Ja som skôr prekvapený, že aj po 3/4 roku fungovania o existencii NADA verejnosť veľa nevie, nie to ešte o tom, čo je jej úlohou a aké rozhodnutia už urobila.
Štát sa nerozhodne, pretože od 1.1.2024 to má pod palcom rozpočtovka, nad ktorou existuje tzv. Rada objednávateľov (kde sú aj VÚCky aj mestá), ktorá rozhoduje o tom, čo rozpočtovka pustí von.
Logiku to má ako hovoríš, ale ak by štát hypoteticky prípravu projektu tajil (čo je prakticky nemožné) a potom spustil a nachytal ostatných nepripravených, nemal by z toho žiadnu výhodu, bol by to spektakulárny gól do vlastnej brány. Nehovoriac o tom, že toto sleduje EK, ktorej sa na dvojtýždňovej báze posielajú reporty.
Čiže de facto to problém nie je a de jure je to neškodné (ak sa samozrejme bude stíhať, tak sa to opraví).
Skeptický som aj ja, pretože je na to viazaná platba z POO, ktorou sa financujú aj iné rezorty. Našťastie reputačné dno tu dlhodobo hĺbi MŽP
Právne je to tak možno ok, ale je dosť absurdné ak štát niekomu dáva povinnosť niečo akceptovať, ale nepripraví na to podmienky. Čisto hypoteticky ak štát 1.5.2025 rozhodne že od 2.5.2025 to platí, tak dopravca nemá žiaden čas sa na to pripraviť, lebo zákonná povinnosť akceptovať tie lístky už platí.
Zákon ale nikomu nedáva povinnosť tento integrovaný lístok zaviesť. V § 26 sa spomína iba akceptovanie a distribúcia. Ak NADA systém nezavedie, tak dopravcovia a organizátori nemajú čo akceptovať a distribuovať.
Hm, Tatrany do Košíc každú hodinu, to je vcelku slušné. Tiež Považany idú tuším každú hodinu namiesto REXov, ktoré jazdili len do Trenčína. Aj vlaky BA - Nové Mesto - Nitra vyzerajú zaujímavo. Ale vyzerá to tak, že sa rušia IC vlaky. Každopádne ponuka vlakov smer TT vyzerá fajn.
Zákon v tomto prípade nie je kľúčový, pretože ak by aj § 26 bol účinný, neznamená to vôbec nič, ak jednotný lístok nemá okolo seba vybudovanú infraštruktúru. Oveľa problematickejší je Q2/2026, kedy je termín míľniku Plánu obnovy.
A čo keby zachádzala v Hainburgu ku Kulturfabrik? Na konečnú v Hainburgu aj tak nechodí až tak veľa ľudí, čiže tu už by zachádzka bolela menej ako zachádzka vo Wolfsthali.
Neviem kde si prišiel na to že problém je iba absencia prístrešku, to je len sekundárny detail. Zásadný problém je že vo Wolfsthali trasa autobusu nejde okolo stanice. Zachádza na ŽST BDA je lepšie riešenie ako zachádzka na ŽST Wolfsthal.
Diskusiou sme zistili, že teda problém je vlastne iba absencia prístrešku, keďže ani v BDA nie je zastávka autobusu vedľa stanice.
Čiže riešením by bolo zachádzanie autobusu k ŽST Wolfsthal iba v smere do Bratislavy. Do Hainburgu môže ostať pôvodná trasa, keďže na ten smer vo Wolfsthali prístrešok je.
Aj tak sa tam nenastupuje. Ale povedzme, že je treba vybrať dáždnik z batožiny. Čo je možné vykonať v prístrešku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TomJ