Reakcia na: Marcelllooo #99673:
Ad Re #99651:Takže si to preberme trochu podrobnejšie, čo ktorý systém môže obslúžiť.
Variant E – NS MHD na báze električkových tratí s dvoma polokruhmi, novostavbou trate do Petržalky, novostavbou trate do Devínskej Novej Vsi a novostavbou tratí smer (v zmysle ÚP).
Variant V – NS MHD na báze vlakov s novostavbou trate Predmestie – Filiálka – Petržalka, traťou popri Chorvátskom ramene a traťou na letisko.
DD zastávka = doplnková doprava a miesto napojenia na NS MHD.
Devínska Nová Ves – E a V obslúži v podstate rovnako, sídlisko čiastočne priamo, čiastočne DD. E navyše obslúži oblasť Jána Jonáša.
Záhorská Bystrica – E a V nie. DD Lamačská brána.
Lamač – E a V obslúžia Lamačskú bránu, V navyše starý Lamač; sídlisko Podháj pre V DD Lamač, pre E priamo do centra.
Devín – E DD Molecova, V bez napojenia.
Dúbravka – E prakticky celá priamo s výnimkou lokality Štepná (tam DD), V nie (s výnimkou oblasti blízko podjazdu na Alexyho)
Karlova Ves – E priamo (Dlhé diely DD Molecova), V bez napojenia
Staré Mesto:
- Patrónka – len DD do centra
- Červený kríž – DD Hodžovo nám.
- Historické centrum – E priamo, V iba oblasť hlavnej stanice
- Zóna Pribinova – E DD Šafárikovo nám. alebo Nivy, V priamo
Nové Mesto:
- Koliba - len DD do centra.
- ostatné časti obslúžia E aj V rovnako (buď priamo alebo DD)
Rača:
- Rača – E priamo, V len oblasť rodinných domov v blízkosti stanice (DD k ŽST nerealizovateľná bez odstránenia domov vo veľkom rozsahu, uličky úzke a pozícia stanice zúfalá)
- Krasňany – E priamo, V nie (prestup na Predmestí bude nezaujímavý)
- Východné – E nie, V teoreticky áno, ale vidím to skôr ako 810 na Predmestie
Vajnory – E nie (DD Zlaté piesky), V len okrajovo.
Ružinov:
- Trnávka – E nie, V len južná časť
- Ostredky – E aj V obslúžia rovnako
- Štrkovec – E väčšiu časť priamo, V nie
- Trávniky – E časť, V nie
- Pošeň – E časť, V nie
- Nivy – E aj V rovnako
Letisko – E aj V
Vrakuňa – E DD Astronomická; V priamo
Podunajské Biskupice – E nie, V áno
Petržalka – E aj V východná trať obslúžia rovnaké územie, V západná (terajšia) trať navyše oblasť medzi Jiráskovou a ŽST Petržalka (plus Vienna Gate)
Jarovce – E aj V DD Janíkov dvor
Rusovce - E DD Janíkov dvor, V priamo
Čunovo – E DD Janíkov dvor, V DD Rusovce.
Z tohto prehľadu vyplýva, že z najdôležitejších destinácií električka priamo obslúži a vlak neobslúži Karlovu Ves, Dúbravku, Raču, historické centrum a Ružinov. Vlak priamo obslúži a električka neobslúži Pribinovu, Dolné Hony, Podunajské Biskupice, Rusovce a okolie ŽST Petržalka. Okrem toho existujú už plány na električkovú trať cez Vajnory do Rače (nad rámec ÚP), či úvahy o predĺžení trate na Dolné Hony, čo pozíciu električky voči vlaku ešte vylepší.
Preto tvrdím, že NS na báze električky obslúži územie Bratislavy lepšie, než NS na báze vlaku.