Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
6840 má na boku 201 namiesto 33 na Dlhacoch 😀
Reply on: samkoh #170352:
Kua! Kua kua kua!
Po prvé, tam žiadna svetelná križovatka nie je! A po druhé, ak by tam bola, tak semafor od letiska by bol samozrejme PRED hranicou priecestia!
Reply on: johnnyjanko #170346:
Jedna vec je spôsob signalizácie, tam nie je použitie semaforu dvoj-/trojfarebnej sústavy žiaden problém, naopak vývoj ide týmto smerom (AT, DE) a aj nový zákon na Slovensku s tým ráta.
Druhá vec je spôsob zabezpečenia, kde železničné úrovne bezpečnosti proste radič CSS nezvládne.
V prípade toho zmieňovaného širokého priecestia a vlakov rôznej rýchlosti, kedy vyprázdňovacie časy musia byť samozrejme počítané na najrýchlejší možný vlak a k tomu fakt, ž zmena signálneho plánu na taký, ktorý bude vynechávať fázy cez priecestie, trvá minimálne najdlhšiu vyprázdňovaciu dobu križovatky, by to viedlo k tomu, že by na tej križovatke v čase otvorenia priecestia prakticky stále svietila všade červená.
Preto tie križovatky pri Zváračáku a pri Koňovi prechádzali počas zatvoreného priecestia do prerušovanej žltej a nie do iného signálneho plánu. Osobne som sa zúčstnil pokusv zakomponovať do toho aj ten iný signálny plán a proste sa to tam nevošlo.
Stačí takto všetkým?
Reply on: samkoh #170343:
Tak pravdepodobne to nerobia tam, kde leží široké priecestie (= s dlhým vyprázdňovacím časom) tesne pri blbej križovatke.
Reply on: MatejBA #170368:
Aha ďakujem za jnfo
Reply on: 4921 #170366:
#170347 a #170350 - pred mojim prispevkom asi 45 minut som pustal MBCC X5 na krizovatke 🙂
Reply on: johnnyjanko #170356:
pokorne uznávam, že sa do toho vyznáš viac, ako ja.
V Karlovke sa asi niečo chystá (dnes okolo 9:50). Záložák #4267 ako linka X5 v sprievode dispečerov. Neviete niekto o tom Niečo viac?
Na Molecovej jazdia električky nejak divne pomaly cez kríženie s trolejbusom.
Reply on: johnnyjanko #170357:
Veď ale to je obyčajná vnútromestská križovatka, načo by tam boli mimoúrovňové kríženia?
Reply on: 3pa3ck3 #170361:
Vďaka, to sú zaujímavé informácie. Ale oba tieto príklady sú len jednoduché priecestie bez iných cestných krížení. Prínos "smart" PZZ zakomponovaného do riadenia križovatky však nie je len v tom, ako vyzerá svetelná skriňa PZZ, ale v tom, že počas výstrahy na priecestí je zariadenie schopné dávať zelenú pre rôzne smery, ktoré nie sú v kolízii s priecestím. A také pokiaľ viem na Slovensku nemáme.
Reply on: johnnyjanko #170360:
Aby bolo jasné, je otázne, kedy sa prvýkrát takéto nové PZZ postaví, keďže ŽSR dostali vo vyhláške špeciálnu výnimku:

"Priecestné zabezpečovacie zariadenia s červenými striedavo prerušovanými svetlami možno umiestňovať aj po 1. apríli 2020, ak bolo ich použitie určené do 31. marca 2022."
Reply on: 3pa3ck3 #170358:
Dobre vedieť, ja som v princípe za. Akurát tvrdím, že na toto konkrétne priecestie pri Avione nič podobné netreba. Momentálne tam postačuje obyčajné PZZ. A keby sme to chceli vylepšiť, treba odstrániť priecestie, nie vymýšľať ako obohatiť súčasnú križovatku o semafory.
Reply on: johnnyjanko #170345:
Toto by sa dalo ošetriť tým, že počas vyprázdňovacieho času priecestia by mal smer od priecestia zelenú a až potom by jazdili smery nedotknuté priecestím
Reply on: johnnyjanko #170355:
Naša vyhláška umožňuje pred priecestiami použitie dvojfarebného aj trojfarebného semaforu.

Dvojfarebný (červená + žltá) by sa mal všeobecnosti používa tam, kde by väčšinu času inak svietila zelená, čo by mohlo byť kontraproduktívne (skôr vodič zaregistruje, že sa mu na tam rozsvietilo niečo navyše ako keby sa len zmenila farba). Pri priecestiach je tu navyše problém s tým, že zelená by neznamenala automatickú prednosť pred vlakom (preto by pri poruche PZZ, ak by bolo kombinované (nie iba synchronizované) s križovatkovými semaformi, museli byť vypnuté všetky).
Reply on: Viko #170354:
Máš pravdu, priecestie by sa dalo odstrániť, ak by ostala nejakým spôsobom úrovňová križovatka. Asi to tak nejak dopadne, pretože na mimoúrovňové kríženia tam nie je miesto...
Reply on: samkoh #170352:
A kto tvrdí, že tam majú byť semafory nekoordinované s PZZ? To predsa nikto nenavrhuje!
Reply on: Valec #170349:
Človeče, ale toto nie je križovatkový semafor! Však to je normálne PZZ v rakúskom štýle. Nemá preblikávajúce červené svetlá, lebo také sa v Rakúsku nepoužívajú nikde. A nemá ani zelené svetlo, len oranžové a červené.

Oproti tomu vo Švajci sa štandardne používa PZZ s preblikávajúcimi červenými svetlami, ale na zopár priecestiach pri križovatkách nie.

EDIT: tu máš dobrý príklad: https://www.google.com/maps/@47.3206948,8.5215241,3a,75y,296.24h,88.45t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_FEk1f7_qxEGipTaTdXW3Q!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D_FEk1f7_qxEGipTaTdXW3Q%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D82.098755%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Reply on: johnnyjanko #170344:
Urob mi láskavosť a vygúgli si tie Šenkvice. Tiež tam majú T-čkovú križovatku v záreze hneď naproti výjazdu zo samotného podjazdu - a funguje to.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.