Nie je moc ideálne porovnávať priemerný plat vo všetkých odvetviach.
To by tvojou logikou mali začať štrajkovať napr. predavači , učitelia , zdravotné sestry či upratovačky.. nech im to dorovnajú na priemerný plat.
Tak sa vykaslem na pracu v IT sektore a namiesto riesenia zlozitych problemov a neustaleho studovania novych trendov pojdem tocit volantom Vsak vacsina IT Juniorov a supportakov ma vyrazne pod priemer platov vodicov v BA.
Druhá vec je, že pokiaľ sú vodiči ochotní odísť do zahraničia pracovať za viac, tak ich DPB musí nejakým spôsobom motivovať (aj finančne), aby ostali tu.
K platom vodičov. Neviem, či si to vodiči uvedomujú, ale priemerný plat v tomto štáte je tesne nad 1000 €. Plat 1400 € je potom vysoko nadpriemerný. Vysokoškolský asistent s vedeckou hodnosťou PhD odchádza vo veku 62-63 r. do dôchodku s platom 1100 €. Plat 1400 € je plat docenta na vysokej škole a profesor má iba o trochu viac. Rád by som videl štát, kde má vodič viac ako vysokoškolský učiteľ! Nie je možné porovnávať plat vodiča na Slovensku s platom vodiča napr. v Nemecku. Jasné, že ten nemecký má podstatne viac, ale podstatne viac tam majú aj učitelia atď. Dôležitý je pomer platov v jednotlivých profesiách a ten na Slovensku vyznieva vysoko v prospech robotníckych profesií.
Nie je to ale žiadna novinka, akurát sa chytili posledného vyjadrenia predstaviteľov mesta, ktorí potvrdili svoj postoj. Jediné mesto na Pobaltí, ktoré výrazne investuje do zachovania trolejbusov, je Kovno. Počnúc parádnou údržbou vozidiel, končiac kompletnou obnovou vozoparku a výmenou trolejového vedenia v centre mesta.
mohol by si mi prosím ako laikovi objasniť, čo alebo kto je Hitka ? a poprosím aj bližšie info o odborovej organizácii / odborových organizáciách (asi ich bude viac) v rámci DPB a.s. ... aspoň budem lepšie rozumieť niektorým odpovediam .... vopred ďakujem
Ja , keď idem s S65 tak S55 je normálne pri peróne buď č.1 alebo 2.
Ľudia väčšinou už sedia vo vagóne.
Logicky by mali byť na spoločnom pre jednoduchší prestup. No nie je to tak vždy.
Možno bola akurát údržba na niektorých kolajách tak S55 posunuli inam , aby neblokovala kolaj.
Niekedy odpoveď tuším a len sa uisťujem, ale tomuto odstavovaniu súpravy z S55 mimo stanice ŽST Nové Mesto počas dňa nerozumiem. Tvoja reakcia ma nepotešila. Práve od Teba Joyki alebo napr. od S499 som očakával zaujímavý príspevok k tomu (tak ako v minulosti).
Pred zopár týždňami som plánoval do diskusie v sekcii Transport pridať nejaké moje postrehy (zaujímavosti) z S92 a presmerovanej 910, ktoré nie sú nikde zverejnené aj s nejakými fotkami. Asi dobre, že som si to nakoniec rozmyslel - aj keď otázok z mojej strany by tam bolo málo. Tak iba v skratke: S92 považujem po dopravnej aj tarifnej stránke za zaujímavú (iba 0,60 € / 16 kč jednosmerne) a bude mi chýbať aj keď na slovenský Os nejako nenadväzuje. Pri presmerovanej 910 ma prekvapilo kade v ČR ide a privítal by som obsluhu ŽST Skalica pri zachádzke vždy keď ide okolo (aj keby tam 2-krát mala zastaviť), aby nebol prestup na slovenský Os tak natesno.
Dnes ráno konečne kontrola dodržiavania jazdy v BUS pruhu z Brnianskej na Patrónku (pred križovatkou s Patrónkou) mestskou políciou. Dúfam, že to nie je len náhoda. Boli tam minimálne hodinku.
Ja keď vidím nick "Peon" , tak mi mozog automaticky vypína.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.