Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MartanSK #166785:
Však ráno vypravím tu 14Tr na špičkové poradie nejakej linky s hustým intervalom, kde o chvíľu príde nízka podlaha 🙂 Áno, viem že dnes sú trolejbusy kompletne garantovane NP okrem nočných poradí, ale to je súčasť problému a dá sa to zmeniť - napr. 201/14 by kľudne mohla byť negarantovaná a v prípade potreby by tam išla 15Tr. Ďalšia vec je, že prečo u nás nočné vozidlá nepokračujú do rannej špičky (samozrejme s vystriedaním vodića) ako je to napr. v Brne.

Ale aby sme sa chápali - ak jednorazovo nastal stav kedy bolo málo 30/31Tr, tak to chápem a beriem. Mne vadí to ako sa to robi(lo?) systematicky niekoľko posledných rokov.
Reply on: MartanSK #166785:
+ Zlošuk z #166784 a Peter6607 z #166786

Presne tak, Hroboňka ide momentálne úplne na hrane, občas aj za ňou, viď minimálne 2x požičaná 6026 z Trnávky, aby bolo vôbec čo vypraviť.

Jednoznačne súhlasím s Peter6607, že DPB by mal konečne začať vyvodzovať sankcie voči Škodovke za nedostatok prevádzkyschopných vozov, k 94% to má fakt ďaleko.
Ďalšia "chuťovka" sú 25Tr, tie krámy mali už dávno odpredať (snáď by ich Zlín zobral) a kúpiť namiesto nich parciály...
Reply on: MartanSK #166785:
Napriek tomu má 810zssk pravdu. Existuje aj zmluva (presné znenie nepoznám, ale je dostupné) o funkčnosti 30/31 Tr. Pokiaľ nastala táto mimoriadna udalosť a žiadna "vyššia moc" ju nespôsobila, je potrebné uplatniť voči Škodovke sankcie. A tieto sankcie by zafinancovali vynútenú prevádzku 14 Tr, ktoré by správne mali byť v studenej zálohe. Takto nie sú ani sankcie, ani vypravené služby, iba vytešení šotouši z retro nočáku a plytvanie verejnými prostriedkami, ktoré by napr. mohli byť použité na opravu historických vozidiel. Pretože pravidelná prevádzka 30-ročných trolejbusov je nákladná záležitosť. Za posledný rok sa vyskytli na tých vozidlách veľké závady, všetky boli opravené.
Reply on: 810zssk #166784:
Si si istý? Včera si jeden vodič pýtal na nočák 30Tr kôli klimatizácii a povedali mu, že by nemali ráno čo vypraviť tak dostal 14Tr. Vo vozovni sú desiatky SORiek len čo z toho, keď sú pokazené... (+neviem čo si myslel ,,kvalitnejšími" vozami)
Reply on: skopi #166783:
V noci ma DPB vo vozovni desiatky SORiek, takze 14Tr a 15Tr nemaju co v premavke hladat. Bez ohladu na kamery, jednoducho su dostupne kvalitnejsie vozy tak nech jazdia tie. Ja obcas chodievam z Dolnych honov a rad sa zveziem starym trolejbusom, ale toto je skutocna prevadzka, nie modelova zeleznica pre sotousov.
Reply on: ivanbuto #166771:
Aj napriek tomu, že mi celkovo príde vypravovanie starých trolejbusov na nočáky ako kvalitná šotoušovina, ktorá už dnes nemá žiadne opodstatnenie (a to hovorím ako veľký fanúšik 14 Tr(M) a 15 Tr(M)) ak by tá štvorica mala kamery, nech sa páči. Aj keby sa len pre účel nočáku nedajbože naspäť odkúpila nejaká 15 Tr z Ukrajiny a dali by do nej kameru, fajn, okej. Ale tie vozy kamery nemajú, pokiaľ teda viem. A to je práve ten problém s ich vypravovaním. Keď sa raz povedalo, že na nočáky pôjdu vozy s kamerami, malo by sa to dodržiavať, nehovoriac o tom, že to jazdí na Dolné hony.
Reply on: Mike #166778:
Len je vtipné,že sa počítajú cestujúci vždy pred koncom školského roka,kedy už je režim volnejší,začínajú dovolenkové termíny.Tým pádom aj výsledky sú iné ako cez silné mesiace kedy je mesto plne obsadené a spoje najviac vyťažené.
Reply on: Petto #166780:
Keď tak pozerám aj na výpravu 204 a 207, tak možno aj oboje keď nie je ani jeden krátky trolejbus na 201 a 202.
Reply on: JerryBA #166779:
Nejsu lidi ci vozy? Uz aj na L33 3ks 31tr - aspon je klima a nie sauny 25tr.
Reply on: Michal111 #166776:
Počty cestujúcich sa priebežne menia tak ako vznikajú a zanikajú nové pracovné príležitosti, obchody, obytné súbory atď, upravujú sa aj intervaly liniek, typy nasadzovaných vozidiel - teda ako písal Viko deje sa to opakovane, relatívne pravidelne.
Primárny dôvod by mal byť zistiť reálnu potrebu kapacity liniek v jednotlivých obdobiach dňa - či už interval alebo dĺžku vozidla.
Reply on: Michal111 #166776:
Počítanie sa v pravidelných intervaloch opakuje, jedným z dôvodov je aj rozpočítavanie príjmov z IDS.
Reply on: Mike #166775:
Aha, dik za info, som myslel, že to už je vybavená vec, lebo v minulosti sa to počítanie už realizovalo.
Reply on: Michal111 #166774:
Počítanie cestujúcich. Sorky s automatickými počítadlami sa presúvajú postupne po týždňoch medzi linkami a ostatné vozy sa potom tomu prispôsobujú (v rámci možností).
Neviete niekto, prečo sú tento týždeň z výpravy na L98 stiahnuté všetky capy?? Pre zmenu na L91 sú dnes podľa výpravy až 3.
Reply on: ivanbuto #166771:
Nebol. Neviem, do akej miery vnímaš nárast kriminality v meste, ale môžem vyjadriť, že čo sa deje v trolejbusoch na DH, je najhoršie, odkedy tam bývam (2002). Tie veci proste z kabíny niekedy neuvidíš. Slovné napádanie, vyhrážanie, obťažovanie žien, atď...
Rovnako by som nechcel, aby v premávke pobehovali 9 Tr alebo Sanos a riešili túto situáciu, ja sám mám predsa nočákové trolejbusy rád. 🙂 Keď sa však stanovia pravidlá v otázke bezpečnosti, mali by sa jednodne dodržiavať. Keď je potreba udržať v premávke staré vozy ďalšie 2 roky, tak buď nech sa osadia kamery, alebo nech sa presunú do zálohy (dnes by jazdili). Či chceme, aby z nočákov zostali "no go" a ľudia jazdili autom/taxíkom?

Tvojmu komentáru som ale vôbec nepochopil. Nevidím žiadnu logickú spojitosť. Pokiaľ máš predstavu takú, aby i naďalej zotrvávali staré trolejbusy v obehu a práve na nočáku, tak treba zabezpečiť, aby boli osadené kamerovým systémom. V príspevku som kritizoval aj iné. N70, dokonca N80. Pentagon, Kopčianska. Prečo bez kamier? Prečo je dnes toľko nevypravených služieb a nejazdia tam staré vozy? To akože keď skritizujem bezpečnosť, tak automaticky si musím predstaviť svoj obľúbený trolejbus v pozícii premávkového vozidla, aby som v tejto problematike mlčal?
Reply on: Mhr1 #166769:
Ja sa nehadam, ale situacia nie je dobra ked sa pozries na vypravu, sam pochopis + horuce pocasie dava technike zabrat. Myslim, ze vzdy je lepsia oslabena kapacita na poradi zalozneho vozidla, ako na celodennom, ci delenom poradi linky 😉
Reply on: Peter6607 #166770:
Ale keby tam jazdila 6607, asi by si bol spokojný?
Dolné hony sú zrejme výkladnou skriňou Bratislavy v otázke bezpečnosti, keď na linkách N70 a N72 stále jazdia vozy bez kamier...😠
Reply on: Johny D #166766:
No ale mirec240 má pravdu. Veď tu otázka nestojí, že buď 9,5 m autobus alebo nič. Otázka stojí, prečo na ZV nie sú vypravované aspoň 12 m autobusy, ktorých je dosť, najmä teraz, keď sa zistilo, že vlastne Tedomy stale máme. Tak nech ich nemáme len na papieri. A i 10,5 m autobusov je dosť po tom, čo sa ich nepodarilo všetky odpredať. Aj to je lepšie ako 9,5. Taký voz by na zálohy vôbec nemal byť vypravovaný!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.