www.idsjmk.cz. Je predsa logicke, ze napr. clovek, co bude 2x prestupovat prejde menej zon za viac casu nez ten, kto pojde priamym spojom. Preco by mal byt ten prvy sankcionovany za to, ze prestupuje, este aj cenou? Ak chces cestovat cez 4 zony, musis si kupit najmenej 4-zonovy. Ak budes cestovat 150 minut cez tri zony, musis si kupit 150-minutovy.
A budes s tym 6739-korunovym cestovat stale len v 1. pasme?
Ad. sankcia - je tam DO stonasobku, kedze zakony 164 a 168/96 uvadzaju pre rozne pripady pokutu rozne (napr. pozri pokutu pre regionalnu autobusovu dopravu). V zasade by mala zostat na 1400 Sk/140 Sk pre MHD resp. ekvivalent v EUR.
ak niekto poznáte kompetentných, nech si v tarife opravia strana 3, čl. I, bod 1 posledný riadok, za HMB má byť zátvorka.
a ešte jedna vec - dodatočné preukázanie vlastníctva PCL už nebude možné? lebo oproti dnešku v čl. XI akosi "náhodou" vypadla/chýba sankcia 10-násobok...
no ano emo ti to vysvetlil dost dobre tak trosku len doplnim.....
ked si rozoberieme elinu T3 ktora ma 2 podvozky po 2 trakcne motory ktore vytvaraju teplo + zrychlovac (ktory sluzi na plynuly rozjazd a brzdenie) a ten vytvara teplo najvecie.....trakcne motory a zrychlovac su chladene motorgeneratorom na ktorom su po bokoch chladiace ventilatory a s tym kurenim je to tak..kurenie z voza alebo do voza sa prepina pakou ktora je vo vozidle pri druhych dverach tak si vies asi predstavit ake je lahke ho prepnut a vodic si nic nemusi vsimnut ...2hy sposob kurenia je spiralami vo vozidle a ovlada sa prepinacom pri lavom kolene vodica...takze moze kurenie zapnut aj nevedomky aj ked si neviem predstavit ako sa to da :)))
Nie som na toto úplne odborník, dúfam, že to vysvetlím správne: motor, ak je v prevádzke, vytvára teplo a to môže ísť buď von z vozidla alebo dnu (v zime sa to využíva ako pomocný zdroj vykurovania). Lenže stáva sa, že prepínač, ktorým sa to mení, je pokazený a preto sa prepne aj bez vedomia vodiča a električka v lete kúri dnu namiesto von.
Ja som zazil kurenie v lete v elektricke, comu dotraz velmi nerozumien, pretoze elektromotor nie je narocny na chladenie. Keby mi to niekto mohol vysvetlit....
Klimatizacia funguje ako chladnicka, v uzavretom okruhu je chladiace medium (freon), ktory ochladzuje vzduch, pricom vznika odpadove teplo. Vzduch ma taku vlastnost, ze teplejsi vzduch je schopny absorbovat viac vlhkosti preto je vlhsi, a naopak studeny vzduch ma nizsiu relativnu vlhkost. Takze pri ochladzovani tepleho vzduchu vznika voda tzv. kondenz, ktory treba odvadzat. Klimatizacia nie je napojena na vodu, ale prave naopak je napojena na odtok vody, kam sa odvadza kondenz. Modernejsie klimatizacie maju aj funkciu odvlhcovania, teda vyrabaju suchsi vzduch pri tej istej teplote. Je to ovela efektivnejsie ako ochladzovat vzduch na nizsie teploty. Uz tu niekto pisal, ze teplotny vnem zavisi od teploty prostredia, vlhkosti a prudenia. Takze ak ste v miestnosti kde je odvlhceny vzduch, tak mate pocit, ze je tam chladnejsie aj ked je teplota rovnaka ako v miestnosti s vyssou vlhkostou. Chladenie/odvlhcenie sa ma pustit az ked teplota presahuje 26 stupnov, inak je to len plytvanie energiou a clovek pocituje tzv. tepelnu nepohodu.
Napadá ma však jeden problém a síce pravidelné prehliadky dopytových zariadení, resp. ich funkčnosť. Priznajme sa, že kto by dal ruku do ohňa za to, že na aspoň 9 z 10 vozidlách bude fungovať 100 dopytových tlačítok? ?
Živo si viem predstaviť, že dojde autobus na zastávku, jeden cestujúci tlačí tlačítko a nič, šofér nedostane signál tak ide preč a cestujúci si môže čo? Dakde ? pokiaľ ide o linku so slabším intervalom ako napr. 65 alebo 79 a pod
v BA sa skúša nejaký nový bus? lebo pred 10tou išiel z Vazky smerom doľava (ako 31/39) nejaký neznámy bus, zadné kolesá usporiadané ako 15m Solaris a podľa pohľadu z vonku cez dvere vyzeral byť NP...
no je to relatívne. Pokiaľ sa použijú ozaj všetky peniaze na nákup tak sa môže v pohode dať do busov aj klíma, ale to by sa nesmel nikto na tej zakázke nabaliť ? takže za tie "uliate" peniaze by kľudne mohol byť každý bus klimatizovaný. Okrem toho, keď sa DPB oháňa tým ako chce skvalitňovať služby pre cestujúcich tak aj toto je jeden z možných spôsobov. Aspoň keď tu máme furt sardinkáreň nech v nej neni aj peklo a určite ani šoférovi neni najpríjemnejšie vo vyhriatom autobuse v lete.
Asi 4 roky naspäť som šiel 92 do VW v lete, bolo cez 30+ vonku a kúrilo sa v nej ? pre istotu či ten dojem neni spôsobený vyhriatym busom tak som dal ruku na kúrenie a vážne kúril ako Lucifer ?
Miestny "experti" (tie úvodzovky tam mali byť aj predtým) ešte ani raz nepredložili hodnoverný cenový údaj. Stále len porovnávajú cenu s klímou do bytu alebo osobného auta.
Re #102525 stevo: Týmto len potvrdzuješ moje slová.
Re #102527 pjotor: Všetky dostupné údaje hovoria o cene cca 10% z ceny autobusu. Pre info, klíma do busu MHD v BA by znamenala nutné zvýšenie výkonu motora o cca 25 %.
klima do autobusu naozaj nieje draha v porovnani s cenou celeho busu. Pri nakupe vo velkom ale tvory vyraznu polozku. Dalsia vec je, ze klima nejde na vzduch a teda berie dost vela paliva a ked bezi cely den, tak spotreba vyrazne stupne. Je sice pravda ze viac ludi by chodilo radsej busom, ale to uz je teoreticka rovina, ked dojde 98 kratky aj ked klimatizovany bus tak radsej sadnem do auta s klimou, ako by som mal ist ako sardinka aj ked v chladocku
ta funguje na inom principe... je to ako keby si pred 10 rokmi porovnaval aparat pevnej linky a mobilny telefon
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pjotor