na Prievozskej v buspruhu smerom ku Bajkalskej prebieha ozaj rýchla oprava výtlkov...len to pozametajú trochu, penetrák žiadny, kydne tam z fúrika trochu obalovaného kameniva horúceho, prejde potom pár krát žabou a hotovo, ideme na ďalší výtlk.......to asi dlho nevydrží ale zase už je zima v podstate za nami
na druhú stranu, ono sa to dá vyriešiť aj bez klbáku. keď som si robil v DPB autoškole Dčko, spomenul som inštrutktorovi, že nemám E a že teda mám trocha obavy ako sa bude správať kĺb. na ďaľšiu jazdu ma čakal reanault s vlekom, a ťahal ma s tým po celkom zaujimavých miestach. tuším 3 jazdy sa takto odohrali. áno, nie je to klbák, ale stačí to na to, aby človek do seba dostal rozmery dlhého voza, naučil sa myslieť na vlek pri nadbiehaní a podobne.
čo sa vozov týka, osobne si myslím, že neexistuje vodič, ktorému by 4226 chýbala. osobne radšej odsedím službu na výpravni, ako s takým hnojom do premávky.
suhlasim stebou musia sa naucit na voze na ktorom budu jazdit a klbak tam isiel preto lebo novy vodici sa stazovali ze nejazdili na dlhom voze preto take rozhodnutie a myslim si ze velmi spravne riesenie aspon sa naucia a budu pripraveny.. a myslim si ze 4226 urcite nebude nikomu chybat s pohladu soferov nie ale s pohladu cestujucich asi ano ale nemyslim si ze petrzalka nema nedostatok klbakov poniektore jazdia aj na kratkych linkach...
Pointa pekná, ale keby sa takto všeobecne uvažovalo, neupraví sa na výcvik trolejbusárov rozbitá 6624 s pokriveným rámom. (hoc sa teraz nakrátko 15 TrM do premávky neplánovane vrátili) Takže zase raz robí niekto v DPB veľký bordel.
Moja pointa je, ze ucit vodicov jazdit na vyradenych vozidlach je hovadina (budes teraz vytahovat stare B732 pre vodicov 12m vozidiel, ak sa pokazia vsetky autoskolove SORky?). To uz radsej zobrat nejaky serbel SOR, co je v mizernom stave a ucit ich na tom (kedze to aj realne jazdi), ako skladat Frankensteina z vyradenych IK435.
Inak aj takýto systém by mohol začať fungovať. Akurát by tam neboli pedále navyše pre inštruktora, no. Veď aj teraz je celkom bežné že sa požičiavajú voľné eliny a najnovšie aj 25Tr na výcvikové účely. Len u autobusov sa to akosi nenosí...
He?
Ak sa nevieš k veci vyjadriť tak si nabudúce radšej šetri klávesnicu miesto zbytočného rypania. Prípadne skús pochopiť pointu toho čo som napísal resp. na základe čoho sa vlastne táto debata rozbehla.
Len či si autoškola nemôže na výcvik požičať ad hoc nejaký kĺbak, tak ako si u tbusov napr. požičiavali dlhé roky na výcvik cez víkend nejakú 15Tr. A aj u tých autobusov, od roku 198x do 2017 100vky vodičov si spravili C a D na "krátkych" vozoch a potom na kĺbak išli až v riadnej premávke na linke v zácviku... A to nehovorím o kapacite, či 15metrovom solarise, ktorý sa správa ešte ináč ako 12 či 18 metrový voz...
Aj keď nehovorím že tento stav tu musí byť donekonečna...
Bavíme sa o kĺbaku, ako takom. Kto v živote nejazdil s vlekom, tomu je azda úplne jedno, či to je 20-ročný Ikarus alebo akýkoľvek nový typ, tam ide o rozmery toho voza, aby sa vodič naučil, čo to robí na ceste, ako sa s tým chodí do zastávok a ako sa má nadbiehať pri odbáčaní na križovatke. Ak chceš "moderný" výcvikový voz, na to tam máš tie biele SORky.
Inak to fakt nešlo spraviť resp. prerobiť jeden z tých Ik435 ktoré sú v Krasňanoch skladované na bohvie aké účely, na výcvikový voz? Lebo autoškole by sa kĺbak naozaj hodil, o tom snáď nikto nepochybuje. Ale prečo to má byť zrovna prevádzkový ani nie 7-ročný NP voz...
810zssk