Už ste videli tie nové mapy siete mhd ? Týka sa to električiek a trolejbusov. V električkách bude od 2. Septembra zrušená linka 2 a nahradená linkou 7 zo Hlavnej stanice do ŽST Vinohrady a čo sa týka trolejbusov tak bude prejmenovaná zastávka Strojnícka obsluhovaná L212 na nový názov ,,Hrachová"
A kdo mi poradí kde môžem nájst zvuky hlásenia mhd v Bratislave (hlásenie zastávok atd.) Díky moc
Podrobne tu diskutujete o platoch, ale štrajk OO Autošofér nevyhlasuje štrajk kvôli platom. Tie by sa, ak by vedenie DPB pristúpilo na požiadavky OO dokonca celkom slušne znížili. Hitka chce štrajkovať kvôli hospodáreniu spoločnosti (neviem do akej miery je toto vôbec agendou odborovej organizácie), nákupu ojazdených vozidiel (asi tie neklimatizované Karosy sú lepšie) a iným malichernostiam.
Od pondelka 26.8.2019 vznikne nový vyhradený jazdný pruh v priestore križovatky Uzbecká – Vrakunská – Hradská, ktorý umožní prednostný prejazd vozidiel MHD touto križovatkou od zastávky Toryská v smere do centra mesta – linky 201, 202 a 75.
V križovatke budú po zmene organizácie dopravy na vstupe z Uzbeckej ulice dva jazdné pruhy doľava, z toho jeden vyhradený pre BUS. Na vstupe od Hradskej ulice budú v slabo zaťaženom priamom smere do Uzbeckej redukované dva jazdné pruhy na jeden jazdný pruh.
Súčasťou preferencie MHD je aj úprava v riadení svetelnej signalizácie, ktorá zabezpečí prednostné zaradenie, prípadne predĺženie príslušnej fázy v riadení križovatky a tým aj rýchlejší prejazd a menšie zdržania MHD nielen počas dopravných špičiek, ale aj v ostatných obdobiach dňa.
Po zavedení BUS pruhu a úpravy signalizácie bude hlavné mesto vyhodnocovať jazdné časy liniek MHD na úseku Toryská – Komárovská. Očakávaná časová úspora v rannej dopravnej špičke v dôsledku vyznačenia BUS pruhu bude v závislosti od hustoty dopravy približne 3-10 minút. Očakávaná časová úspora celodenne medzi zastávkami Toryská - Komárovská v dôsledku preferenčného režimu v riadení cestnej dopravnej signalizácie bude v priemere približne 20-25 sekúnd.
a uprimne, kritizovat niekoho za to ze chce ziskat vyssi plat a argumentovat tym ze ved niekto druhy ma menej nie je velmi rozumne... miesto pozerania sposobom ze mne zdochla koza tak nech zdochne aj susedovi sa skor treba snazit ist sposobom ze ked sused ma viac, ako mozem mat aj ja ?
a je velka skoda, ze sa ludia nechaju takto zbytocne postvat proti sebe... keby sa v minulosti dohodli sestry s lekarmi a strajkovali a vystupovali spolocne (a jednotne), mohli mat vacsiu sancu na uspech... a rovnako tak je problem pri uciteloch, v pripade ich strajku je pre vacsinu populacie hlavny problem ze nemaju kam odlozit deti kym idu do prace, nie to ze ti ucitelia maju podmienky take ake maju (a este im zavidia 2 mesiace prazdnin ktore mnohi z nich maju aj neplatene kedze viacere skolske zariadenia to obchadzaju sposobom pracovnych zmluv na 10 mesiacov (september-jun))
Žijeme dvadsať rokov v trhovej ekonomike a niektoré jedince majú stále pocit, že ekonomické zmýšľanie začína a končí pri Klausovi...
Trápiť by nás to malo podľa mňa všetkých napríklad preto, čo výsledný únik mozgov z tejto spoločnosti spôsobuje, aká je (aj) kvôli tomu jej úroveň a ako kvôli tomu vyzerá jej budúcnosť.
Z pohľadu platov vodičov je to mierne off-topic, ale že sa na MHr znesie až toľko jednu, to som nečakal...
Preco by ma malo zaujimat, kolko berie ucitel alebo vedecky pracovnik? To je snad ich boj a ich rozhodnutia. Mna zaujima, co je kto ochotny zaplatit mne. Zaujimave, zijeme dvadsat rokov v trhovej ekonomike a niektore jedince stale nie su schopne pochopit tak elementarny koncept ako dopyt a ponuka.
Neviem či si to uvedomuješ, ale vodiči DPB pracujú (a teda aj žijú) v Bratislave, kde je priemerná mzda podstatne vyššia. Čiže oháňať sa tu celoštátnou priemernou mzdou je odveci.
Nie je mi úplne jasné čo má kto z "pomeru platov v jednotlivých profesiách" a prečo by mal byť "dôležitý". Dôležité je, či je mzda dostatočne atraktívna na to aby vyvážila nevýhody tej práce. Niektoré povolania majú tých nevýhod menej (stačí ráno prísť, pípnuť sa na dochádzkovom systéme a o 8 hodín odísť, pozdravujem na Olejkársku), niektoré ich majú viac (sedíš 10 hodín v prehriatom autobuse pochybného technického stavu a celý ten čas musíš udržovať maximálnu pozornosť) a samozrejme kopa ich je niekde medzi tým (vedci a učitelia).
Motivovať ľudí aby robili tú náročnejšiu prácu možno dvomi spôsobmi: Buď im to vykompenzuješ peniazmi, alebo sa budeš spoliehať na to že si nájdeš ľudí čo na nič iné nemajú schopnosti a sú odkázaní u teba robiť. To druhé na dnešnom trhu práce už nefunguje. Ak teda chceš aby niekto robil vodiča autobusu, jedno z psychicky najnáročnejších povolaní, tak ho proste musíš zaplatiť. Tým že ho odkážeš na plat vedca v SAVke to nespravíš, lebo alternatívou pre vodiča nie je kariéra vedca, ale kariéra napr. vodiča kamiónu, alebo (ak je jazykovo zdatnejší) električky vo Viedni.
Tak k tomu sa naozaj neviem vyjadriť, aj keď som zrovna na Pobaltí (Viľnus, Kaunas, Riga) + v Petrohrade a v Moskve bol, ale bolo to v roku 1982, kedy sa mi ani nesnívalo, že raz budem trolejbusár
Ciwe, toto ma fest pobavilo: Drtivá většina infrastruktury pamatuje ještě sovětské časy, která díky svému kvalitnímu provedení slouží až do dnešních dnů.
Autor asi nemá predstavu o kvalite sovietskej infraštruktúry, proti ktorej je aj Kremnica po tridsaťročnej údržbe bratislavského typu luxusom...
Ešteže sú na Pobaltí len štyri mestá s trolejbusmi, takže mi to zaplo hneď, že myslíš Kaunas
Nech si robí každý, čo uzná za vhodné, ale VŽDY ma bude ťažko iritovať, keď v dnešnej dobe vidím rušiť nejakú trolejbusovú prevádzku...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.