Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #100736:
Lenze tym ze postavis trat pre IC ziskas viac ako ked postavis trat len pre Os. Konkretne vyssie zisky a potencialne zvysenie poctu cestujucich vlakmi.

Zatial co ked postavis trat pre nadvlak v plytkom tunelY, tak ziskas menej ako ked postavis preferovanu elektricku. Bez ohladu na tvoje dopravne matice.
Reakcia na: Marcelllooo #100727:
Trkvas. Pod pojmom preferovania MHD som myslel prave to - zvysit pomer MHD voci IAD a to rozlicnymi opatreniami ako su co najlepsie mozne podmienky pre MHD, pripadne nejake zvyhodnene cenove ponuky

Mein shotosen by bol aby elektricka isla az k stadionu (v pripade momentalne planovanej polohy by to bol uplne kratky usek), ale to je v tomto meste, zial, nerealne.
Reakcia na: Marcelllooo #100725:
Trkvas! Evidentne nevies o com pises.
Reakcia na: Marcelllooo #100724:
Pocuvaj ma, SAD z VUD, dopravne riesenia mam pravo hodnotit ako obcan tohto mesta, ktory tu byva a priamo sa ho to tyka. Ako obcan tohto mesta, ktoremu na tomto meste a jeho doprave zalezi. Narozdiel od teba, ktoremu zalezi len na tom aby namiesto vyborneho riesenia elektrickou bol vybudovany nevyhodny, takmernicneriesiaci NADVLAK v plytkom tunelY.
Reakcia na: Marcelllooo #100722:
Somar! NS MHD moze byt kludne aj masrutka.
Reakcia na: Ike #100732:
Tak to sa kruto mylis. Trat na prevadzku IC/EC sa lisi od trate regionalnej. Kvalitativnymi vlastnostami aj technickymi parametrami. To iste sa tyka aj obsluhujucich vlakovych jednotiek.

Rovnako dolezity je vsak aspekt dopravnej obsluznosti: preco sa ludia neterigaju do Kosic (alebo aspon do Ziliny) osobacikom, co stoji na kazdej zastavke a stanici?

Spravne si pochopil, ze IC/EC ma za ciel komfortny transport na dlhsie vzdialenosti. To je NS MHD v podmienkach mesta. Osobak tvori doplnkovu dopravu, ktora dopravuje ludi na kratsie vzdialenosti a zbiera ich do stanic k pristupu k IC/EC. To, co ma za ulohu elina/bus/tro***us subsystem MHD.

Vidim, ze si pochopil tuto paralelu ukazujuc preco elektricka nebude NS v podmienkach Bratislavy a Petrzalky... Do dosledkov vzate ukazuje aj dovody pre preferenciu NS MHD pred elektrickou.
Reakcia na: Marcelllooo #100729:
Ja by som sa prikláňal k lokalite blízko letiska, avšak jedine s dobrou obsluhou MHD, a práve to bol problém, nakoľko mesto nebolo schopné zabezpečiť napr. predĺženie ružinovskej elktričkovej radiály, ale aj ďalšiu dopravnú infraštruktúru.

A ak je to tak, že tá hala má mať naozaj využitie nielen ojedinelé, ale aj pravidelné, tak potom má isté pozitíva aj vybraná lokalita.
Reakcia na: Emo #100720:
Všetko sa dá, ale nie je to priorita policajtov a iných zaintersovaných.
Reakcia na: Marcelllooo #100722:
Pôvodne si hovoril o petícii ako takej, takže, keby si mal písomku a napr. by si tam neuviedol i túto petíciu, mohlo by sa ti ľahko stať, že by si mal odpoveď vyhodnotenú ako nesprávnu, ale nehajme to tak.
2. Práve odkaz 16) odkazuje na zákon FZ ČSFR 85/1990 Zb. o petičnom práve, i keď pravda, je diskutabilné, do akej mieri ide o petíciu podľa daného zákona, ale minimálne tento odkaz tvoje suverénne tvrdenie spochybňuje. Keďže v zákone 138/92 je na tento zákon priamy odkaz.
3. Členovia si uplatňujú svoje zákonné oprávnenie, nie oprávnenie dané interným normatívnym aktom komory, inak by to ustanovenie nebolo v zákone. Do interných predpisov komory môže byť tak maximálne tento text prevzatý.
Ale už končím tento off-topic.
Reakcia na: Marcelllooo #100730:
praveze to vobec nie je dobre porovnanie.. na prevadzku IC vlaku su podobne naklady ako na osobak, podobne zisky a premavaju na rovnakej trati.. je to ina kategoria na rovnakej drahe, vystavba trate a jej financovanie je rovnake bez ohladu na to, ci tam bude jazdit IC alebo osobak (ak vylucime pripady trati ktore su prioritne pre osobaky a IC tam za normalnych okolnosti nejazdi - lokalky)

ty porovnavas jablka z hruskami, preto aj ked je to odlisne ovocie, treba porovnavat porovnatelne...

IC vlaky su kategoria, ktora za vyssie cestovne dopravi cestujuceho komfortnejsie do cielovej stanice s takmer uplnou preferenciou na trati, stojac len na dolezitich uzloch. Osobak ma ulohu dopravit cestujucich z mensich zastavok a stanic do tychto uzlov (ktore su bud destinaciou, alebo prestupnym bodom na IC).
krasny priklad je Osobak BA-ZA, ktorym by sotva niekto dobrovolne isiel z BA do ZA. Ale prave tento osobak je jeden z tych ktory umoznuje napriklad z Bahonu dopravit sa do TT/BA a odtial IC na druhy koniec republiky...
medzi tvojim nadvlakom a elinou takyto vztah nie je...

tuto debatu uzatvaram s tym, ze vlak je pre petrzalku nevhodny, pretoze je prioritne urcney na vacsie vzdialenosti kde je efektivnejsi a je schopnejsi lepsie pokryt prevadzkove a realizacne naklady. Taktiez nie je schopny pokryt dochadzkove prudy tak ako elina a riesi iba jeden smer. to potom zrusme vlaky do Ziliny a kupme Airbusy
Reakcia na: Marcelllooo #100727:
V bratislavskej mestskej hromadnej doprave sa v roku 2006 prepravilo spolu 252,9 milióna cestujúcich. Je to asi o 110 miliónov menej ako v roku 1990. Vyplýva to z informácií Štatistickej ročenky mesta Bratislava.

http://www.bratislavskenoviny.sk/78976/doprava/
Reakcia na: Ike #100728:
Je to viac nez len dobre a priznacne prirovnanie.
Reakcia na: hoppusmark01 #100531:
A vies preco sa to tam nestavia? Lebo Hokejovy zvaz odmietol stavat pristupove cesty a riesit dopravu. Naopak, cakal, ze mu to postavi mesto... To vsak povedalo razne NIE. Mesto ponuklo jedine pozemky. Alternativne vo viacerych lokalitach. A tak si Hokejovy zvaz vybral tuto krizovatku, lebo pre neho znamena najmensiu namahu a najmensie investicne naklady...

Ze si mesto vlastne aj tak nepomohlo a aj tak bude mujsiet riesit dopravu je druhou vecou...

Re #100541 ivanbuto: Toto ma zaujalo. Aka je teda tvoja predstava?
Reakcia na: Marcelllooo #100724:
porovnavat IC s osobakom nie je to iste ako porovnavat nadvlak s elinou 😉

vystizne by bolo skor
osobny automobil 2,0 TDi a osobny automobil 1,3 😉
ktory si kupis do mesta a ktory na velke vzdialenosti? 😉
Reakcia na: 810zssk #100520:
Na to by si predovsetkym musel zvratit pomer IAD/MHD, ktory sa dlhodobo vyvija v prospech IAD na ukor MHD...

Ako si predstavujes, ze by sa na to malo ist?
Reakcia na: ivanbuto #100523:
Treba si vsak uvedomit zasadny rozdiel medzi klasickym maloobchodom, ktory uspokojuje dopyt a zasadzuje sa do prirodzeneho mkestskeho prostredia a obchodnymi retazcami z centrami, ktore uz takyto ekonomicky prinos nemaju (z dlhodobeho hladiska sposobuju krach malych podnikatelov a dodavatelov, zvysuju nezamestnanost atd.) a z hladiska urbanistiky a tvorby mestskeho prostredia sposobuju upadok prirodzenych mestskych centier a snazia sa tieto funkcie viazat na seba.

Preto nevidim dovodo, preco ich podporovat a naopak, su vsetky dovody podporovat klasicky maloobchod. Spolu s nim klasicke funkiie prirodzenych centier.
Reakcia na: Ike #100723:
Len tam nikde nie je planovana elektricka. Uvazovat sa o tom moze, moze byt dokonca aj vizia, ale plan je kvalitativne vyssi stupen.
Reakcia na: drink #100506:
Nespravne videnie. Rozdelme to na dve veci:
1. Realne a nerealne napady | dobre a zle napady
2. Realne a nerealne sposoby ich presadenia a realizacie

Re #100504 drink: Na zajaca s bubnom sice ist mozes, ale ziadneho neulovis; ak chapes, co tym myslim...

Vravim - mesto urobilo posudzovanie EIA na tzv. rozkolisany model, t.j. oploteny vykop. Jedinou inou rozpracovanou alternativou je tzv. plytky tunel. Buduci rok v lete chce mat mesto uzemko aj stavebko na variant oploteneho vykopu.

Re #100510 810zssk: Sopliak, na to, aby si mohol hodnotit dopravne riesenia, ti chyba kvalifikacia.

Dam ti vsak iny rebus k rozlusknutiu (ak pochopis, kam tym mierim): Preco nechodime do Kosic osobakom, ale IC/EC, v najhorsom pripade R? Preco sa teraz prebuduva kompletne zeleznicny koridor? Ved osobak na regionalnych tratiach je rovnako dobre vsetkoriesiace riesenie...

Re #100529 Ike: CMO je uzkym hrdlom z objektivnych dovodov, nie pre tvoje (ne)uznanie a tvoju (ne)ochotu este nieco znasat a uz nieco nie.
Reakcia na: Marcelllooo #100722:
"Elektricka nie je planovana nikde okrem Petrzalky"

Takze Vajnory a Lamacska Brana patria do okresov Senec a Malacky? ziadna BA?
Reakcia na: S499.1023 #100584:
Nemusis sa podpisovat za kazdym svojim prispevkom, dobre ja viem, co si zac.

V pripade Bratislavy elektricka nesplna kriteria na to, aby mohla byt NS MHD.

Re #100594 Martin Fundárek: No comment. Trvam na povodnom vyjadreni a ty sa mozes dalej ucit vo verbalnej equilibristike.

Re #100596 Martin Fundárek: Elektricka nie je planovana nikde okrem Petrzalky. Planovat znamena ovela viac ako len vizia, ci snivanie. Znamena, okrem ineho, vyclenit financie.

Re #100597 Martin Fundárek: Vedecke studium sa vsak vyznacuje predovsetkym znalostou veci, ochotou studovat (aj mnou dodane zdroje a odkazy) a predpoklada profesionalnu zdatnost studujuceho.

Trvam preto na povodnom vyjadreni a ty sa mozes dalej ucit vo verbalnej equilibristike.

Re #100603 AAA: Uvedena peticia nie je peticiou obcanov v zmysle peticneho zakona ale uplatnenim/ustanovenim vnutornych stanov organizacie - Komory architektov.

Re #100695 enumaelish: Dopravny prieskum ma svoju metodiku, ktoru si, podla tvojich vlastnych vyrokov, nedodrzal.

Ako vlastnik susednej stavby mam eminentny zaujem, aby dopravne riesenie bolo spravne ako z dopravneho tak i urbanisticko-kompozicneho hladiska. To projekt elektricky nesplna, zatial co projekt lahkeho vlaku ano. Nevidim dovod, preco by som mal apriori pristupovat na kompromis s niecim, co nie je optimalne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.