V zivote som si neplanoval spojenie, kde figuruje prestup menej ako 4 minuty, lebo je uplne prirodzene, ze MHD moze meskat, aj vecer. Uplne stacilo, ze mal niekde na trati vozickara a potreboval asistenciu, cim mu usiel signal. Rovnako mu mohol nevychadzat aj dalsi signal na trati a zdrzat sa. Urcite nebolo bezdovodne meskanie "az" dve minuty, kazdy vodic chce mat svoju prestavku, takze odpoved na Tvoju otazku, ze preco bezdovodne meskal je, ze Ty si isiel bezdovodne v nedostatocnom predstihu a to, ze si nestihol 20 nie je vina vodica, ale Teba. Tie 4 vecer v tom case stale nechodia tak zriedka, aby si nesiel o jeden spoj skor a mal istotu, ze ked bude meskat aj 5 minut, stale pohodlne stihnes 20. Tych situacii, co sposobuju meskania je tak vela, ze si ani nevies predstavit. So Skodovkou ked ti neprehodi vyhybku, tak musis si dat vestu, ist von z kabiny, dopredu k vyhybke, zase do voza, prejst do kabiny, sadnut, zavret dvere a ist. Urobis to, ujde ti akurat pekne signal na krizovatke a mozes sa nahanat ako sialeny, to je proste tak.
'Dakujeme' DPB za zavedenie NAD iba v useku Radiova - Trnavske myto. Cakajuci na Racianskom myte smer Trnavka sa velmi potesili, ze okolo nich voz presiel naprazdno (otacal sa ako 163).
Súhlasím, že riešením nie je hulákať na vodiča. Či za to mohol alebo nie je teraz nepodstatné. Mohol za to systém DPB, ktorý negarantuje príjpoje. Čo ľudí nasiera. A ver mi, už viackrát som musel čakať hodinu na príjpoj, lebo MHD meškala. A patrične som bol nasratý. Nepoviem ak by to bola "vyššia moc", ale ono to bolo často fakt nezáujmom MHD, aby cestujúci stihli príjpoj. Proste "máme v <>". A že som bol nasratý na MHD vo Viedni.
Je niečo iné keď autobus mešká v rannej špičke, lebo skysne v zápche, ako keď električka večer mešká, lebo sa šuchce/lebo sú zlé chronometráže/lebo medveď. Dnes som cestou do mesta tiež mal meškanie na linke 20, lebo zápcha pri výstavbe a zúžení cesty. Ale keď mám interval prípoja 4 minúty, tak mi je to jedno. Chápeš, že interval 20 minút večer je niečo iné?
Viem si predstaviť, v Rohožníku som takto dvakrát nestihol prestupy kvôli meškaniu a čakal som podstatne viac, prestup je tam pritom garantovaný. V prípade MHD sa mi to stalo tiež ale čakal som menej...
Ako som spomínal, neobhajujem DPB a nie som proti riešeniam, DPB by garantované prestupy mohol zaviesť (už keď prišli s rôznymi ˝vymoženosťami˝ ako napríklad ˝odchod o XY minút˝ na BUSE paneloch). Táto téma sa tu už riešila viackrát...
Tu ale išlo hlavne o to, že sa tento problém konkretizoval na jedného vodiča, ktorý za to meškanie pravdepodobne nemohol. Riešením určite nie je to, že za ním prídem na konečnú a začnem naňho hulákať (neviem ako to prebiehalo, nebol som tam)...
mirec240 má v tomto pravdu. Je úplne bežné, že spoj mešká jednu, či dve minúty. Ja si pamätám ešte časy, keď ranné 53-ky meškávali cez 40 minút a nikto vodičovi nevynadal... Potom samozrejme chodil vláčik do Vajnôr .
Pozri faktom je, ze tych 20 minut co cakal, je cca cas co vies prejst z centra mesta do okrajovych casti mimo spicky autom. Pridaj cestu MHD a lahko sa da pochopit, preco niekto nabuduce radsej vyuzije IAD alebo taxik/uber.
Fakt by DPB nevedel do novych palubakov dat "cakaj X minut, elektricka meska" alebo proste urcit spoje, kde cakat par minut na pripoj nosneho systemu #CastejsieAkoMetro hlavne vecer je ok?
Ak má byť toto "bežný" stav, tak ďakujem pekne. Môžem vieš čo takú MHD. Že ty si na to zvyknutý, chápem. Nemáš na výber.
"Komplexný problém našej MHD" je novodobá výhovorka, ako bola kedysi, v časoch plánovaného hospodárstva, výhovorka "dodávateľsko-odberateľské vzťahy"? Tá sa hádmam používala univerzálne na všetko, čo v "národnom hospodárstve" nefungovalo. Len bolo zakázané kritizovať to "národné hospodárstvo", lebo spoločensko-politicko-ekonomické zriadenie bolo nedotknuteľné. "Komplexný problém našej MHD" je rovnako nedotknuteľný?
Akože nech cestujúcic zvonnka hučal na vodiča, vodič by nemal klesnúť na jeho úroveň, resp. ešte pod jeho úroveň a spustiť vulgarizmy. Mal ho ignorovať a nie ešte viac nasierať.
Z mojej strany to uzavriem, nech tu nie je veľa príspevkov: chápem tvoje rozhorčenie, ako občasný cestujúci to berieš inak ako ja, čo som na to zvyknutý. Neobhajujem tento stav, bohužiaľ nevyzerá že sa čokoľvek zmení v tomto smere, iba ak by sa zaviedli garantované prípoje, resp. prestupy. Nie je to však problém 4/3 ale je to komplexný problém našej mhd, (niekedy aj nastavenia svetelných križovatiek, zlého CP, obmedzenia rýchlosti na tratiach, dobiehajúcich, ktorí sa sťažujú keď ich vodič nepočká a keď počká každého tak už má meškanie a pod.)
Na druhú stranu vodič to prehnal s vulgarizmami, ak by bol slušný tak by som bol asi na jeho strane lebo meškajú aj ďalšie spoje, ale takéto správanie v DPB nemá miesto (ak mu nikto z cestujúcich ako prvý nevynadal).
Na sekundu presne ani neočakávam. Ale očakávam príjpoje. 2 minúty sú podľa mňa primerané. DPB však negarantuje nič. Ako občasný cestujúci sa nabudúce zvysoka vys.... na služby MHD a pôjdem autom. Lebo DPB + mesto mi dávajú dobré dôvody k tomu vyvážať si prdel v 1,5 tonovej plechovke.
Dobre tak inak, musíš proste počítať s tým, že spoj nepríde na zastávku na sekundu presne. Inak sa ti môže stať to, čo dnes. Večer by nemali byť také meškania ale ja to sledujem pravidelne a bývajú meškania aj vtedy, keď by ich nikto nečakal.
V prípade autobusov 83, 84 som na meškanie zvyknutý, do Dúbravky sa len občas podarí prísť presne (aj mimo špičky). Na niektorých linkách je zase CP spravený tak, že sa to nedá stíhať. Nedávno som šiel s 29 z DNV smer centrum (obed mimo špičky), vodič išiel ako o preteky, že až vlečka NB18 lietala zo strany na stranu (až som sa bál že skončíme mimo cesty), takmer nikde sme nestáli a na Botanickej meškanie 2 min.
To môžem poslať rovno na lampáreň. Vrátane fotky uchytenia sedadla v autobuse linky 20, ktorú som pridal do vedľajšieho fóra. Fakt sa raz za uhorský rok vyberiem MHD do mesta a natrafím na odhnitú nohu sedadla a večer, cestou späť, ma DPB "poteší" možnosťou počkať si 20 minút na príjpoj, lebo medveď.
S meškaním 1-2 minúty treba počítať vždy? To je čo za pseudoargument?! To môžem počítať s meškaním 1-2 minúty aj na prípoji, nie? Mimochdom, neviem kto ti dal mínusku, ja nie. Ja buď hodnotím príspevky iných kladne, alebo vôbec. Nezvyknem rozdávať mínusky za názory, aj keď s nimi nesúhlasím.
Krasňanská súprava mešká len minútu, zvyšok neviem prečo. Ale minimálne s meškaním 1-2 min treba počítať vždy, už veľakrát som takto nestihol prestúpiť ale väčšinou som s tým už vopred počítal, ak to bolo "natesno".
Bola tam aj rodina dvaja dospelí a dve deti. Ja som tiež nasratý. Pokiaľ viem, tak vodičovi bolo nie práve príjemným hlasom vyčítané, že vďaka jeho meškaniu teraz môžeme čakať 20 minút (čo je pravda) na ďalší autobus linky 20. Vulgarizmus použil až vodič. Prečo spoje linky 4 meškajú? Ja som si nevšimol jediný dôvod. Ak to vodiči nestíhjaú, nech DPB upraví cestovné poriadky tak, aby to stíhali. Aby som si ako cestujúci našiel spojenie, ktoré aj skutočne bude možné. A nie že by mi pred nosom ujde prípoj. Najmä večer, keď sú 20 minútové intervaly!
Pri editácii príspevku sa nedajú pridať materiály, tak posielam dôkaz. Nechávať si minútu - dve na prestup a spoliehať sa že spoj pôjde presne nie je najlepšie...
N/A