Z dôvodu dopravnej nehody v zákrute za zastávkou Hodžovo námestie (prevrátené osobné auto) a neprejazdnej komunikácie, je zastávka Hodžovo námestie, smer Zochova pre linky 83, 84, 93 obsluhovaná pri Tatra banke (zastávka trolejbusov, smer Námestie 1. mája), autobusy ďalej premávajú na Kollárovo námestie, kde sa otočia ako linka 80 a následne späť podjazdom na Hodžovom námestí smerom na Zochovu po svojej trase.
Lenže situácií, v ktorých by vodič prichádzal kolmo na zastávku, aby videl bielo-červené na zábradlie, je v celom meste tak 0,0. Takže načo ho mať strakaté, ak to neplní žiadnu úlohu?
"Je potrebné použiť aj opticko-psychologické a fyzické prekážky (šikany), aby to platilo fakt pre všetkých. Menej áut (aj s vyššími otáčkami a splodinami na jedno auto) = menej exhalátov a absolútnych číslach."
... možno by postačovala tvrdá represia, dôsledné udeľovanie a výber pokút ...
Pointa zóny 30 nie je dať ju na Pražskú, ale dať ju tak, aby demotivovala tranzit a zároveň "zrovnoprávnila" cyklistov a chodcov. Samozrejme to nemôže byť na slovenský spôsob, že dám značku, a hotovo . Je potrebné použiť aj opticko-psychologické a fyzické prekážky (šikany), aby to platilo fakt pre všetkých. Menej áut (aj s vyššími otáčkami a splodinami na jedno auto) = menej exhalátov a absolútnych číslach.
Obrovský nedostatok počas tohto vedenia umocneny jeho proklamovanou orientáciou na udržateľnú mobilitu je VDZ, hlavne priechody. V takto žalostnom a zanedbanom stave neboli ešte nikdy. Najmä ak sa ostatné vdz obnovilo, tie priechody prakticky zmizli.
"Pri nižšej rýchlosti je kratšia brzdná dráha a nastávajú menšie škody na zdraví a majetku."
suhlas, nizsia kineticka energia nevykona tolko prace ak sa ma niekde "zmarit"
"Navyše doprava produkuje nižší hluk."
znacne diskutabilne, zavisi od vozidla a jeho konstrukcie.... ano, valivy hluk od kolies bude pri nizsej rychlosti (=nizsich otackach) takmer urcite nizsi (ak netrafis zrovna nejaku rezonancnu frekvenciu nejakych vibracii), avsak nizsia rychlost bude takmer s istotou znamenat nizsi prevodovy stupen v prevodovke a tak sa moze velmi lahko stat ze motor bude pracovat vo vyssich otackach, co bude takmer s istotou znamenat viac hluku (a aj emisii tak oblubeneho CO2 )
Pri nižšej rýchlosti je kratšia brzdná dráha a nastávajú menšie škody na zdraví a majetku. Navyše doprava produkuje nižší hluk.
Ale so znížením rýchlosti skutočne nejde ruka v ruku aj menší počet nehôd. Ich dôvody sa však menia, k bežnej nepozornosti sa pridáva pocit menšieho rizika (však idem pomaly, to určite ubrzdím, nič sa nestane...) + nepohody (trčím v zápche pol hodinu / plazím sa cez mesto aj keď by som mal byť už doma) + správania ostatných (ak ideš pomaly, chodec sa ti skôr vrhne pod kolesá ako keby si šiel rýchlo). Naopak ubúda nehôd súvisiacich so stavom vozovky a kvôli nedaniu prednosti v jazde.
Ale inak rada, ktorú si dostal, že ak nevieš jazdiť v miestach s obmedzenou rýchlosťou, tak (tadiaľ) jazdiť nemáš, bola správna
Áno, stĺpik tam bol. Na stĺpik som zabudol. Červený stĺpik neplní funkciu dopravnej značky, ani nie je určený pre cestné vozidlá. Mám pochybnosti, či ten pásik bol vôbec reflexný.
Johny D