Nehovorím, že podporujem zajtrajšiu spanilú jazdu, ale v čom je Slovensko iné od napr. Francúzska, že tam sa ľudia zomknú a reálne majú ich protesty niekedy aj dosah na zmeny v politike a u nás to vždy zhasne bez zmeny?
Proti obrannej zmluve s USA, celej tejto amatérskej vláde, protest ohlásený na hodžovom nám a pri nr SR takže možné obmedzenia trolejbusov okolo hradu a liniek na hlavnú stanicu a dubravky, Československy konvoj za slobodu....
Napríklad hneď vedľa v Kittsee majú rovnaké stavadlo, ako v Petržalke, aj z rovnakého roku (+/- 1997). Lenže v Kittsee už na ňom urobili viacero úprav, aby bolo kompatibilné s novšími dielmi, u nás máme všetko pôvodné. Diely, ktoré sa v Kittsee pravidelne menia za nové, sa u nás len repasujú, prípadne sa vymieňajú medzi sebou systémom "vymením zlý za menej zlý, ktorý ešte chvíľku funguje".
Tieto úpravy stoja zlomok peňazí v porovnaní s úplnou výmenou zabezpečovacieho zariadenia, ale ŽSR nie sú (resp. do tohto výpadku neboli) ochotné financovať ani to. Veď čo by sme chceli, je to "nové" a inde majú aj storočnú techniku... Bohužiaľ, takto to to u nás na železnici chodí.
Inak pokiaľ mám správne info, tak v Kittsee je plánovaná úplná výmena tohto stavadla na rok 2026, vtedy by aj malo dôjsť k prepnutiu Kittsee, Gattendorfu a Parndorfu do BFZ Wien.
Tam je to v niekoľkých rovinách: ESTW v Petržalke nebolo tak úplne prispôsobené slovenským návestným a zabezpečovacím zvyklostiam. Ale keďže Siemens bol vtedy protežovaný, mohol si dovoliť povedať "takto to dodávame do celého sveta, upravte si na svojej strane". Druhá rovina je, že niekde sa ZZ mení aj častejšie, inde vydrží aj dlhšie. Tretia rovina je, že dnes je protežované AŽD a je tu tlak tých pár stavadiel od Siemensu "vymiestniť".
Inak na ESTW nie je čo "vybývať".
Ešte doplním že to má vypuknúť okolo 11 h, konvoje z východu sk vyrážajú do Ba už o 2 h ráno, otázne je čo im dovolí polícia sr, obmedzenia môžu byť hlavne v prímestskej doprave keďže sa plánuje blokáda diaľnice od ČR pri Stupave
Teraz na stredu 2.2.2022 je plánovaný veľký protest v Ba a blokáda diaľnic kamiónmi, takže sa treba podľa toho pripraviť a počítať v Ba s obmedzením v doprave, je to na spôsob ako bolo teraz v Kanade
Mm tak pokiaľ je to tradičná slovenská severobalkánska mentalita vybývať, zbúrať, postaviť nové, neprekvapuje ma, že vedie k problémom aj tu. Rozumiem tiež, že elektronické stavadlo asi nie je opraviteľné kladivom a opotrebuje sa skôr ako sústava pák a ozubených kolies... Ale z tej formulácie mi to prišlo, akoby pre danú generáciu jednoducho už nevyrábali kompatibilné/náhradné komponenty bez ohľadu na to, ako sa o to majiteľ doteraz (ne)staral. Do sveta zabzar prd vidím, to sa na západe robí generálka či kompletná výmena staničných zabzar každých 20 rokov? Či "kúpiť nový systém" v tomto prípade nie je to isté ako vymeniť komplet staničné zabzar?
V Petržalke je prvé elektronické stavadlo na Slovensku, slovutnej nemeckej značky , tento rok by malo mať presne 25 rokov. A áno, elektronické stavadlá, (a elektronika všeobecne), majú takú krátku životnosť. Konkrétne pri elektronických stavadlách je životnosť počítačov okolo 10 - 15 rokov.
Ale to je celkovo na železnici dobrým zvykom, že čo nemá aspoň 50 rokov, je "nové a bezúdržbové". Už sa nám pomaly začína rozpadať aj koridor na Trnavu
Ja sa do toho veľmi nerozumiem, takže iba reprodukujem prečítané. Videl som niečo o monitoroch, ale teraz pozerám, že práve ten komentár na FB bol medzičasom zmazaný
Konečne IDS funguje ako má
Inak čo som čítal insiderské info, tak toto bude na dlhšie, keďže je tam problém s opravou a náhradnými dielmi a dodávateľ ZZ sa snaží presadiť, aby ŽSR kúpili nový systém
volod