Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #164040:
inac z tych roznych teplot v roznych castiach vozidla by sa dala spravit aj feature, proste mas cast salonu pre teplomilov a cest pre tych co maju radsej chladnejsie....
Reply on: Solider #164040:
no myslel som vsetky 3 stredne clanky, aj ten so strednymi dverami, podla mojich skusenosti v nich byva podstatne teplejsie.... (ale kedze sa vacsiemu teplu vyhybam ako sa da, tak prednostne nastupujem do tych koncovych clankov, takze uplne pravidelne to odsledovane nemam)
Reply on: TomJ #164043:
v lete sa mozes zas obliect (a je to jednoduchsie), ja sa nahaty v MHD ale vozit nemozem (asi by po mna velmi rychlo dosli zabky a pripadne aj nejaky ini ujovia a tety) a pri teplotach 23+ sa potim aj nahy a je mi neprijemne aj ked nic nerobim (ak mam vykonavat nejaku fyzicku aktivitu tak mi je prijemna teplota este nizsia)

(inac v zime to v tych vozoch ktore su vykurene dost bezne robim)
Reply on: si #164032:
V zime sa môžeš vo vykúrenom voze vyzliecť, v lete buď trpíš chlad alebo sa naučíš so sebou nosiť sveter.
Reply on: 810zssk #164038:
Možno, že keď tak žijú od narodenia, že sú zvyknutí (proste je to pre nich istá forma otužovania). No zdravé mi to nepríde.
Reply on: S499.1023 #164039:
A presne tak by to malo byť aj v MHD. 25 stupňov je v lete úplne príjemná teplota.
Reply on: si #164036:
Strednými článkami myslíš články bez dverí? Tie ani nemajú výduchy zvrchu, iba škatule medzi sedadlami ako výduchy. Klíma je silnejšia v článkoch s dverami práve kvôli tomu, že tam pri otvorených dverách najrýchlejšie vníká teplý vzduch zvonka. Ale ináč vo vozidle za 2,5 milióna eur by som si osobne klimatizáciu predstavoval riešenú trocha viac na úrovni, nie tak, že v polovici vozidla je teplo a v krajných článkoch sediacim ľuďom fúka studený turbofén na krk.
Reply on: SuchSoft #164030:
Mám to vyriešené pomerne jednoducho - pokiaľ sú vonkajšie teploty od -∞ do +20°C, mám v aute stabilne nastavených 18°. Keď začínajú teploty stúpa%t, klimatizujem o 2-3 stupne menej, ako je vonku, pričom rozdiel teplôt postupne zväčšujem až na 7°C pri tridsiatke ale horná hranice teploty v aute je 26° aj keby bolo vonku 40.
Reply on: Mikimaus #164033:
Samozrejme, tam niekde v pusti pri 40 stupnoch vojdes na benzinku kde je tak 18 stupnov ? Sa divim ze ta krajina este nevymrela.
Reply on: Jajcaj #164028:
Cize ked bude von 38 stupnov, tak ma byt vo vozidlach podla teba teplota 31 stupnov? Vazne?
Reply on: david1 #164035:
stredne clanky co som mal moznost vyskusat tak som nenasiel ani jeden ktory by chladil, pouzitelne (z mojho pohladu) je len v tych koncovych a tak sa podla toho riadim a snazim sa cestovat v nich (idealne rovno pod fukacom :-D)
a predpokladam ze fukace nie su ani v soroch rozmiestnene rovnomerne po celom vozidle, takze aj ti co chcu teplo si mozu najst svoj oblubeny kutik...
Reply on: ceres #164034:
V tých Sorkách klíma nestíha . Kludne mohla byť aj sústava bez chladiva. Je to o tom ako píšeš on ju síce zapol, ale nevyskúšal či aj reálne chladí. Vtedy je lepšie otvoriť okná a strešné vetráky.
Už aj niektoré nové električky majú s tým problém. Minule myslím, že to bola 7515 tak v strednom článku bolo nechutne dusno.
Reply on: JamaVOku #164017:
Možno by sa niekedy mali ísť vodiči do toho salóna prejsť. Neviem, či to v tej X72 bolo podobné, ale situácia, čo som zažil ja: vonku síce bolo asi len 24, ale bolo dosť dusno. Prišla 2219. Vnútri ešte oveľa dusnejšie a nepríjemne teplo, z klímy fučí "teplý" vzduch, minimálne rovnako teplý ako bolo vonku, všetky okná a poklopy zatvorené, bolo tam na nevydržanie. Tak som usúdil, že klíma nechladí. Otvoril som teda okno, to si začali pohundriavať cestujúci - namiesto toho, aby sa ma spýtali priamo, prečo to robím - tak som im povedal, nech skúsia, aký teplý vzduch z tej klímy ide a šiel som ešte otvoriť strešný poklop. To sa na mňa osopil vodič, že keď si chcem otvárať okná, on tú klímu vypne. Na otázku, či je presvedčený, že tá klíma je funkčná a keď áno, či nemôže znížiť nastavenú teplotu, lebo je tam nevydržateľne, mi odfrkol, že vonku nie je 25 stupňov, že ju ani nemusí mať zapnutú, a potom ešte čosi hundral o nejakej križovatke, tak neviem, možno mi tvrdil, že mi zastane a môžem si vystúpiť (bola to 59 medzi Račianskym mýtom a Dvormi), nič som mu nerozumel...
OT: Ked sa tu bavite o AC. Nie je to sice prave o AC v MHD v USA, ale nerobim si iluzie, ze v AC busoch, elinach, Tbusoch je to tam obdobne. Tam by asi nasi dochodcovia, SuchSoft, zdravotne probl. ludia rovno umreli ...


Klimatická príručka na prežitie leta v USA
https://chames.blog.sme.sk/c/486866/klimaticka-prirucka-na-prezitie-leta-v-usa.html
Reply on: Jajcaj #164028:
takze v zime ked bude mrznut (0), tak vo vozidle nesmie byt viac ako 7 stupnov, lebo inac by cestujuci mohli pri nastupe do vykureneho vozidla utrpiet kolaps, tak nejak si to myslel ? 😃
Reply on: LUKY 87 #164024:
Presne tak, ak sú vozidlá MHD bez funkčnej klímy treba električenku nechať doma a ísť autom ?
No, tak aby som uviedol na správnu mieru, neznášam teplo, a 30 °C je mi nepríjemné, ale zima v dopravnom prostriedku je ešte nepríjemnejšia, hlave preto, že som sa zatiaľ nestretol s klimatizáciou v prostriedku DPB, kde by nefúkalo priamo na mňa. A málokto si uvedomuje, že aj človeku, ktorému je v preklimatizovanom priestore príjemne, a teší sa z toho ako mu je príjemne, sa pobyt v tomto priestore vypomstí na zhoršenom zdraví. Či si to niekto uvedomuje alebo nie, pobyt v takomto priestore poškodzuje zdravie, a to aj tým, ktorí tomu neveria. Prejaví sa to až o niekoľko rokov. ?
Reply on: Jajcaj #164028:
Lenze ked budes mat vonku 37°C, tak 30°C vo vozidle urcite nebude prijemne.

Problem je, ako vyhoviet ludom s klimou...

- napriklad ja a Si mame radi, ked je vypeckovana a je skor zima.
- Suchsoft ma radsej, ked je vo vozidle teplejsie (teda klima nejde tak silno).
- jeden moj kolega by zase bol najradsej, kebyze sa vratime to cias Vrakos a Ikarusov - iba okna, bez klimy (za co ako som pisal, by som v sucasnej dobe vrazdil).
- potom mas dochodcov, ktori su 50:50. Niektorym je teplo aj ked ide klima naplno a este otvaraju okna, aby sa "ochladilo". Ini zas hned nadavaju vodicovi, preco je klima pustena a okna zatvaraju.

A teraz si vyber komu vyhovies.
V súvislosti s klimatizáciou si treba uvedomiť ešte jednu vec - názory, ktoré tu uvádzate, vzťahujete iba na seba, na mladého človeka s výbornými termoregulačnými schopnosťami organizmu. Treba si však uvedomiť, že v MHD cestujú aj osoby staršieho veku, prípadne so zdravotnými problémami, pre ktoré prechod z príliš vychladeného vozidla MHD do horúceho vonkajšieho prostredia a naopak môže byť príčinou kolapsu. Preto podľa názoru odborníkov rozdiel medzi klimatizovaným a vonkajším prostredím nemá byť väčší ako cca 7°C. V budovách je situácia zvyčajne iná, tam je možné vychladiť si byt či kanceláriu aj s väčším teplotným rozdielom, pretože kým z budovy vyjdete von, idete spravidla po chodbe s teplotou nachádzajúcou sa niekde uprostred a organizmus sa postupne prispôsobí, čo pri výstupe z vozidla možné nie je.
Reply on: MatejBA #164025:
Problém je, že klíma je zle nastavená. Buď fúka teplý vzduch alebo naopak je tam mraznička. Minule mi fúkal studený vzduch rovno do ucha. Problém je, že ak je človek už spotený a nastúpi do vymrazeného vozu, je to maximálne nepríjemné (aspoň pre mňa, no stretol som sa už s viacerými, čo mali na to rovnaký názor - a neboli to starí ľudia).
Otváranie okien ale nezastávam, radšej so sebou aj v lete nosím sveter a oblečiem sa, ako keby som mal otvárať okná a znepríjemniť tak cestu iným, ktorým daná teplota možno vyhovuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.