Môj názor je, že oni toho učia dosť, ale vodič to zo začiatku aj dodržiava, ale potom zisti, že to šetri čas a "zabudne" . Podľa mňa to DPB nekontroluje pokiaľ sa nič neudeje.
Zaujímalo by ma, či vodičky električiek učia, že majú prejsť celým vozidlom za zákrutu a až potom zrýchľovať. Je to dosť nepríjemné, keď je vozidlo v polovici zákruty a vodička dupne na plyn. K tomu to určite poškodzuje trať aj podvozok.
Vodiči Arrivy veľmi často nezastavujú na zastávkach, kde stoja ľudia. Minule jeden zastavil cca 20m za zastávkou (v Stupave) a každého kto nastupoval poučil, že má kývať rukou, lebo on ako šofér nemá ako vedieť či chce nastúpiť alebo nie. A zastávky v BA vnímajú ako "výstupné" - ak nik nestlačí znamenie v autobuse, autobus nezastaví, hoci v Lamači či na Patrónke stojí "x" ľudí
Dnes naobed bol s tým električkovým prestojom na račku zmätok. cca. 12:32 som vystúpil z vlaku na Vinohradoch a smeroval som na Bajkalskú. Keď som vyšiel z podchodu, nechal som prejsť električky obidvomi smermi, veď za chvíľu mi ide regiobus. Ten meškal 10 minút. Medzitým prefrčal smerom do Krasňan dispečing, ale neriešil som to. tie dve električky, čo som videl prechádzať, keď som vyšiel z podchodu, boli na polhodinu posledné. Po 10 minútach 550-ka smer AS okolo Stn. Vinohrady prefrčala v ľavom pruhu napriek tomu, že sme tam v prístrešku stáli 4 a nakoniec som sa ešte pokúsil aj zamávať, ale to už bol bus na úrovni zastávky a samozrejme nezastavil. Keďže sa mi nechcelo čakať ďalšiu polhodinu, prešiel som na električkovú zastávku, že snáď mi odtiaľ pôjde niečo skôr. Tam už hodnú chvíľu preblikovali na svetelnej tabuli odchody, ktoré už mali byť v zastávke, ale samozrejme točili vo vozovni. V spodnom riadku bol oznam o nehode na Račku a že premáva náhradná X-3-ka. Po tej ani chýru, ani slychu. Tak som sa chopil iniciatívy a na nie prázdnom električkovom nástupišti som zakričal, aby sa ľudia presunuli na autobusové nástupište, lebo je nehoda na račku a pôjdu náhradné busy. Ľudia už boli zjavne nervózni, ale presunuli sme sa na zastávku autobusov. Tam čakanie na Godota pokračovalo. 13:03 sme konečne videli prísť od mesta narvatý citelis 1034. Kým sa otočil pri vozovni, zmizol zo zastávkovej tabule oznam o nehode a pri vozovni som zazrel električku, ktorá pokračovala pod mosty. To akurát prišli konečne 2 kĺbové sorky od mesta, ale 1034 ešte na zastávku Stn. Vinohrady smer do mesta neprišla. tak som zakričal na ľudí, že nakoniec pôjdu električky a nech idú na električkovú zastávku. Citelis a električka prišli skoro naraz a Citelis bol znateľne plnší.
Poučenie z krízového vývoja situácie:
1. Ak je na úseku, kde sa nachádza zastávková tabuľa, prerušená doprava kvôli mimoriadnosti, bolo by dobré vypnúť zobrazovanie odchodov.
2. Na takých frekventovaných zastávkach, navyše ani nie 5 minút pešo od depa, by nezaškodilo hlásiť mimoriadnosti aj hlasovo.
3. Spoločný dispečing IDS BK by mohol zabezpečiť, aby v takomto prípade regobusy na spoločnom úseku zastavovali ako električky.
4. Ani cez zastávku na znamenie sa okrem prípadu, že je pruh pri zastávke uzavretý, nemá jazdiť v ľavom pruhu!
5. Na zastávke na znamenie treba zastaviť mimo iného vždy,
keď tam čaká hocijaká osoba s výnimkou prípadu, že dáva jasne najavo, že nečaká na (daný) spoj-napr. pokývanie hlavou, výrazné ustúpenie apod. S týmto mám v dobrom skôr opačné skúsenosti- počítam autá v rámci https://www.ipsos.com/sk-sk/brigada-scitanie-vozidiel-2022 na autobusovej zastávke, niekedy aj sedím, okrem mňa na zastávke nikto nie je, a aj tak mi vodič zastaví
Zaujímavé, že títo nepriatelia sa zaoberajú iba divíziou autobusy. Stretnúť tento rok električku/trolejbus, ktoré neklimujú je rovnaká vzácnosť ako stretnúť bus, ktorý klimuje.
Jednoznacne by malo zasiahnut mesto a dopytovat sa, preco v buse nesla klima a preco nebol operativne stiahnuty z premavky. Za toto nezapinanie/ nefunkcnost klim by mali "padat hlavy" v tychto horucavach.
Premavka na moste Lanfranconi z Petrzalky sa rozbehla, prva 192 sa po 2 h 20 min po odchode zo zastavky Einsteinova blizi k zastavke ZOO.
Prva 92 stihla prejst na druhu stranu tesne pod 60 minut.
Ja som práve uvažoval, či má vôbec zmysel ťahať ju na Patrónku z ľubovoľného smeru. Ale súhlasím, že akékoľvek riešenie je lepšie ako stáť niekde na štandardnej trase.
A uznávam, že z klimatizovaného laboratória sa mi píše ľahšie ako z autobusu stojaceho na slnku (ale aj my sme sa počas výpadku báli o svoje vzorky v chladničkách a mrazničkách - hádam to prežili bez ujmy)
Po zastávke Einsteinova to mali otočiť (na nadjazd ako 80, 88 a späť k Auparku), ďalej cez Most SNP a pokračovať cez nábrežie + Mlynskú dolinu alebo priamo cez Hroboňovu a neobslúžiť zastávky ZOO a Habánsky mlyn (stále je to menšie zlo, ako dve hodiny zostať stáť v kolóne, ktorá sa takmer ani nehýbe).
Edit: tak kým som to dopísal, už sa pod mojim komentom objavil rovnaký názor
No aspon z Einsteinovej spat cez Most SNP - Prazsku na Patronku, aby aspon v opacnom smere daco islo po riadnej trase, kedze tam to nevyzera az tak zle. Vzdy lepsie ako stat tri hodiny prakticky na mieste v dnesnej horucave.
TeBeCe