BL406PD vybrzdil práve 93 smer stanica a ešte si dovolil cez okno na vodiča, pritom je pred križovatkou bus pruh s preferenciou, drzosť niektorých vodičov iad nemá hraníc.
Námatkovo vyberajú vlaky, najväčšia šanca na kontrolu je na viedenských rexoch cez Marchegg, tam sa vozia často v úseku hlst - DNV - hlst. Kontrola prebieha priamo vo vlaku, ale veľmi záleží od konkrétnej osoby, niektorí poctivo kontrolujú a iní sa len vozia.
NAD medzi Petržalkou a Kittsee dokázala zabezpečiť aj slovenská strana, dokonca operatívne vo večerných hodinách, keď bola pre mimoriadnu udalosť prerušená doprava.
V prípade S8 bude asi iný problém...
Inak tu sa krásne ukazuje, ako tvrdo zasiahla pandémia autobusových dopravcov. Kým pred dvoma rokmi sa pri mimoriadnosti nepodarilo žiadnu NAD zabezpečiť, jednoducho žiaden dopravca nemal dostupné kapacity (oslovení boli zmluvní dopravcovia pre ZSSK, aj DPB). Dnes príde autobus do hodiny od zavolania.
Mam kolegynu z Brna, a este nikdy ju nekontrolovali vo vlaku, ani raz pocas pandemie. Dochadza viackrat do tyzdna. Na hlst nikoho nekontroluju. Obcas sa objavili v nejakych vlakoch, aj v EC, ale systemova hranicna kontrola neprebiehala nikdy.
Ako vlastne kontrolujú ľudí, ktorí prichádzajú na Slovensko vlakmi? V Petržalke si to ešte viem predstaviť, ale čo vlaky cez Marchegg? Kontrolujú v DNV alebo až na HLST, a ak až na HLST, ako majú cestujúci, ktorí išli len z DNV na hlavnú dokazovať, že neprišli zo zahraničia? Alebo sa tam kontroly vôbec nerobia?
S8 aktualne
Os 2806 (Rajka 15:45-Bratislava-Petržalka 16:07),
Os 2807 (Bratislava-Petržalka 16:49-Rajka 17:07),
Os 2808 (Rajka 17:45-Bratislava-Petržalka 18:07),
Os 2809 (Bratislava-Petržalka 18:49-Rajka 19:07), odrieknuté zo strany Maďarska.
Doplnenie: zabezpečenie NAD nie je možné.
TeBeCe