Uz aj take bolo Kedysi dost bezne - ked este neboli palubaky, tak na Sturovej vraj stal dispecer, a ked sla posledna 11-ka s velkym naskokom, tak ju poslal este raz dookola, aby cestujucim neusiel prestup
Neplet si pojmy z dojmami. Nijaky zakon neupravuje najvyssiu dovolenu rychlost na elektrickovych tratiach, ani prejazdove rychlosti cez konkretne tratove useky. Takze o ziadne dodrziavanie zakonov sa tu nejedna.
Najvyssiu rychlost a rychlosti cez vyhybky a pod. upravuje interny podnikovy predpis D1/1, a rychlosti cez rozne tratove artefakty bratislavskeho elektrickoveho tankodromu upravuju vyvesene terciky nad tratou.
K max. rychlosti len jedna poznamka:
V Ceskej republike maju vyhlaskou o premavke na pozemnych komunikaciach stanovenu max. rychlost v uzavretej obci 50 km/h. Napriek tomu interny podnikovy predpis prazskeho DP stanovuje max. premavkovu rychlost elektriciek na oddelenom tratovom telese (cize tam, kde nie su sucastou cestnej premavky) na 60 km/h, cize vyssiu nez je na ceste. A to maju popri elektrickach este aj metro.
V SR je max. rychlost v obci 60 km/h, a napriek tomu akysi interny podnikovy predpis stanovuje pre elektricky max. 50 km/h. A to by sme tu z nich chceli mat rychlodrazny nosny system MHD.
Kazdy nech si sam utvori nazor, ci a ako to je logicke.
K rychlostiam cez tratove artefakty bratislavskeho typu:
Nase trate su maximalne zmrzacene, a je to najma vdaka neschopnosti strediska, ktore sa o ne stara. No nielen to. Nasi tratovaci, ked sa objavi niekde na trati nejake nebezpecne miesto (lom, uvolnena kolaj, cokolvek), tak namiesto toho, aby s tym nieco zacali robit, len pokrcia plecami a vyvesia nad dane miesto zlty tercik s cislom 10, 15, prinajlepsom 20. Pripadne bez cisla (co znamena 10), ako je napr. uz niekolko rokov v celej dlzke obluka pri Riviere smerom do KV.
V Bratislave sa trate "opravuju" tak, ze sa nad ne vyvesi obmedzena rychlost. Toto je cisty alibizmus tratovakov, pretoze ked sa cokolvek stane, na vine je takmer vzdy vodic, pretoze dodrziavat vsetky tieto obmedzenosti je prakticky nemyslitelne, a vodic (a jeho cestujuci) musi mat velmi pevne nervy, aby to prezil bez psychickej ujmy. Tratovaci na vine nie su, napriek tomu, ze ich jedinou povinnostou bolo trat opravit, a tu si nesplnili.
Doteraz sa grafikon dodrziaval tym, ze sa jazdilo tolko, kolko bolo zdrave voci stavu trate a prijemne cestujucemu a vozidlu. Ten grafikon totiz bol postaveny rozumne, a pri slusnej jazde sa dodrziavat dal. Cize ZIADNE porusovanie zakona ako pises, len interneho predpisu, a to len tym, ze sa zdravy usudok vodica, ktory pozna trat a vozidlo, postavil nad tupost a alibizmus tratovakov. Ze na vela miestach je vyvesena nizsia rychlost, nez by bolo zdrave, cestujuci doteraz nevedeli. Teraz sa to postupne dozvedaju vdaka svedomitym vodicom, ktori si nenechaju strhnut par stovak z premii kvoli takej blbosti akou je prekrocenie rychlosti o par km/h. Navyse ked o realnej rychlosti vozidla nemaju ani potuchy, pretoze v drvivej vacsine vozov ukazuje tachometer nieco ine, nez sa zapisuje na kartu, podla ktorej sa potom strhavaju premie.
Ja nasim cestujucim k tomu dozvedaniu sa prajem vela zabavy, trpezlivosti a pevnych nervov zo slimacej jazdy rychlodraznou elektrickou, a pripajam sa k 100% predpisovym vodicom. A ti zvedavejsi sa mozu pri cestovani pozerat oknami na lavej strane elektricky smerom hore medzi troleje, a sledovat zlte terciky s cislami. Budu zdeseni.
Za meskanie strhnutie penazi? O tom som este ani nepocul, napisem dovod do vlakopisu a viac ma nezaujima samozrejme je ine keby som to robil umyselne... priklad: No a dame si este jedno kolecko Jesenskeho Safko... ? to by som si zobral celu vyplatu. heh...
No jasneeee... pytal som sa aj starych nebudem rozpisovat koho ale tiez hovorili ze uplne je to teraz v prdeli. Mam sa na co tesit cez tyzden kua... ? ale treba brat do uvahy aj to ze to bolo pocas tej nahlej vyluky na Americkom (strhnute vedienie), to sme stali na Spitalskej jak na stojanke vo vozovni hehehehe ?
Je pravda, že tam doteraz každý druhý voz bol ZV, lebo Karosy sa kazili pomerne často, ale teraz už sú tam klbáky permenentne a jediná tabuľka pri vodičovi ja tá, čo hovorí, že ide cez Petržalku. ?
Re #44025 hoppusmak: No nie, že by mi to nejako veľmi vadilo, nakoľko ju celkom často používam, avšak sa mi to zdá trochu zbytočné (osobne som ešte veľmi preplnený krátky voz nevidel a to mi chodia pod oknom). ?
No podla mojho nazoru je rozhodujucejsie, ci dodrzujes zakony a tie ked hovoria o nejakej rychlosti, mali by sa jednoznacne dodrziavat. To ze grafikony nie su v sulade so zakonmi, kedze predpokladaju prekrocenie rychlosti v zaujme ich dodrzania, tak to uz nie je v poriadku. Ak ti vsak za dodrzanie rychlosti a teda meskanie strhne niekto zo mzdy prachy, urobi tak neopravnene a mozes ziadat spat tie prachy. Ved zakony su predsa prednejsie aj s ohladom na to,ze pri ich poruseni sa mozu stat aj horsie nasledky, kdezto pri poruseni grafikonu akurat tak cestujuci musi cakat o dve minutky dlhsie na zastavke,co je neporovnatelne.
V podstate ide o tichy protest vodicov elektriciek. Grafikon a rychlosti, ktore je mozne dosahovat na trati su v rozpore. Bud stihas grafikon a prekracujes rychlosti, alebo dodrzujes rychlosti a nestihas grafikon. Kedze DP po urcitej nemenovanej nehode sprisnil kontrolu rychlosti a vyhrazal sa vyhadzovom, tak sa niektori uvedomeli vodici rozhodli jazdit predpisovo, samozrejme ze maju meskanie, na ktore nie su cestujuci zvyknuti.
Spoliehaju sa, ze cestujuci sa budu stazovat, ze elektricky nejazdia podla grafikonov. Zatial mozem potvrdit, ze uz znacne znervoznili, co vsak davaju najavo zatial iba vodicovi.
Ako sa obuvaju do vodicov? Znizili povolene rychlosti alebo zacali sledovat dodrziavanie povolenych rychlosti alebo nieco ine (napriklad postihy pri nehode aj ked vodic nie je navine - napriklad s autom... a tak vodici jazdia opatrnejsie)? Naozaj nechcem vyryvat, zaujima ma to ?
Emo