Samozrejme je to úsmevné, ale zároveň je to dosť smutné a je to dopad výstavby a vytláčania zveri z ich prirodzeného teritória a narúšanie ich trás. Pevne verím, že svinia rodinka sa úspešne dostala späť do prírody, aj keď od Lanfranconi to majú hodný kus ďaleko buď k Riviére alebo k ZOO.
Južný priechod je v samostatnej sekcii riadenia a je pustený kvôli bezpečnosti peších - tí nemajú dostatočný rozhľad na rýchlo idúce vozidlá spoza Riverparku; aj v tejto sekcii by teoreticky mala fungovať aj preferencia autobusov (ak ju DPB nahodili do palubákov). Ostatná križovatka by sa mala pustiť čo najskôr. Križovatka bola pred nejakým časom pustená a fungovala v pohode (s minimálnym zdržaním aj bez prihlasovania sa cez palubák), ale stávali sa tam občasne rôzne situácie kvôli ktorým sa križovatka vypla (dlhé čakanie električky lebo sa cez výhybkový systém neprihlásia /problém so starými električkami/ a čakala na ďalšiu ktorá ju prihlási alebo státie celej križovatky lebo sa prihlásila električka ktorá tam ani nebola /problém s ďalšími električkami/). Celý uzol je dosť zložitý čo sa týka električkových pohybov (v novom riešení by sa nevyzvané električky nemali zaradiť, čo zlepší dynamickosť križovatky a skráti prázdne časy pri prehadzovaní fáz) a po novom by mal fungovať automaticky aj pri presmerovaných električkách bez potreby nejakého prepínania riadenia z centrály...
Neviem, akú to má logiku, ale je to tak dlhodobo.
Možno nevedia spraviť normálnu preferenciu električiek, tak je to vypnuté. Ale zároveň chcú nechať zapnutý semafor medzi nástupišťami MHD v smere do centra.
Včera som po nejakom čase išiel cez tie semafory pri južnom výjazde z tunela a prekvapilo ma, že semafor pre autá od mostu a pre električky z tohto smeru+pre chodcov cez tieto smery nefungovali, ale na prechode cez pruh smer Most SNP semafory normálne fungovali. Akú to má logiku? Alebo sú to vzájomne nezávislé CSS?
Odpoveď nepoznám, ale tá križovatka je kvôli električkovému trianglu rozľahlá a sú tam dlhé vyprázdňovacie doby, takže ešte po starom to všetkých dosť zdržovalo a aj tak sa stávalo, že to autá púšťalo ešte keď bola električka v križovatke.
Čo som ja pozoroval, tak vodiči áut teraz električky celkom púšťajú a vo výsledku je prejazd križovatkou rýchlejší pre električky, autá aj chodcov. Podobne ako na Americkom nám.
zakaznik
Možno nevedia spraviť normálnu preferenciu električiek, tak je to vypnuté. Ale zároveň chcú nechať zapnutý semafor medzi nástupišťami MHD v smere do centra.