Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #134003:
btw. tu píšu, že ten most bol definitívne zrušený po neutralizácii Rakúska a presune železnej opony na našu hranicu

http://www.tikdnv.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=165&Itemid=43
Reakcia na: Vladimír #133998:
tak sa ospravedlňujem, nakoniec to nebola ani turistická mapa, ale dokonca AUTOATLAS!!!!

jedná sa o Autoatlas Slovensko 1:400 000 vydaný Slovenskou kartografiou. 1. vydanie - 1994 ISBN: 80-7103-110-0

tu je naskenovaná časť mapy
http://i26.tinypic.com/28iyzag.jpg
?
Reakcia na: no.ev.di. #133990:
No to musel písať podobný tĺk ako ty a Autista. Platiť to bude kto? Budúcnosť železnice je v niečom úplne inom ako v ritných lokálkach.
Reakcia na: MatejBA #133996:
zabudol si na "kapacitu 185 cestujúcich" takže možno do konca mesiaca budú hľadať tých 185 ľudí, ktorí by svojimii rozmermi presne naplnili túto kapacitu ?
Reakcia na: Martin Fundárek #133995:
Obdivujem tvoju schopnosť racionálne vysvetľovať evidentnému tĺkovi. Bol by z teba dobrý ošetrovateľ v ústave pre zabrzdemých ? .
Reakcia na: Ondro #133979:
Kua chlapi, nechápete nadsadzovanie, keď to človek neoblepí smajlíkmi? Proti sestričkám nič nemám, išlo mi len o to, uraziť túto konkrétnu osobu.
Reakcia na: Ike #133982:
Aha, tak pardón. V príspevku #133973 si písal, že "mapu Bratislavy", tak som si automaticky myslel, že ide o mapu mesta.
Reakcia na: MatejBA #133996:
Ludia ohanajuci sa prisnymi kriteriami ich v drvivej vacsine maju iba na sermovanie a v skutocnosti na ne kaslu.. DPB nie je jediny pripad..
Reakcia na: kecho #133993:
Prisne kriteria ? Nizkopodlaznost; co najnizsia cena; klimatizacia, ktora sa nebude pouzivat; dostacujuci pocet vozidiel pre Dlhe diely ?
Reakcia na: no.ev.di. #133990:
Tak ZSSK zrušili premávku Zvolen-Šahy pre jej nerentabilnosť a teraz by tam mal jazdiť medzinárodný rýchlik??? Spojenie Budapešť-Zvolen je pohodlnejšie po elektrifikovanej trati cez Nové Zámky.
Premávka MÁV do Ipeľského Trnovca podľa môjho názoru zdochne súčasne s koncom ťažby v bani Dolina. Tá bude znamenať koniec peážnej prepravy a zrušenie dráhy Veľký Krtíš- št.hranica, a následne pre MÁV nebude rentabilné dráhu udržiavať.
Turňa - tam by kto jazdil?

Ja by som tiež rád videl obnovenie všetkých kedysi zrušených tratí, dostavanie nedostavaných atď., ale kto a z čoho by obnovenie/vybudovanie a následnú prevádzku platil?
Reakcia na: no.ev.di. #133989:
Železnice si pochopiteľne žiadne prirážky neúčtujú. Účtujú si zrejme len normálnu, nedotovanú cenu. Cena vnútroštátnej prepravy je dotovaná.
Reakcia na: slavius #133988:
čo preboha idú na tom tendri na mieru hodnotiť ešte tri týždne? či čakajú vyšší bakšiš?
ale aj tak je najlepšie toto: "Pre nás nie je podstatný počet ponúk, ale to, či ponuka spĺňa ❗naše veľmi náročné❗ kritériá," vysvetlil Zahradník." ?
Reakcia na: no.ev.di. #133989:
Ty si ozaj úplne vygumovaný alebo čo? Železnice si žiadnu prirážku za cestu cez hranicu neúčtujú, ako si na takú momotinu prišiel? MÁŠ PROSTITÚTKA DO VULVY DOMA ŽELEZNIČIAROV, TAK SA PROSTITÚTKA SPÝTAJ DOMA A NEOMIEĹAJ TU KOLOM DOKOLA TIE SVOJE ABSURDNÉ PENISOVINY!
Reakcia na: S499.1023 #133980:
ale no tak...si kukni mapu ako blízko je napr. stanica Šahy a Drégelypalánk. Keby sa podarilo dobudovať ten 7km chýbajúci úsek, tak by vlaky z Poľska do Budapešti, mohli od Zvolena pokračovať cez Šahy a Vác a nemuselo by sa to ťahať cez Lučenec. Navyše, čo som pozeral vzdialenosť stanica - dedina/mesto, tak sú to presne také o akých si hovoril v prípade trate 112 (Zohor - Plavecký Mikuláš) a predstav si, že vlaky na takýchto tratiach v Maďarsku premávajú v počte 8-10 párov denne. Akurát som pozeral trať Ipolytarnóc - Balassagyarmat, kde sú stanice položené tak ako na našej 112 a premáva tam presne 10 párov vlakov od 4:30 do 22:30. Podľa mňa nie je problém v tom, že tá vzdialenosť dedina - stanica má negatívny dopad, ale to, že každý debil si zvykol voziť si riť aj do obchodu čo má 200m od baráku, to je celý problém v tomto dr.... štáte a k tomu neochota podporovať hromadnú dopravu. Nedá sa mimochodom problém s tým, že je stanica na konci alebo mimo dediny vyriešiť tak, že by k vlaku a od vlaku premával po dedine autobus?
Reakcia na: Ondro #133986:
toto som našiel na vlaky net, celkom dobré úvahy ? Ďalšou traťou, kde sa udržiava osobná doprava z vyšších záujmov je Slovenské Nové Mesto - Sátoraljaújhely. Ako v prípade Lenartovce - Bánréve ide o lokalitu, kde nejestvuje dostatočné autobusové spojenie.

Zastavenie osobnej dopravy Komárno - Komárom je zložitejšia záležitosť. Tam sa nevedeli dohodnúť ani na MÁV medzi sebou a následne ani so ZSSK. Na jednej strane chceli presmerovať vlak Báthory na Hegyeshalom/Rajka a na druhej udržať pri živote vlak Budapešť - Bratislava cez Žitný ostrov. Kompromisom medzi ZSSK a MÁV bol v GVD 2004 poludňajší vlak v podobe MV 810 Komárno - Komárom, ktorý nemal dlhú životnosť, lebo nemohol konkurovať cenovej ponuke frekventovanej autobusovej dopravy.

Osobne som zástancom cezhraničnej osobnej dopravy a som presvedčený, že sa do 10 rokov dočkáme obnovenia trate aj osobnej dopravy medzi stanicami Turňa nad Bodvou - Tornanádaska, Lučenec - Kalonda - Balassagyarmat aj Šahy - Drégelypalánk. Posledná by sa mohla stať súčasťou dôležitej magistrály Budapešť - Vác - Šahy - Zvolen - Vrútky a ďalej na sever (po dobudovaní Trstená - Nowy Targ). Cez Šahy by to bolo z Budapešti do Zvolena kratšie o cca 50 km než cez Fiľakovo. EÚ takýto návrh hodlá podporiť a Maďarsko je v tomto smere už teraz aktívne.

Dokážem si predstaviť, že by raz mohli jazdiť diaľkové rýchliky zo Štúrova, resp. Budapešti cez Šahy - Drégelypalánk - Lučenec do Košíc. Napokon spojenie Štúrova a Lučenca po peážnej trati jestvovalo aj za éry ČSD do roku 1927!
Reakcia na: Ondro #133976:
skôr mám dojem, že medzi Nowym Targom a Oravou pendluje dosť ľudí z oboch strán, takže tu by som sa nebál.

Vedel by mi ozaj niekto vysvetliť za čo si železnice účtujú cenu navyše pri ceste vlakom cez hranicu?! Ja v tom nevidím žiadny dôvod - trať ako trať, vozeň je ten istý, služba sa prechodom cez hranicu nezlepšuje.
Reakcia na: S499.1023 #133937:
"Šotouši . Blíži sa koniec grafikonu, začína intenzívne prechádzanie tratí s ohrozenou osobnou dopravu (a v súvislosti s tým ryčanie, že to predsa jazdí plné )."

Jasné, veď kto by tým aj chodil pri tom počte spojov, že jo. ?
Reakcia na: Solider #133951:
ale ak by ti tu trat niekto aj dal zadarmo, nerentabilne to bude dalej. Ked ide poloprazdna 810, je to drahsie ako ked ide poloprazdny autobus....
Reakcia na: ufo #133946:
Ale ja som mal na mysli diaľkovú dopravu napr. v trase Budapešť - Bratislava - Praha. Jasné, že IC zo Žiliny nebude chodiť cez Bratislavu. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.