Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #137517:
To je podľa mňa argumentáci na vode. NORMÁLNY človek sa orientuje podľa čísla linky, nie podľa toho, či ten autobus má na streche palice. Alebo ty, keď chceš ísť z ASMN na Dolné Hony, tak proste vlezieš do prvého trolejbusu?
Oddelené číslovanmie trolejbusových liniek je proste blbosť, úplne rovnaká ako oblastné číslovanie. Týmto diskusiu končím.
Reakcia na: S499.1023 #137509:
na čo je dobré oblastné číslovanie napr.? Na prd. Mne bolo vždy jedno či bola L83 alebo 104, prípadne L45 alebo L95. Jednoducho - musel som vedieť čím idem a kam chcem ísť, číslo bol len orientačný prvok k tej trase, resp. linke, ktorú som pri ceste niekam použil. Číslovanie podľa oblastí nemá vplyv na kvalitu cestovania. Avšak delenie liniek číslami podľa typu, či to je električka, autobus alebo trolejbus význam má. Ak je človek neznalý pomerov, a budú trolejbusy číslované medzi autobusmi, tak ťažko zistí, že napr. L40 je trolejbus a ide na ASMN, keď často ľudia keď radia niekomu "pôjdeš na Kramáre trolejbusom" alebo "Na dolné hony dojdeš najlepšie trolejbusom" tak v plániku MHD je písané, že trolejbusy sú číslované 200-299. Teda sa ľahšie vynájde. Aj keď čítať vie, takže uvidí na linkovej tabuli nápis "40 AUTOBUSOVÁ STANICA". Ale ešte nikdy som nepočul radu typu "Pri ceste na Dolné hony hľadaj linky číslované v rade 70-79" alebo "pri ceste do Ružinova použi autobusy číslované 60-69 a aj 70-79", číslo ako číslo. Takisto si neviem predstaviť, že ľudia zo Záhoria budú nejak špeciálne študovať spojitosť medzi číslovaním ich linky a pásma v ktorom je ich dedina. Pásma a ich číslovanie má akurát tak význam z pohľadu tarify, aby za prechod medzi pásmami platili a nevozili sa od nevidím do nevidím.
Reakcia na: Ámos #137515:
Nepridal. Nemýľ si súhlas v jednej parciálnej veci s pridaním sa ? .
Reakcia na: S499.1023 #137511:
som rad, že si sa pridal ku nam - k bratislavskym nevzdlanym nacionalistickym hulvatom.
Reakcia na: S499.1023 #137513:
Jasné, že nie. Jasné že nie. Ani Vladimír to presne tak nepovedal ?
Reakcia na: Mike #137512:
A ty si niekedy počul o tom, že by sa nejaký kamiónista pozeral do mapy, kade jazdia trolejbusy? A je to dôvod pre oddelené číslovanie trolejbusových liniek?
Reakcia na: S499.1023 #137509:
Vladimír kedysi povedal, že keď sa pozrie na mapu mesta cudzinec a vidí tam trolejbus (zreteľne odlíšený od autobusu najmä číslom linky), tak napr. ak ide kamiónom s vysokým nákladom tak si domyslí že na tej ulici je trolejové vedenie a môže sa podľa toho zariadiť ak má nadrozmerne vysoký náklad. ?
(Ako príklad je Rožňavská ul podjazd pri Baumaxe kde po tom, ako tam bolo každý druhý mesiac strhnuté vedenie dali v pravom jazdnom pruhu zákaz jazdy nákladných áut... tí čo zapríčinili to strhnutie asi nepozerali do mapy Ba a nehľadali tam kde idú t-busy ? )
Reakcia na: Ámos #137510:
Som rád, že niekedy s tebou môžem súhlasiť ? .
Reakcia na: S499.1023 #137509:
no lebo to tak mame v Bratislave a teda tak je to najlepsie!
Reakcia na: no.ev.di. #137506:
A čo keby si si tie sedatíva dal ty a radšej nám vysvetlil, nečo je kua dobré číslovať trolejbusy extra od autobusov?
Reakcia na: hefec #137501:
Číslo linky má vyjadrovať číslo. Nič viac a nič menej.
Reakcia na: kecho #137496:
Nie je špak ako špak...
Reakcia na: 810zssk #137504:
Každé mesto si to čísluje po svojom, v Prahe nefunguje oblastné označovanie myslím a vadí to niekomu? Niekto kladie dôraz na oblastné označovanie, niekto na číslovanie podľa typov liniek (T,B,E) a niekto to vie skĺbiť dohromady. Ale ak to musí byť podľa teba a kto nezdiela tvoj názor, tak sorry, ale mal by si si dať sedatíva nejaké a ísť do kelu ty ?
Reakcia na: no.ev.di. #137499:

"- trolejbusy : 20-99
- autobusy MHD : 100-199 "

Chod do kelu! Trolejbusy a busy kludne mozu byt v jednej rade. Povazujem za idealne trolejbusom proste znizit cisla o 100 (201-101, 202-102, atd., s*at na oblastne znacenie) ..
Reakcia na: kecho #137497:
V busoch nie su zatial ani Saleziani. Mozno od pondelka.
Reakcia na: hefec #137501:
a este jedno, ak nahradis autobusovu linku trolejbusovou 1:1 (t.j. postavis nad nou trolejove vedenie), budes ju precislovavat? Prikladom budiz 33.
Reakcia na: no.ev.di. #137499:
Trolejbus je len autobus pouzivajuci iny zdroj energie. Nevidim vyznamny dovod, preco by sa mal oznacenim lisit od autobusov - cislo linky ma vyjadrovat trasu a nie ci je prevadzkovana autobusom alebo konskym povozom...
Reakcia na: Preßburg.Germane #137498:
Pekný sumár (i keď sa tu v minulosti už viac krát vyskytol), akurát by som opravil, že:
- označovanie radiálnych liniek nie je podľa poradia, ale je oblastné,
- trojciferné označovanie liniek ani tak nesúviselo s tým, že boli na okraji mesta ako skôr s tým, že tieto linky priamo nadväzovali na kmeňovú linku s dvojmiestnym označením,
- WL vôbec nepotrebuje odstraňovať medzery v číselnej rade, keďže to číslovanie vychádza z oblastného označovania a v prípade (i keď toho sa vonkoncom neobávam) stavby trate do oblasti 8 by tie medzery opäť vznikli.
- súčasné prečíslovávanie bolo (v prípade liniek N a J) resp. malo byť (v prípade linky 71) sprevádzané aj so zmenou trasy. A keďže tangenciálne linky by zostali len 2 (z pôvodných takmer 20-tich) je zbytočné pre ne držať extra (a naviac písmenkovú) radu a tak by bolo jednoduchšie zahrnúť ich do rady 1-19.

Re #137499 no.ev.di.: Pri svojom výpočte regionálnych liniek rátaj aj s tým, že do budúcnosti by sa BIDka mala (a ministerstvo dopravy s tým priamo počíta) aj do TTSK, kde už ale číslovanie nebude vychádzať z BA. Takže je lepšie v tomto duchu ponechať navrhnutý stav, ako dnes naučiť ľudí že linky rady 220-239 smerujú do Trnavy a niekedy za 50? ? rokov k nim prifáriť aj linky 450-469, resp. 780-799 a pod.
Reakcia na: hoppusmark #137494:
Číslovanie liniek je treba udržať hlavne čo najdlhšie v takom stave aby sa nemenilo, teda nespôsobovalo chaos a linky sa očíslovali tak, aby nebolo treba každých 5 rokov meniť spôsob označovania liniek
Tieto varianty ma napadajú :
- električky : 1-19
- trolejbusy : 20-99
- autobusy MHD : 100-199
- autobusy REGIO : 200-299
- 200-219 : smer Stupava, Malacky, Rohožník
- 220-239 : smer Pezinok, Trnava
- 240-259 : smer Senec, Galanta
- 260-279 : smer Šamorín, Dunajská Streda
- 280-289 : Rajka, Mosonmagyárovár
- 290-299 : Wolfsthal, Hainburg
- prípadne linky smer Maďarsko a Rakúsko oddeliť očíslovaním v rade : 300-309 (smer Rajka) a 310-319 (smer Hainburg)
- REGIO vlaky : R1-10

alternatívne : rozdelenie REGIO busov na stovky 200-799 a zahranièné 800-999 a vlaky ako bolo v dokumente BID teda R20,25,... Toto delenie mi príde divné, lebo podľa plánu BID sa majú trolejbusy a autobusy (71 liniek) Bratislavskej MHD nacpať do radu 20-99 + nejaké stovky ak je číslo obsadené a 37 prímestských liniek idú rozhodiť na sedem stoviek číslených radov pričom ešte vynechaný ostáva rad 400 kvôli tomu, že čísla nočákov sa tak nahadzujú cez palubák ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.