Autá prioritne nezakazujem. Iba ulice, ktoré využívajú by nemali byť v centrálnej časti použiteľné na ľahké dochádzanie a už vôbec nie na tranzit. Preto sa postupne dostávame do situácie, že autom človek musí urobiť väčšiu vzdialenosť ako mhd alebo ako chodec/cyklista a to má byť ten výstup tých obmedzení. Nie zákazov.
Mesto sa nerozrástlo, iba pribudli autá. Či k tomu patrične pribudla infraštruktúra je otázne. Myslím si, že IAD mala za ostatných 20-30 rokov viac investovaného do cestnej siete než bolo investované do rozširovania siete MHD.
Signálne plány by potrebovalo upraviť na nábreží na viacerých križovatkách. A toto beriem ako kritiku nedotiahnutého projektu cyklopruhu na nábreží. Napr. signálny plán na odbočenie na most SNP od NAGLS, kde priamy jazdný pruh v smere na nábrežie a výjazd Staromestská je blokovaný odbočujúcimi autami na most, ktoré sa už nezmestia do svojho pruhu. To má potom za následok zdržiavanie autobusových liniek na NAGLS.
To isté ako píšeš na Šafku. Ale počkajme si na január, to bude v meste premávka aj po začatí školy zase ako cez prázdniny. Toto je iba predvianočný nápor. No, ale aj napriek tomu by som IAD zakázal používať Mostovú na výjazd na nábrežie a smeroval ich na Tobruckú a Štúrovu smer nábrežie.
Štúrovej by hlavne pomohlo ak by nebola prepojená so Špitálskou, ale slúžila by iba ako vyprázdňovacia ulica pre Jesenského, Tallerovu, Dobrovičovu a Tobruckú.
Špitálska by mala byť od Kolárskej rovnako zaslepená ako dolná časť námestia SNP a dalo by sa po nej dostať iba von z mesta smer východ ako druhá alternatíva po Štúrovej. Obe ulice práve zapratávajú autá čo ich používajú na prejazd cez centrum.
iste, ale pokial velmi inu moznost ako to nestastne auto nemas, tak ho pouzijes bez ohladu na to ci sa z lokality dostanes nakratsou cestou alebo sa budes motat klukato; akurat ze v tom druhom pripade tam po sebe zanechas aj vyssiu mieru znecistenia ako v pripade prvom....
nuz a na druhej strane, dopravne vykony verejnej dopravy (v pocte vozo/vlako/osobo-kilometrov) su zauplynulych 30 rokov +- rovnake a ani trosku nereflektuju to ze mesto sa za to obdobie poznatelne zvacsilo, maximalne sa preskupuju trasy, na to aby sa kdesi cosi pridalo sa vzdy musi cosi kdesi zas zobrat.... a tak sa skupina obyvatelov ktori velmi inu moznost ako sadnut do auta nemaju postupne zvysuje, ono to nie je len o pohodolnosti....
Určite má ísť čo najrýchlejšie von na vnútorný obchvat ako upchávať uličky ako sú Kúpeľná či Medená. Kvôli jednopruhu a dlhšie nastavenej zelenej na Vajanského teraz čakajú bočné smery o dosť dlhšie oproti minulosti. Platí aj pre odbočenie z nábrežia hore na Staromestskú. Na Výjazde z Mostovej mohli v decembri upraviť signálne plány.
Je žiadúce aby sa IAD obmedzovali možnosti presunu. Samozrejme ak tomu prispeje zlepšenie pre iné varianty dopravy ako v tomto prípade pre električku MHD, ktorá je tam kvôli IAD zdržiavaná. Prečo by mala mať IAD vždy tie najpriamejšie smery? Ak chce niekto auto používať v centre, tak nech sa pripraví na to, že sa nedostane z bodu A do bodu B tou najkratšou trasou, ale že ho to bude stáť trochu viac času a dĺžky trasy.
To by si sa čudoval - a ja takisto - dnes poobede.
Ale - dosť predpokladám, že to súviselo s dnešnou jazdou papalášov z magistrátu vianočnou električkou, ktorá tade mala onedlho prejsť.
Je to hlavne z garáže a od hotela. Ale toto by sa dalo riešiť. Zakázať autám vychádzať na nábrežie po koľajniciach a dať im prikázaný smer na Medenú a z nej po Tobruckej sa dostanú na Štúrovu a nábrežie alebo majú aj možnosť tým pádom odbočiť na Kúpeľnú a po Palackého a Jesenského sa dostanú smer Špitálska a Kamenné.
si
nuz a na druhej strane, dopravne vykony verejnej dopravy (v pocte vozo/vlako/osobo-kilometrov) su zauplynulych 30 rokov +- rovnake a ani trosku nereflektuju to ze mesto sa za to obdobie poznatelne zvacsilo, maximalne sa preskupuju trasy, na to aby sa kdesi cosi pridalo sa vzdy musi cosi kdesi zas zobrat.... a tak sa skupina obyvatelov ktori velmi inu moznost ako sadnut do auta nemaju postupne zvysuje, ono to nie je len o pohodolnosti....