekny paragraf ze nevojst do krizovatky, ale treba si povedat ze v KOLONE - suvislej jazde je to dost nerealizovatelne, resp. by to sposobovalo znacne problemy... lebo pri suvislej kolone vodic nevidi ci mu situacia dovoluje/dovoli pokracovat vjazde aj za krizovatkou, teda vzorova - podla predpisov situacia je - ze ked ide kolona, tak vzdy kazde jedno auto zastane pred krizovatkou a pocka kym to auto pred nim prejde celu krizovatku - co v pripade Hodzovho namestia je peknych par desiatok metrov, cize z bezpecneho odstupu v kolone napriklad 5 metrov (pri pomalej rychlost kolony) sa stane 25 metrovy odstup a priepustnost krizovatky je 1/5 ?
teda riesenie samozrejme je - a pouziva sa vo velkych mestach - a dokonca v Bratislave mame uz kopu dopravnych kamier - ale tie sa samozrejme absolutne nepouzivaju - ci uz na pokuty, ale ani na riadenie dopravy... pretoze idealne riesenie je, ze sa krizovatka INTELIGENTNE RIADI - ci uz policajtom na mieste, a to modernejsie riesenie - dialkovo podla kamier a dialkovym riadenim (vsetko toto mame na vacsine velkych krizovatiek) - teda ze sa nepusti tolko aut, aby koniec kolony stat v krizovatke - ono to niekedy ide nacasovat aj do pevneho cyklu, aby prepustala krizovatka len tolko, kolko prepusti krizovatka dalej - a niekedy to treba samozrejme kontrolovat kamerou... ale to ze auta budu blokovat krizovatku nie je problem, ked sa vie ako riadik krizovatky vo velkomeste 21.storocia... a nie s pouzitim toho blbeho paragrafu, ktory je tak vhodny do dopravy 19. storocia a skorej ?
Nevykladaj tu zákony beusáckym spôsobom... Ja som si takýchto dementných výkladov zákona na školení v DPB vypočul neúrekom. Tuším najlepšia perla bola od JUDr. Štannera: Keď zrazíte chdca, ktorý prechádza na červenú, bude to vaša vina, lebo ste ho zrazili na priechode pre chodcov a tam má prednosť.
Ja si myslim ze ma zcasti pravdu... sice moze byt na stefanikovej buspruh, ale kolony aut ktore sa tam vytvoria budu blokovat ine krizvoatky kde bude opat trpiet aj MHD...
.
Riesenie by bolo keby bolicajti prisne sankciovali porusovanie
§19
"(3) Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke."
"vynásob metrami pre jedno vozidlo a dostaneš 3km" - za 24 hodín to bude 72 km, za týždeň 504 km, atď... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo