Ja som to tu už pred časom písal. Interval 8, príp. 7-8 min., je dostatočný. Interval 15 min. už nie je "user-friendly". A toto býva aj častý argument proti 2-linkovému variantu, že 15 min. večer a cez víkend je málo. Súhlasím. Ale pozrime sa na to bližšie. V PD je večer 1 linka, a teda int. 15 min., len medzi nábrežím a Karlovou Vsou. To je nedostatok 2-linkového variantu. A samozrejme, neatraktívny interval cez víkend. Podobne, ako to píše Urbanway, som tu už pred časom uvádzal, že riešením je 2-linkový variant v PD a 1-linkový cez víkend. S rovnakými trasami v PD a cez víkend, aby cestujúci neboli zmätení. Čiže: v PD potiahnuť prevádzku e-6 aspoň do 22. hod., lepšie až temer do konca (do 23. h.).
Cez víkend by potom jazdili len e-1,3,4,9 s tým, že každý 2. spoj e-4 by išiel k ŽSTNM (lebo e-2 by nepremávala) a e-9 by trvalo jazdila cez Obchodnú a e-8 cez Špitálsku. Inak rovnaké linkové vedenie ako pred výlukami, t.j. do Petržalky by išli aj cez víkend obe linky: 1 i 3. Pre cestujúcich jednoduché, trasy stále rovnaké, len nejazdí všetko. A perspektívne - teda po postavení trasy cez Euroveu (a časom do Pod. Biskupíc, príp. po Tomášikovej) - aj tak 1-linkový variant nebude možný...
Ja si viem úplne živo predstaviť, že nosná linka (1,3,4,9) by cez PD jazdila celodenne v napr. 7,5/5-minútovom intervale a medzi 06:00 a 19:00 by ju doplnila nejaká druhá linka s inou trasou tiež v 7,5/5-minútovom intervale. Nejakými ,,večernými" linkami (niečo ako 13 a 26 v Grazi, ktoré čiastočne nahrádzajú nosné linky) by som to zbytočne nekomplikoval.
Jasné, že je jedno, ako to nazývame a kľúčový je interval. Dnešná sieť je pre kvalitný jednolinkový variant trochu problematická z niekoľkých dôvodov:
1. dve trate v centre (sú síce blízko seba, no niektoré spojenia chýbajú),
2. absencia manipulačných obratísk, čo komplikuje situáciu pri mimoriadkach.
Z môjho pohľadu by pre súčasnú sieť bol ideálny systém zmiešaný - cez víkend a večer jednolinkový variant (kvôli hustému intervalu a lepším rozostupom spojov na radiálach) a cez PD dvojlinkový variant, ktorý by zabezpečil spojenie radiál s oboma traťami a zároveň by v prípade mimoriadky na jednej radiále bola zachovaná aspoň polovičná kapacita na ostatných radiálach.
"keď sa raz dostavia Petržalská radiála a postaví trať cez Košickú, tak jednolinkový variant už aj tak nebude použiteľný"
To je jasné, no z princípu je jedno či niečo nazývame ako jedno- alebo dvojlinkový variant - kľúčový je sieťový interval. Ak to bude aj naďalej 4/7,5 min., tak je to v pohode, no aby šla električka iba raz za 8/15 min už asi naozaj nechceme.
To sa treba spytat tych, co tu argumentovali, ze nikde nebolo napisane, ze sa vrati naspat 1 do Pe a 3 na NLS. V niektorej z diskusii to vehementne obhajovali...
Ľudia sa sťažovali, keď im zobrali linku 1. Sťažovali by sa aj teraz, keby sa to vymenilo. Počkajme si, čo bude po skončení reko KV, či zostane jednolinkový variant (a či sa vymenia 1 a 3 alebo zostanú tak ako teraz) alebo sa vráti dvojlinkový. Mimochodom, keď sa raz dostavia Petržalská radiála a postaví trať cez Košickú, tak jednolinkový variant už aj tak nebude použiteľný.
Tu a aj na stránke DPB zblbol CP linky 68 a v stĺpci "pracovné dni" ukazuje platné odchody a navyše aj odchody, ktoré by boli, ak by sa na nej vrátil bežný CP pre školský rok.
Niekto tu argumentoval, ze dispecing je fantasticky a ze predsa petrzalska cast si pomaly ani nevsimne, keby sa nieco stalo na Racianskej a dalej. Cize namiesto standardnej minimalne poruchovej trasy Obchodna-Petrzalka je Racianska-Petrzalka s nonstop mimoriadkami...
Ráno to trvalo aspoň 20 minút. Nestihol som L75 o 8:00 zo ŽST Vinohrady, do ďalšej o 8:15 prešla smer mesto jedna trojka a pri zváračáku nás obehla prvá sedmička.
Do vozovne za tých 15 minút zašlo asi 7-8 električkových vlakov.
Ako vyzerali zastávky je škoda hovoriť, predpokladám že z Petržalky to od 8:30 bolo rovnaké.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kecho