No, linky SAD po zavedeni BID velmi po Prazkej jazdit nebudu, kedze vacsinou su linky zo Z.Bystrice ukoncene na Patronke. T.j., tam by nahradenie BUS pruhu elektrickou az tak nevadilo - ba naopak, na Patronke by sa dal vytvorit prestupny uzol elektricka - primestsky autobus.
ked si citam Marcelllooove prispevky, tak prestavam chapat preco sa s nim este niekto bavi...
clovek co pouziva argumenty typu "...kruhove objazdy. Su dostatocne priepustne a plynule..." s takym sa neda diskutovat... dostatocne je kolko? 1000vozidiel/hodinu v jednom smere? 10000vozidiel/hodinu v jednom smere?
Aka je podla teba maximalna priepustnost kruhove objazdu s jednym pruhom (viacpruhove kruhove objazdy su zhovadilosti maximalneho druhu - vid pristavny most)??? naozaj ma to zaujima, taky odbornik ako ty by urcite nevypustil len tak nejaky drist ze "Su dostatocne priepustne a plynule", takze chcem pocut cislo priepustnosti v jednotkach pocet vozidiel za hodinu... ci dostatocne znamena podla teba nekonecne priepustne? lebo tak by to mohlo vyzniet... najlepsie bude ked das nejaky vzorec, mozes pouzit premenne tieto premenne: max. rychlost prejazdu cez objazd, polomer objazdu, bezpecna vzdialenost vozidiel.
Aha - tak to je ale nieco ine - to je otazka konkretneho spracovania.
Lebo v principe su mimourovnove krizovatky to najlepsie co mozeme mat na cestach typu Bajkalska, Vajnorska, Dolnozemska atp.
Potom v hustejsie urbanizovanych lokalitach treba kruhove objazdy. Su dostatocne priepustne a plynule, ale zaroven sluzia ako retarder a teda neda sa speedovat. Umoznuju taktiez pesi prechod a v centre kruhu umiestnit sochu, monument, ci len kvety.
Vidim, ze v ohlade riesenia zapadnej strany mesta nemame zasadnejsie rozpory, i ked tu som sa do takej hlbky neponaral.
Len upozornujem, ze Elina nemoze sluzit ako hlavna spojnica do centra alebo dalej, na to je moc pomala. Jedine, ze by sa dostatocne zrychlila. Lenze tu potom vychadza taka priemerna rychlost...
ono, moj nerealizovatelny sen je nahradenie vsetkej autobusovej primestskej dopravy zeleznicou (nieco na styl TEZ, nazvyme to BEŽ ? )... cize ak by sa to niekedy v buducnosti podarilo, tak by stacil na patrnoke jednoduchy terminal a ostatne prestupy by sa mohli realizovat na HLST...
zial problem tohto mojho "sna" je v tom, ze nema zazemie...
myslím, že by sa vďaka tej trati výrazne skrátil cestovný čas z Dúbravky do centra a do Rače a Nového mesta.. Už len počet zastávok, ktoré má napr. L5 teraz, a ktoré by mala v novej trase, by bol o dosť menší..
V prípade vybudovania električkovej trate Dúbravka - Patrónka - Pražská by bolo možné ukončiť linky SAD aj na Patrónke pri stanici rýchlodrážnej električky. Uvedená trasa by nemala až tak veľký význam pre DNV (pre tú je naozaj zaujímavejšie vlakové spojenie zo zastávky DNV sídlisko), omnoho významnejšia by bola na rýchle (a záložné) spojenie Dúbravky s centrom a na obsluhu administratívnych centier na Patrónke.
Pod Pražskou a Brnianskou sa dá urobiť hĺbený tunel, takže rušenie BUS-pruhov by ani nebolo potrebné..
Inak tiež si myslím, že BUS-pruhy by na Pražskej mali zostať, veď električka by nahradila len L83 a 34.. Všetky zvyšné trolejbusové+autobusové+SAD-linky by tadiaľ jazdili aj naďalej..
Preto by bol hĺbený tunel pre električku lepší.. Okrem toho by sa dal priamo napojiť na obratisko pod Hlavnou stanicou (teda ak sa zrekonštruuje Predstaničné nám.)
Dúfam, že sa to tu nestratí v mori príspevkov o "NDS".
Nie som presvedčený o opodstatnenosti a výhodnosti budovania električkovej trate cez Patrónku. BUS pruhy na Pražskej sú a budú potrebné, nechodia tu len linky MHD, ale aj linky SAD, ktoré tu budú chodiť aj výhľadovo, a nie je ich málo. Práveže, pri náraste objemu IAD na Lamačskej ceste nad únosnú mieru bude treba aj tam uvažovať s BUS pruhmi, aj keď nateraz sa situácia stabilizovala po otvorení tunela Sitiny.
Vnímam tento koridor ako určený a efektívnejšie obslúžený skôr autobustovou a v budúcnosti trolejbusovou MHD (jednak Lamač, ale výhľadovo, v prípade potreby, aj prímestský trolejbus do Stupavy si viem predstaviť ? ).
Električkové spojenie z DNV a z Lamačskej brány sa vybuduje na súčasnú radiálu, kde je ešte priestor pre zrýchlenie cestovania po nejakých zmenách v zastávkach a najmä funkčnej preferencii. Zároveň bude z DNV rýchle spojenie smerom na Hl.st. predstavovať vlaková doprava v rámci BIDky.
To som sa nepomýlil, nehovoril som paušálne o mimoúrovňových križovatkách, že žiadne by nemali byť... majú aj ony svoje miesto, ale nie napr. v širšom centre mesta. Treba totiž brať do úvahy chodcov ako rovnocennú formu dopravy, a taktiež treba brať do úvahy celkovú atraktivitu priestoru, a práve tu pôsobia mimoúrovňové križovatky značne negatívne. Príklad: Niektorí ružinovskí poslanci si myslia, že kvôli zvýšeniu priepustnosti križovatky Mlynské nivy - Karadžičova je treba križovatku riešiť mimoúrovňovo, a "mimo" navrhli odsunúť hlavne chodcov. Čo je úplne choré v oblasti, ktorá má byť budúce širšie centrum, a kde má dominovať práve peší pohyb.
Btw, skús začať postupne dirigovať od Paríža po celej trase TEN-T vo všetkých mestách ako to má vyzerať, ok? Všade im tam choď vytrhať električkové koľaje, navrhni trolejbusové trate, potom zaobstaraj viac vodičov pre menej kapacitné trolejbusy, namaľuj tam bus pruhy a kým dojdeš sem tak budeme mať bohaté referencie o tvojich ne/úspechoch ?
Možno na Rovniankovej 14 majú skryté eso a síce trolejbus kombinovaný so vznášadlom alebo cestuje v čase, v tom ktorom tak Marcel rád spomína ? možno je vizionárom ?
aké okolie? Chceš teda povedať, že od toho ako ide vlak z BA do Viedne závisí celý dopravný systém v BA a všetky grafikony? Nechceš takto náhodou prepojiť dopravné systémy a všetky MHD na celej trase TEN-T? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider