Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Neviete z akého dôvodu sú dnes 30TrDG na L44? Ďakujem.
Reply on: N/A #174578:
Ok, rozlišujme prvý krok, či chceme šetriť alebo nie a ak áno, tak ako a či s dopadom na cestujúceho.

Mám za to, že DPB má rezervy: minimálne v marketingu a všelijakých tých workshopoch k snehovým vločkám a pod.

Zároveň platí čo som povedal: ak šetriť na výkonoch, ak sa nezredukuje personál alebo vozidlový park, šetrenie je kozmetické. O to viac to platí pre minibusové linky, kde sa úspora bez uvedeného pohybuje rádovo do niekoľko desiatok eur. Vypočitajme si pridanú hodnotu úspory: naserieš časť ľudí úplným zrušením obslužnosti, zníziš renomé minibusovych liniek a usetriš koľko, pár prdov, ktoré ak náklady zaokrúhluješ na tisíce, ani neuvidíš.

K vodičom, vždy máš vodičov, ktorí sú na hrane (v skúšobnej dobe, problemoví), s tými sa dá pracovať.

Reply on: Ike #174575:
Škrtanie vodičov je cesta do pekla, bavíme sa o nosnom systéme MHD, ktorý by mal fungovať ako primárna forma dopravy, keby už aj nič iné nebolo k dostupnosti. Veľa dobrých názorov bolo v týchto diskusiách, určite je veľký priestor na zlúčenie liniek, no každopádne ak sa bavíme o ZV, tak z hľadiska môjho dlhodobého pozorovania sú ZV dosť vyťažené, najmä ZV/2 je počas pracovného týždňa celkom aktívne, ale to je vždy o náhode. Koniec koncov, víkendové ZV sa zredukovali na 3 - zrušil sa ZV Zlaté Piesky a ZV Ružinov. Je to nezávideniahodná situácia aj pre vedenie, no určite by sa už nemali robiť väčšie reštrikcie na úseku električiek, lebo faktom je, že je to kľúčová forma dopravy, ktorú veľmi veľa ľudí využíva. Tam je to možno skôr naozaj o tom, že nech sa ranná špička vyjazdí so súpravami na 4 a 9 a potom prejazd zo 7 mať kačice v sedle a 4 a 9 poobede až do ukončenia mať ako delenú službu...je to len môj názor, tie prepravné prúdy sú nevyspytateľné, faktom však je, že 4 do Dúbravky chodí počas dňa reálne celkom prázdna a duplák je tam zbytočný, neviem sa však vyjadriť k tomu, aká energetická úspora by musela byť, aby sa to prekopalo na kratšie vozy.
Reply on: Ike #174575:
Narážal som na Tvoj citát: "A vodič je najväčšia nákladová položka." Bez nákladových analýz a siahodlhých obkecov - pri električke jednoducho nie je. Samozrejme súhlasím s tým, že takto sa ušetrí akurát v excelovej tabuľke.
Reply on: Miro #174571:
Treba to oprášiť a dať Vallovi ako podnet na úsporu. Myslím že úspech máš istý. Vallo ušetrí ty budeš génius-novátor a moźno aj celebrita v NČ na titulke.
Reply on: Majo #174574:
No vzhľadom na to, že osobné náklady v DPB sú za rok sú 3x väčšie ako náklady na materiál (tým sa myslia PHM + údržba vozidiel + tam zrejme budú aj kancelárske potreby, ale to bude zlomok), tak áno. A to nehovorím o tom, že vozidlá sú obstarané a niektoré odpísané, resp. odpisy bežia. Je pravda, že na vstupe sa zvyšujú náklady na energie a nie mzdy vodičov, ale na konci dňa (teda potreba transferu z HMB do DPB) medzi stojacim vozidlom a idúcim vozidlom rozdiel nie je až taký veľký rozdiel (lebo veľkú časť tvoria fixné náklady), čo znamená, že skutočná úspora pri rušení liniek a redukcii grafikonov by nastala len vtedy, ak by DPB začal kvôli menšej výprave rozpredávať vozidlá (a to sa nedeje). Paradoxne sa odstavovaním vozidiel z dôvodu menšej potreby zvyšujú jednotkové náklady na skutočný vzkm, lebo aj stojace vozidlo generuje náklady, ale negeneruje žiadne tržby.

Naopak, ak vyhodíš vodiča z dôvodu menšej potreby vodičov, reálne šetríš.

Preto je redukcia vzkm bez redukcie vodičov iba iluziórne šetrenie.

ZV nie sú bez vodičov. Nepochopil som, že reč bola o ZV, ale o novej službe. ZV by to mohol robiť, ale v rannej špičke by mohol chýbať inde.
Reply on: Ike #174567:
Odhliadnuc od toho, že Viko to myslel ironicky, je faktom, že DPB bojuje s nárastom cien energií, nie nárastom miezd vodičov. Keď je hodinová mzda vodiča električky (v pracovný deň) cca 5 € v čistom na hodinu, naozaj je (ak aj zarátame superhrubú mzdu) vodič najväčšia nákladová položka? Pripomínam, že hovoríme o električke, nie minibuse.
Reply on: Ike #174567:
Ako sa aj Miro pýtal, terajšie ZV sú snáď bez vodičov? Alebo čo tým chcel básnik povedať?
Reply on: Miro #174568:
Alebo celú MHD 😂
Reply on: forester #174570:
Už pred nejakými 50 rokmi som počul v rozhlase v istej humoristickej relácii návrh, ako ušetriť vodičov: Šoféroval by vždy niekto z cestujúcich a posledný by vozidlo zaviezol do vozovne. A potom navrhli ako ušetriť aj vozidlá: na zastávky dať označovače a po označení CL by cestujúci išli po vyznačenej trase pešo.
Toľko budete šetriť tých vodičov až nakoniec budete musieť šoférovať vy aj s Vallom🙂
Reply on: Ike #174567:
Spojit 30T do suprav a usetrime 50% vodicov na L3 😁. Kapacita ostane . Interval bude dvojnasobny 👽
Reply on: Ike #174567:
Takže zrušiť záložné vozidlá a ušetriť tak vodičov?
Reply on: Viko #174565:
Lenže na to potrebuješ vodiča. A vodič je najväčšia nákladová položka. To potom rovno môže normálne jazdiť.
Celé je to jedna veľká úbohosť. Nosný dopravný systém obmedzený tak výrazne, ze sa to nedá nevšimnúť resp. nepocítiť na vlastnom tele (doslova).
Reply on: Majo #174558:
Predstavujem si tunajšie mizerné dispečerské riadenie, ako zajtra nachystá ku hríbikom ZV 30T a v prípade info od vodičov, že začínajú byť podobne plní ako dnes, nariadi vyjsť na trasu...
Isiel som teraz L9 z Lanfranconi po Postovu a po celej trase skoro vsetky miesta na sedenie obsadene, takze dostatocne full a to som isiel mimo spicky.
Reply on: 3pa3ck3 #174561:
8:44 chodi z Botanickej L29 - semtam s nou chodim tiez, no dnes bola o dost plnsia ako minuly tyzden. Prisli naraz nafullovana 7402 a L29 na Chatama smer Safko.
Reply on: Majo #174558:
Ano v nej som bol 😁. 8:43 z Lanfranconi. Ale L9 nechodili take fullky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.