Amen. Mne to takto stačí. Ale rád by som sa niekedy dozvedel, čo máš ty vlastne za profesiu. Podľa tvojich príspevkov si (alebo si bol) minimálne všetko toto: vodič autobusu, trolejbusu, možno aj električky, mechanik, dispečer, dopravný inžinier, projektant, prevádzkový riaditeľ nejakého dopravného podniku, bezpečnostný technik, konštruktér koľajových vozidiel, školiteľ dopravných predpisov, drážny inšpektor...
Aj o 8 je zname, ze chodila do Ruzinova, tak preco Dubravka/Karlovka ma mat cislo "mrtvej" linky a Ruzinov cislo existujucej?
Podla mna by tie linky mali byt podla toho co jazdi na tej trase - Karlovka X9, ak by sli az do Dubravky X4, do Race a Petrzalky X3, Zlate Piesky X4, Ruzinov X9, motak po centre mesta nech je X1. Logika: nahradzame existujuce linky
Vsak si mal aj X33 ako nahradu 33 a 133 a nie nejaku X44 ci X62 co kedysi jazdila na Dlhace
Tak X1 jedna nemáš za čo veľmi vymeniť a po dokončení trate do Janíkovho dvora bude pravdepodobne opäť aktuálna.
X2 by som kľudne zlúčil s X4, lebo dnes už vieme, že linka môže mať dva ciele aj bez zmätenia cestujúcich a okrem toho málokedy ide NAD po celej Vajnorskej radiále. Väčšinou premáva len v jednom úseku (JD - ZP, ŽST NM - JD/ZP, Blumentál - ŽST NM) a väčšinou nie je nutné deliť jej trasu.
X3 je dobrá, tak ako je, aj keď sa to používa aj pri autobusoch, aj pri električkách a vznikajú na potom dve X3ky.
X5 nemáme s čím vymeniť a o 5ke je podľa mňa verejne známe, že ide do Dúbravky.
X8 by som zmenil na X9, lebo L8 už neexistuje, aj keď si myslím, že ľudom sa s Ružinovom spája L8 rovnako ako L9.
Aký to paradox. Pred 6 rokmi sa štandardizovala náhradná doprava za električky (trasa aj s označením). X-kové linky boli označené podľa linky ktorá danú oblasť dlhodobo obsluhuje a predpokladalo sa zrejme, že ešte dlho existovať budú. Dnes už sú 4 zo 6 pasé. https://imhd.sk/ba/doc/sk/13737/Trasy-liniek-nahradnej-dopravy-za-elektricky
Presne na to som myslel a presne preto som v prípade Ivánskej zmienil, že to priecestie je široké.
A, samozrejme, aj tam je to problém, aj tam mali nehody, keď sa postavilo auto na priecestie a nechalo sa zostreliť ropovodom, takže v rámci zdvojkoľajnenia a elektrizácie budú všetky úrovňové kríženia vyhubené.
Aj keď sú aj prípady, kde spolupráca CSS s vedľajším zabezpečeným priecestím funguje. Ale áno, je to iba 1 koľaj a úplne iná intenzita premávky .. Popri trati Zlín - Otrokovice.
Kua! Kua kua kua!
Po prvé, tam žiadna svetelná križovatka nie je! A po druhé, ak by tam bola, tak semafor od letiska by bol samozrejme PRED hranicou priecestia!
Jedna vec je spôsob signalizácie, tam nie je použitie semaforu dvoj-/trojfarebnej sústavy žiaden problém, naopak vývoj ide týmto smerom (AT, DE) a aj nový zákon na Slovensku s tým ráta.
Druhá vec je spôsob zabezpečenia, kde železničné úrovne bezpečnosti proste radič CSS nezvládne.
V prípade toho zmieňovaného širokého priecestia a vlakov rôznej rýchlosti, kedy vyprázdňovacie časy musia byť samozrejme počítané na najrýchlejší možný vlak a k tomu fakt, ž zmena signálneho plánu na taký, ktorý bude vynechávať fázy cez priecestie, trvá minimálne najdlhšiu vyprázdňovaciu dobu križovatky, by to viedlo k tomu, že by na tej križovatke v čase otvorenia priecestia prakticky stále svietila všade červená.
Preto tie križovatky pri Zváračáku a pri Koňovi prechádzali počas zatvoreného priecestia do prerušovanej žltej a nie do iného signálneho plánu. Osobne som sa zúčstnil pokusv zakomponovať do toho aj ten iný signálny plán a proste sa to tam nevošlo.
Stačí takto všetkým?
MatejBA