máš pravdu.treba tvrdo požadovať od DP, aby mal každý cestujúci svoj duplák. je predsa nemysliteľné, aby sa tlačili šiesti v jednom. kde je kultúra cestovania?! idem het, toto nemá zmysel...
cez VT a HE urcite nie. Ide len o to, ci PO ostane mimo hlavnej trate KE - ZA - BA, alebo nie.
Re #100826 2xT3SUCS: obmedzovanim mozes dosiahnut len to, ze sa ludia na MHD prestanu spoliehat. To si zial vyskusali mnohe mesta ... No a konkretne pri elektricka, vzhladom na strukturu nakladov, ich obmedzenim cez vikend nedosiahnes taku usporu ako predpokladas.
o tých linká nič neviem, takže sa k nim nevyjadrujem.
elek3čkami jazdím a trvám na tom, že naháňať karlovkou každé 4 minúty duplák s max. 10 cestujúcimi by dlhodobo neuniesol ani brunejský sultán... je to nehorázne plytvanie, vďaka (aj) ktorému nejazdí dodnes deň ani jedna toľko spomínaná a vzývaná nízkopodlažná elina. a ešte dlho nebude... ?
Existuje mnoho príkladov zo sveta, kde táto teória funguje aj opačne, samozrejme nie lineárne. Inak, tiež som za redukciu počtu liniek pri zachovaní, alebo miernom zhustení celkového intervalu na radiále.
Asi nežijem v Bratislave, ale ja sa aj cez víkend nevozím poloprázdnymi električkami, teda určite nie poobede. Nosná elektrická trakcia by mala mať slušný interval, nie taký, aby bol úplne primeraný.
neverím, že tejto svojej teórii veríš... asi by to malo fungovať aj opačne, nie? nechať intervaly ako cez pracovné dni a časom by sa ľudia hrnuli v davoch... ?
Jasne, ze to slovko zahrna oba vyznamy. Prave preto treba rozlisit ktory z nich prave myslis, lebo inak nastanu situacie, ze jeden o voze a druhy o koze.
Jasne, ze IC/EC po regionalkach nechodia (aka je statisticka pravdepodobnost, ze takato udalost nastane?). Len on sa snazil krutit a obhajit neobhajitelne...
Re #100776 Emo: Nie som odbornik na dopravu. Ale mam vzdelanie zo sietovej analyzy a optimalizacie (predpoklad pre optimalizaciu organizacie dopravy) a mam odborny tim, s ktorym veci konzultujem.
Re #100761 intony: Spravne, lenze ti ludia, co su tam teraz, pripravuju a buduci rok chcu zacat realizovat take nieco, z coho nas vsetkych bude boliet hlava. Prave preto, ze su tam teraz a len teraz si to vedia presadit a zaplatit z penazi nas vsetkych.
Presadia riesenie, ktore je zle a do buducna zamedzia rieseniu, ktore bude dobre.
Presen toto je kamen urazu!
Re #100760 intony: Pokial nie je podrobnejsie rozpracovanie projektu vratanie financovania, nejde o planovanie, ale o uvazovanie. Uzemny plan je sice strategicke planovanie - v danom stave rozpracovanosti vsak tazko mozno hovorit o skutocnom plane - skor zamere, ci uvahe.
šlo by to spraviť aj tak, že by niektoré linky mali premávku len v pracovné dni, ale už koľko rokov sa nepohlo s počtom električkových liniek sa pozri a od toho si odvoď aká je vôľa s linkovaním niečo spraviť. Treba spraviť rovnaké chirurgické rezy ako v prípade autobusovej zložky MHD.
"stačilo by každých 40" - keby jazdili každých 40 minút, tak by sme časom zistili, že v nich cestuje zase len tých 20 ľudí, tak by sme interval zvýšili na 60 minút. Po krátkom čase by sme zistili, že v nich cestuje zase len tých 20 ľudí a interval by sme zvýšili na 120 minút... nakoniec by sme zrušili nedeľnú dopravu úplne ?
ja by som cez víkendy bral 15minútový interval ale ten by mohol existovať až vtedy keď by sa redukoval počet liniek ako bolo navrhované aj v roku 2005.
btw: keby DPB optimalizoval (tzn. výrazne zredukoval) počet elek3čiek cez SO-NE, určite by za ušetrené mohol kúpiť každý rok jednu modernú... je nehorázne rozhadzovanie lietať po meste s priemerne 6-8 cestujúcimi v súprave...
inak mozem taku laicku otazku? naco su zajazdy bratislava? preco ta firma existuje a preco ju mesto dotuje (myslim ze je jej 100% vlastnikom, alebo som kdesi daco take cital neviem).
Co som videl tak nemaju zrovna moderny vozovy park, tusim pod novym mostom sa jeden cas motala nie zrovna najnovsia setra
(nieco taketo http://www.disarno.com/immagini/BUS/KassBohrer%20Setra%20211.JPG)
Zaujímalo by ma, či by mohli byť vodiči Zájazdov Bratislava v prípade priestupku sankcionovaní z DPB strhnutím prémií tak ako vodiči DPB alebo tam je (keďže sú z inej firmy) dohodnutý nejaký iný spôsob sankcií?
Inak vítam, že aspoň to jedno 2-dverové vozidlo vybavili digitálnymi transparentami. Ale keďže modráky nie sú vybavené evidenčnými číslami (čo by asi mali byť), dožvie ako ich evidujú dispečeri DPB. Podľa celej ŠPZ alebo len toho čísla na nej?
Re #100813 2xT3SUCS: Toto si snáď myslel zo žartu... Snáď na tom DPB nie je až tak zle, aby zhoršili víkendový 20-minútový interval... Skôr by som súhlasil s tým rozpájaním súprav, ale to by zrejme tiež nebol najlepší nápad. Preto dúfam, že v tomto zostane súčasný stav. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
2xT3SUCS
elek3čkami jazdím a trvám na tom, že naháňať karlovkou každé 4 minúty duplák s max. 10 cestujúcimi by dlhodobo neuniesol ani brunejský sultán... je to nehorázne plytvanie, vďaka (aj) ktorému nejazdí dodnes deň ani jedna toľko spomínaná a vzývaná nízkopodlažná elina. a ešte dlho nebude... ?