Reply on: BMko #44056:
Presne ako Darro neverim, ze ti to vychadza, aj na tych 70% je to vela. Aj ked vela zalezi na tom, aky mas voz, hlavne ake mas brzdy, ale aj tak sa mi zda 70% vela. Je rozdiel ci ide o spicku, alebo mimo spicky. Pokial ti cestujuci zdrzuju nastup a vystup, tak si nepomozes a ked im "dverami plieskas po zadkoch" tak zase cestujuci nie su spokojni a ty nesplnas dalsie kriterium dobreho vodica v MHD.
Beus
Najvyssiu rychlost a rychlosti cez vyhybky a pod. upravuje interny podnikovy predpis D1/1, a rychlosti cez rozne tratove artefakty bratislavskeho elektrickoveho tankodromu upravuju vyvesene terciky nad tratou.
K max. rychlosti len jedna poznamka:
V Ceskej republike maju vyhlaskou o premavke na pozemnych komunikaciach stanovenu max. rychlost v uzavretej obci 50 km/h. Napriek tomu interny podnikovy predpis prazskeho DP stanovuje max. premavkovu rychlost elektriciek na oddelenom tratovom telese (cize tam, kde nie su sucastou cestnej premavky) na 60 km/h, cize vyssiu nez je na ceste. A to maju popri elektrickach este aj metro.
V SR je max. rychlost v obci 60 km/h, a napriek tomu akysi interny podnikovy predpis stanovuje pre elektricky max. 50 km/h. A to by sme tu z nich chceli mat rychlodrazny nosny system MHD.
Kazdy nech si sam utvori nazor, ci a ako to je logicke.
K rychlostiam cez tratove artefakty bratislavskeho typu:
Nase trate su maximalne zmrzacene, a je to najma vdaka neschopnosti strediska, ktore sa o ne stara. No nielen to. Nasi tratovaci, ked sa objavi niekde na trati nejake nebezpecne miesto (lom, uvolnena kolaj, cokolvek), tak namiesto toho, aby s tym nieco zacali robit, len pokrcia plecami a vyvesia nad dane miesto zlty tercik s cislom 10, 15, prinajlepsom 20. Pripadne bez cisla (co znamena 10), ako je napr. uz niekolko rokov v celej dlzke obluka pri Riviere smerom do KV.
V Bratislave sa trate "opravuju" tak, ze sa nad ne vyvesi obmedzena rychlost. Toto je cisty alibizmus tratovakov, pretoze ked sa cokolvek stane, na vine je takmer vzdy vodic, pretoze dodrziavat vsetky tieto obmedzenosti je prakticky nemyslitelne, a vodic (a jeho cestujuci) musi mat velmi pevne nervy, aby to prezil bez psychickej ujmy. Tratovaci na vine nie su, napriek tomu, ze ich jedinou povinnostou bolo trat opravit, a tu si nesplnili.
Doteraz sa grafikon dodrziaval tym, ze sa jazdilo tolko, kolko bolo zdrave voci stavu trate a prijemne cestujucemu a vozidlu. Ten grafikon totiz bol postaveny rozumne, a pri slusnej jazde sa dodrziavat dal. Cize ZIADNE porusovanie zakona ako pises, len interneho predpisu, a to len tym, ze sa zdravy usudok vodica, ktory pozna trat a vozidlo, postavil nad tupost a alibizmus tratovakov. Ze na vela miestach je vyvesena nizsia rychlost, nez by bolo zdrave, cestujuci doteraz nevedeli. Teraz sa to postupne dozvedaju vdaka svedomitym vodicom, ktori si nenechaju strhnut par stovak z premii kvoli takej blbosti akou je prekrocenie rychlosti o par km/h. Navyse ked o realnej rychlosti vozidla nemaju ani potuchy, pretoze v drvivej vacsine vozov ukazuje tachometer nieco ine, nez sa zapisuje na kartu, podla ktorej sa potom strhavaju premie.
Ja nasim cestujucim k tomu dozvedaniu sa prajem vela zabavy, trpezlivosti a pevnych nervov zo slimacej jazdy rychlodraznou elektrickou, a pripajam sa k 100% predpisovym vodicom. A ti zvedavejsi sa mozu pri cestovani pozerat oknami na lavej strane elektricky smerom hore medzi troleje, a sledovat zlte terciky s cislami. Budu zdeseni.