Zaujímavé, že podľa teba 90 % Bratislavčanov nepočulo o jave, ktorý možno dlhodobo pozorovať napr. aj v Košiciach v okolí U. S. Steelu - vlastne okolo každého podniku, ktorý vypúšťa niečo teplejšie ako okolitý vzduch do ovzdušia...
V prípade, že to máš naštudované, tak sa za výpad proti Slovnaft snehu ospravedlňujem. Lenže vieš, ak prezentuješ nejaký zriedkavejší jav (nikoho som nepočul reagovať v zmysle, že sneh v Pe a nie v KV, to sa stáva), o ktorom 90% Bratislavčanov snáď nikdy nepočulo, v negatívnom kontexte a bez podporných faktov, tak sa ťažko buduje vzájomné porozumenie.
V každom prípade, so zvyškom stále nesúhlasím. Jasné, dispečer môže byť pricucnutý na shmú, radare a čomkoľvek možnom, ale manažovanie výjazdov bude vždy závislé od nejakých odhadov a modelov. Hádam mi ako odborník nechceš tvrdiť, že tam je stopercentná presnosť.
Preventívnemu posypu evidentne stále nerozumieš. Jeho podstatou je nie hasiť následok, ale predchádzať problémom. Preto sa posype aj suchá cesta, ak niekto vyhodnotí, že do najbližšieho možného času prejazdu by mohla navlhnúť a primrznúť. A holt nie vždy to vyhodnotia správne. A práve ty tu pindáš že niekedy to vyhodnotili zle a bolo neobsypané... (a pritom možno len nestíhali - pamätám časy, že na Romanovu pred 7:30 nedošli, takže to mohli akurát nahádzať ľuďom pod nohy a tá zamrznutá tiahla mláka pozdĺž takmer celej nástupištnej hrany, ktorá tam je dokedy si pamätám, robila radosť cestujúcim. Ono, ak zostaneme pri téme Zastávkovej služby, tak tu by som im nenechanie drobných mlák tak nevyčítal. Ono pri mele počas vystupovania je komplikácia navyše riešiť, kam vlastne sa dá bezpečne stúpiť.)
Škoda, že si prehliadol moju poznámku o tom, že som tiež proti nadmernému soleniu. Lenže nedá sa k tomu pristupovať militantne. Možno skús len nepindať a navrhni nejaké riešenie, ktoré nechá v tomto neudržiavanom meste rovnako málo bordelu ako soľ odtečená do kanála. Lebo nie je v ničom záujme, potkýnať sa do ďalšej zimy o štrk, piliny, škváru alebo čo si predstavuješ ako alternatívu. Odpoveď nič neakceptujem, zamrznuté mesto nie je bezpečné mesto. To potom ani nekosme trávu, neorezávajme stromy a upchajme kanálové vpusty, veď ľudia sa zaobídu.
Inokedy sleduj radar a meteorologickú situáciu, ten sneh v BA-V bol zo Slovnaftu, preto sa koncentroval len tam - inde sneh nepadal v tých hodinách. Hlavne ked je inverzia, fabrika vypúšťa paru, ktorá kondenzuje a vypadáva. Ja zas študujem meteorológiu, to nie je pseudofakt, ale fakt. Źiaden front, žiadna tlaková níž. Takže hej, fascinovať ťa to môže, ale Slovnaft pri ideálnych podmienkach vie vyprodukovať 5 centi priemyselného snehu, aj cez Dunaj (bolo severovýchodné prúdenie).
A vravel som o posype suchej cesty a na fotke cesty boli suché. Ak sú nejaké mini kaluže zamrznuté, to sa dá obísť, ale dá sa tam vykydať aj lopatu soli, ano, uhol pohľadu. Autá boli poobmŕzané, ale to neznamená automaticky, že non-stop treba soliť. Poznamenal som len toľko, že sa idú soliť suché povrchy. Ak tam bola námraza, ľad, tak moja chyba ... ale stále sa držím toho, že solíme tu bezhlavo, lebo je zima. No tak v zime je námraza celkom bežná... kým Karlovka bola poobsypaná, možno niekde vo Vlčom hrdle či na Rendezi sa vysporiadali bez toho. Takže keď už robíme preventívny posyp, nech to robíme odôvodnene a nie "lebo je hmla a čo ak primrzne". Vravím, v decembri neboli obsypané ani zastávky, nielen ten nadchod.
Na druhej fotke to asi nie je vidno, ale pri zastavke do centra bola odstavena K2S (mozno K2G). Ja som bol v 7404, cca 15 min sme tam tak cakali, nakoniec to vodic vzdal a opatrne nas pustal von.
Solider