Reakcia na: hoppusmark01 #103412:
tak to je samozrejme, ale hadam nebudeme budovat cesty tak aby vodici nemuseli krutit volantom. Okrem ineho ak by vodic s navesom na klasickej krizovatke odbocoval do lava tak ma rovnake problemy ako pri kruhaci, len mu este zavadza prve auto v rade na ceste, na ktoru sa chysta odbocit (fu komplikovane, ale hadam vies ako to myslim.)
Samo1
Ad1-preferencia el. dopravy. V Karlovke je inerval medzi elkami 50s, zaťaženie priečnych smerov niekoľko sto voz. za hod., to snáď nemajú ani na západe. A za to, ako to funguje môže v prvom rade projektant, Siemens je len údržba. Čo sa týka Hečkovej, tam sa nevybudovalo samostatné odbočenie vprravo a tým sa to nedá riadiť. Hlavne že sa ušetrilo...
Ad2-budovanie CSS. Vinohrady v Rači asi požadovali MsÚ a obyvatelia, aby nemuseli cez Detviansku, Staré Grunty: asi ste nezrátali počet nehôd, Kuklovská - DPB požadoval riadiť výjazd z otočky do križovatky. O vhodnosti kruháčov som už písal: niekde v sídlisku s rovnomernou nízkou záťažou prosím, ale nie na diaľničnom privádzači so zaťažením 1000 voz v jednom smere!
Čo sa týka vodičov, choďte sa sťažovať do autoškôl, tam učia vyplnovať testy, ale nie jazdiť cez svetlá. "Pri vypnutých svetlách si vodiči nevedia čo počať". Presne preto sa svetlá stavajú, aby si vedeli počať.
Ad 3 Bus pruhy: Už to vidím, ako páni podnikatelia odložili svoje BMW, lebo na Šancovej sa vyznačili busové pruhy a priepustnosť sa tu znížila na polovicu. Asi ste sa včera dosťahovali z Lazov pod Makytou a ešte neviete, ako to tu chodí...
Ad4 dopravné stavby: Pouvažovať nad dopravnými stavbami? xixi, kde je metro, severná tangenta, nultý okruh atď, dopraváci asi požadovali všeličo, ale mešec drží niekto iný. Ak by bola napr. severná tangenta, tak na Šancovej by tie BUSpruhy kľudne mohli byť.
Ad5 výroky: "elky občas stoja na svetlá" bolo myslené na riadených križovatkách s preferenciou. Raz som videl výsledky DPB z počtu zastavení eliek na jednej križovatke, vyplynulo z nich že 7% eliek sa zastavilo priemerne na 10s. Nie je to občas?
Keď tak nadávate na ODP a Vy ste taký odborník na dopravu, tak sa tam zamestnajte a napravte všetky krivdy na doprave, ktoré tam spáchali. Určite by Vás tam vzali, lebo ak si myslíte, že tam pracuje pri riadení dopravy 20 ľudí s vysokými platmi, tak ste na veľkom omyle.