Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #177600:
Áno, zo zákona má mesto povinnosť takúto obslužnosť objednať a uhradiť stratu - čiže súhlasím, je namieste otázka, prečo mesto túto svoju povinnosť ignoruje nezahrnutím nejakého "vankúša" do objednávky výkonov.

Revízori majú byť prioritne nasadení na výkony, kde je predpoklad signifikantných únikov na cestovnom. O tom snáď nemusíme v roku 2024 špeciálne diskutovať.

"Príspevok organizátora" je ale ošemetný - viem si predstaviť, nech je organizátor ekvivalent predajného kanála a "priúčtovanie" MHD k vstupenke odvedie rovnako, ako zmluvný predajca (napr. stánok). Pri paušálnych platbách je riziko ich stanovovania od brucha.
Ja to vidim takto : ak su posilove dopravy zahrnute v objednanych vzkm od mesta, tak DPB by za to nemal ziadat peniaze navyse. A tym padom sa nemusia starat ani organizatori. Faktom vsak je, ze v tomto pripade sa na zabavu pre uzku skupinu ludi skladaju vsetci obcania.
Ak vsak posilove dopravy niesu zahrnute v objednanych vzkm, a DPB musi kvoli nim skrtat niekde inde, tak organizatori podujati by mali posilovu dopravu zabezpecovat zo svojho (a teda zo vstupneho od navstevnikom podujatia).

Takze na korektne posudenie by sme potrebovali vediet, ci mesto pri objednavani vykonov pocita aj s rezervou na posilove dopravy alebo nie.
Reply on: Ike #177603:
Veď keď si ich kupujú, tak nebude vadiť, keď ich niekto skontroluje, resp. ich upozorní, že si ho majú kúpiť. Vychádzam z toho, že tie spoje bývajú zvyčajne preplnené, takže môže byť ťažké dostať sa ku označovaču CL prípadne automatu CL na zastávke. Hlavne nepravidelní cestujúci (tí, čo bežne jazdia autom) si potom CL nekúpia, pokiaľ už náhodou nemajú v mobile aplikáciu. Veď na tie zápasy nechodia MHD len domáci vlastniaci PCL. Časť cestujúcich si určite povie, že aj tak revízor do plného spoja nepríde a preto si CL nekúpia. Samozrejme, nie všetci cestujúci sú čierni pasažieri, ale vzhľadom na väčšie množstvo cestujúcich tam bude aj viac čiernych pasažierov a preto by bolo dobré ich skontrolovať a upozorniť na potrebu CL. Revízori by v tomto prípade najprv upozornili a pomohli s kúpou CL, až potom by pokutovali (ak by si niekto napriek upozorneniu odmietol kúpiť CL).
Reply on: Urbanway 2423 #177600:
Ja teda neviem odkiaľ berieš, že cestujúci idúci z takýchto podujatí si nekupujú lístky. Odhliadnuc od toho, že väčšina domácich má pcl
Reply on: Jak44 #177601:
Máš pravdu, toto je tiež podľa mňa problém, keďže kvôli zabezpečovaniu posilovej dopravy pomocou ZV sa môže stať, že niekomu na druhom konci mesta vôbec nepríde spoj, keďže ho nebude mať čo nahradiť. To určite nie je správne, keďže ZV sú v prvom rade na náhradu klasickej MHD, na posilovú dopravu (v takomto rozsahu) by mali byť vypravené samostatné vozidlá s vodičmi, ako sa to robilo napr. pri príchode fanúšikov z Trnavy. Kto inak platil vtedy tie autobusy?
Reply on: Urbanway 2423 #177600:
Ja ešte dodám, čo som si nevšimol, že by odznelo - DPB tieto podujatia posiluje svojimi založenými vozidlami. Ja to čítam tak, že chcú posilu, ale robia ju v rozsahu, ktorý nezvyšuje náklady lebo niekto (v mojich očiach mesto) si dopravu navyše neobjednáva.
Reply on: 810zssk #177582:
Nie, sú to výkony nad rámec bežného CP, takže by si ich mal niekto (kľudne aj mesto) objednať a zaplatiť. Aj pri ostatných výkonoch by sa dalo odvolávať na to, že sa zaplatia z cestovného, ale aj tak ich mesto dotuje, prečo by toto mala byť výnimka?

Ďalšia vec je, že ak majú byť tie posilové spoje platené z vybratého cestovného, tak by sa potom mali k štadiónom nasadiť revízori, ktorí by kontrolovali cestovné lístky vo vozidlách (ideálne by bolo kontrolovať cestujúcich už pred nástupom do vozidla po vstupe do nejakej ohradenej zóny na zastávke, čo by ale pravdepodobne nebolo legislatívne možné), pretože väčšina cestujúcich si pri ceste z takýchto podujatí aj tak lístok nekúpi. Tí revízori by nemuseli hneď udeľovať pokuty, ale mohli by vyzvať na kúpu cestovného lístka. Dobré by bolo, ako tu už niekto písal, keby lístok zo zápasu platil aj na MHD s tým, že organizátor by prispel na MHD.
Reply on: N/A #177593:
Sám si citoval paragrafy, ktoré uvádzajú "primeraný rozsah". Čiže nesplnené.

Keby si si trocha pamätal, pred pár rokmi, keď to vyzeralo finančne lepšie, som nielen ja obhajoval obsluhu nových území. Len v tejto krajine majú kompetenetní pocit, že "dopravná obslužnosť územia" je akosi optional, a ty si sa k nim zaradil. Gratulujem.
Reply on: N/A #177597:
Došli argumenty, tak idú urážky?
Máš pocit, že linky MHD jazdia jednorazovo? Celý čas sa tu bavíme o posilňovaní. Fakt by ma zaujímalo, ako má organizátor povedzme koncertu zabezpečiť vo svojej réžii dopravu. Čo si zistí odkiaľ a kam 10000 návštevníkov cestuje a kam chce po koncerte ísť? Veď to je neefektívne. Tu naozaj vstupuje objednávateľ, ktorý jednoduchým posilnením dokáže zvýšený dopyt vyriešiť.

Ako je uvedené v zákone, má to spraviť s cieľom udržateľného rozvoja, pretože toto je spoločenská zodpovednosť objednávateľa, nie organizátora koncertu. Ako som uviedol, tí návštevníci sa nevyparia, len keď to objednávateľ odignoruje, tak bude mať oparkované a paralyzované okolie štadióna vrátane MHD. A čo potom budeš robiť ty na Račku, ak sa nedostaneš do večernej 61ky?
Reply on: Ike #177595:
Jednorazová obslužnosť konkrétnej akcie je diametrálne odlišná od oblužnosti, ktorá je na základe niečoho pravidelná a dotovaná.

Meľ si svoje aj ďalej, škoda to aj čítať.
Reply on: N/A #177593:
Videl si moje príspevky k oblastiam kde ľudia bývajú a nič tam nejazdí? Naozaj tento argument?
Reply on: N/A #177593:
Podľa tejto logiky mal DPB kúpiť na 71 12 m trolejbusy. Bola by tam MHD? Bola. Splnené.
Reply on: N/A #177590:
A tvoj zamestnávateľ tiež zvláda účtovníctvo, prevádzku sídla, IT, mzdovú politiku, personálnu politiku a pod. Prečo potom dopravu má riešiť obec? Podľa tejto logiky by sme mali MHD zrušiť.

Prečo má mesto zabezpečovať nočnú dopravu? Ak ideš s kamošmi von, tak si máš predsa dopravu zaobstarať sám.

Prečo má vlastne štát riešiť dopravu zo západu na východ? Veď každá cesta má svoj účel a ten poskytovateľ účelu by mal poskytnúť aj dopravu.

Csáderoviny na n-tú, sorry.
Reply on: 810zssk #177592:
Bola tam MHD? Bola. Splnené.

Škoda, že takto nikto nebojuje o MHD do oblastí, kde ľudia bývajú, ale MHD tam nepremáva.

Off
Reply on: N/A #177590:
Ešte raz, zabezpečovanie MHD je kompetencia mesta. Nemá ju prečo suplovať organizátor futbalu.
Reply on: N/A #177588:
Tvoj zamestnávateľ si platí dopravu zo svojho? Kiná platia dopravu zo svojho? NRSR platí zo svojho dopravu na hrad?

V čom je futbal iný?
Reply on: Ike #177589:
Ten čo niečo organizuje sa má postarať o svojich "hostí". Prečo si organizátor dokáže splniť povinnosti počtu SBS, zdravotníkov, usporiadateľov, atď., len na dopravu sa vždy každý vykašle?
Reply on: N/A #177588:
Tvoja racionalita spočíva v čom? Že sa na to objednávateľ vykašle a tí návštevníci sa vyparia? Nie, nasackuju sa do tej 47 a na ďalšej zastávke *ľudia, ktorým je podľa teba MHD určená* nenastúpia. Pýtam sa: toto chceš?
Reply on: 810zssk #177587:
Tak športové kluby, resp. iní organizátori by bolo hlúpi, keby objednali komerčnú dopravu, keď sa očakáva, že to zatiahne obec zo svojho.

Takže tiež by tam mala byť nastúpená Arriva, následne pristavené vlaky, atď...fakt už neblázni a daj toho trošku racionality.
Reply on: N/A #177586:
A je tu komerčná doprava zabezpečená? Nie je, takže tvojimi slovami "nastupuje obec". Uvedené ustanovenie rieši to že nie je nutné objednávať napr. autobusy do Nitry kde sa to uživí aj bez objednávky.

Primeraný rozsah je prirodzene taký pri ktorom ľudia nezostanú visieť na zastávkach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.